La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[18/12/2023] Consell de Govern

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]

2. Informe del rector

3. Afers Econòmico-pressupostaris:
3.1. Aprovació del projecte de pressupost de la UAB per al 2024 [+]

4. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:
4.1. Modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB [+]
4.2. Modificació de l’oferta d’ocupació pública del PDI de la UAB per al 2023 [+]

5. Afers acadèmics:
5.1. Aprovació de títols de màster universitari [+]
5.2. Extinció de títols de màster universitari [+]

6. Propostes de normatives:
6.1. Aprovació de la Política de Seguretat de la Informació [+]
6.2. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en els concursos de PDI de cossos docents universitaris i PDI laboral [+]


7. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
7.1. Aprovació de la creació de la Unitat Mixta de Neurociència Translacional  UAB-Parc Taulí [+]
7.2. Supressió del Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic (CEPARQ) [+]

8. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB

9. Elecció de representants:
9.1. Elecció de representants vacants en les comissions del Consell de Govern [+]
9.2. Elecció del membre de la Junta Electoral General en representació del personal acadèmic contractat [+]

10. Afers de tràmit
10.1. Participació en l'Associació BiciHub  [+]
10.2  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat. Primera avaluació AQU Catalunya 2023  [+]
10.3.Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat  [+]
10.4  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari  [+]
10.5.Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU convocatòria 2022, per estimació de recurs [+]

11. Torn obert de paraules

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

Acord 86/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 25 d’octubre de 2023 (DOC)

3.1. Aprovació del projecte de pressupost de la UAB per al 2024 

Acord 87/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Vistos els criteris bàsics per a l'elaboració del pressupost de la UAB per a l'exercici  2024 aprovats per Acord de Consell de Govern de  25 d’octubre de 2023.

Vist que la comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 29 de novembre de 2022 va informar favorablement del projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici 2024.

Atès que l'article 64.l) dels Estatuts de la UAB estableix que correspon al Consell de Govern elevar al Consell Social la proposta de pressupost anual, i que l'article 212 disposa que la Gerència elabora l'avantprojecte de pressupost, d'acord amb les directrius de l'Equip de Govern i dels criteris bàsics aprovats pel Consell de Govern i pel Consell Social.

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar el projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici 2024, que s’annexa. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al gerent l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la  vicegerent d'Economia  per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

4.1. Modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB 

Acord 88/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.

Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.

Vist l'apartat 5 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2020, que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 23 de novembre de 2023 pel qual es va informar favorablement la modificació de la guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a l’aprovació del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

4.2. Modificació de l’oferta d’ocupació pública del PDI de la UAB per al 2023

Acord 89/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

L’article 20.Uno.3.I de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023,  estableix un 120% de taxa de reposició pels cossos de Catedràtics d’Universitat i de Titulars d’Universitat i de professors contractats doctors d’Universitat. Les universitats estan obligades a destinar, com a mínim, un 15% del total de places que s'ofereixin a la incorporació, en aquella categoria per a la qual estigui acreditat, de personal investigador doctor que hagi obtingut el certificat I3 dins del marc del Programa Ramón y Cajal. En el cas que no s’utilitzin totes les places previstes en aquesta reserva, aquestes es podran oferir a altres investigadors de programes d’excel·lència, nacionals o Internacionales i que hagin obtingut el certificat I3. En aquest cas, la Universitat haurà d'aportar un certificat del Ministeri d'Universitats en el qual consti que els programes oferts reuneixen els requisits establerts en aquest apartat.

L'apartat 2 de de l'article 70 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, per la qual s’aprova el text refós de la Llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, estableix que l’oferta d’ocupació pública haurà de ser aprovada pel respectiu òrgan de govern de l’administració pública i l’article 20.tres.3.a) de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per al 2023, s’haurà de publicar al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma o, si escau, de l'Estat, abans de la finalització de l'any 2023.

En data 19 de març de 2023 el Consell de Govern de la UAB va aprovar l'oferta d'ocupació pública de personal docent i investigador de la Universitat Autònoma de Barcelona per al 2023.

En data 25 d’octubre de 2023 el Consell de Govern de la UAB va aprovar la modificació de l’oferta d’ocupació pública de Personal Docent i Investigador per a l’any 2023 per tal de cedir 3 places de la seva oferta d’ocupació pública a la UPF en virtut de l’acord subscrit entre la UAB i la UPF per facilitar el pas del professorat permanent de la UAB adscrit al PSMAR a la UPF.

En data 23 de novembre de 2023 la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB va informar favorablement la modificació de l’oferta d’ocupació pública de Personal Docent i Investigador per a l’any 2023 per tal de disminuir en el torn lliure una plaça de TU o professor/a agregat i augmentar una plaça de catedràtic/a contractat.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació de l’oferta d’ocupació pública de Personal Docent i Investigador per a l’any 2023 en el sentit següent:

Torn lliure:

Cos / Categoria   Nombre de Places
Catedràtic/a contractat    1 (3) 
Titular d’Universitat      20 (1) 
Titular d’Universitat o Professor/a agregat/a    64 (1)
Catedràtic/a d’Universitat, Catedràtic/a contractat, Titular d’Universitat o professor/a agregat/da, corresponent a la reserva a personal  investigador doctor dins el marc del programa Ramon y Cajal (així com altres investigadors de programes d’excel·lència, nacionals o Internacionals) i hagi obtingut el certificat I3 12 (2)

 


(1)  Aquest nombre de places inclou, en un nombre encara indeterminat, professors/es de places vinculades hospitalàries que estan pendents d’aprovació per les Comissions Mixtes de la UAB i les corresponents institucions sanitàries.
(2) Es cedeixen 3 contractacions de taxa reservada RyC a la UPF
(3) Es modifica la distribució de la categoria de les places en torn lliure afegint 1 plaça de catedràtic/a contractat i disminuint 1 plaça de TU o professor/a agregat/da

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a la seva aprovació pel Consell de Govern i ordenar la seva publicació als corresponents diaris oficials i al Butlletí Oficial de la UAB.
TERCER. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d'aquests acords.

5.1. Aprovació de títols de màster universitari

Acord 90/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Vista la petició de creació d’un títol de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7.1 de la Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de creació del títol de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 28 de novembre de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació del títol de màster universitari següent:

  • Formació de Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (Especialitat Matemàtiques)

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació del títol de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

5.2. Extinció de títols de màster universitari

Acord 91/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’extinció d’un títol de màster universitari que ha estat presentada pel centre corresponent.

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre supressió d’ensenyaments i títols de segon cicle.

Atès que la proposta de supressió del títol de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 28 de novembre de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar l’extinció del títol de màster universitari següent:

  • Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge

SEGON. Elevar l'aprovació de l’extinció del títol de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

6.1. Aprovació de la Política de Seguretat de la Informació

Acord 92/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Atès que  la Universitat Autònoma de Barcelona, entre d’altres, depèn dels sistemes TIC (Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions) per a aconseguir els seus objectius. Aquests sistemes han de ser administrats amb diligència, prenent les mesures adequades per a protegir-los enfront de danys accidentals o deliberats que puguin afectar la seguretat de la informació tractada o els serveis prestats i estant sempre protegits contra les amenaces o els incidents amb potencial per a incidir en la confidencialitat, integritat, disponibilitat, traçabilitat i autenticitat de la informació tractada i els serveis prestats.

Atès que per fer front a aquestes amenaces es requereix una estratègia que s'adapti als canvis en les condicions de l'entorn per a garantir la prestació contínua dels serveis. Això implica que les diferents unitats o òrgans administratius en que s’estructura i organitza la Universitat han d'aplicar les mesures mínimes de seguretat exigides per l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS), així com realitzar un seguiment continu dels nivells de prestació dels serveis, monitorar i analitzar les vulnerabilitats reportades, i preparar una resposta efectiva als ciberincidents per a garantir la continuïtat dels serveis prestats.

Atès que d'aquesta manera, totes les unitats administratives de la universitat tenen present que la seguretat TIC és una part integral de cada etapa del cicle de vida del sistema, des de la seva concepció fins a la seva retirada de servei, passant per les decisions de desenvolupament o adquisició i les activitats d'explotació. Els requisits de seguretat i les necessitats de finançament han de ser identificats i inclosos en la planificació, en la sol·licitud d'ofertes, i en els plecs de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques de les licitacions per a projectes de TIC.

Atès que per a la Universitat Autònoma de Barcelona, l'objectiu de la Seguretat de la Informació és garantir la qualitat de la informació i la prestació continuada dels serveis, actuant preventivament, supervisant l'activitat diària per a detectar qualsevol incident i reaccionant amb prestesa als incidents per a recuperar els serveis al més aviat possible, segons el que s'estableix en l'article 8 del ENS, amb l'aplicació de les mesures que es relacionen a continuació.

Atès que per aconseguir aquests objectius procedeix aprovar la ‘Política de Seguretat de la Informació de la Universitat Autònoma de Barcelona’.

Vist l'article 60 dels Estatuts en virtut del qual el Consell de Govern estableix les línies estratègiques i programàtiques de la Universitat.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

 ACORDS

PRIMER.- Aprovar la Política de Seguretat de la Informació de la Universitat Autònoma de Barcelona en els termes del document annex (DOC).

SEGON.- Encarregar la Secretària General l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

TERCER.- Comunicar els presents acords al director de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

6.2. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en els concursos de PDI de cossos docents universitaris i PDI laboral

Acord 93/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 25 de novembre de 2023.

Vista la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU), que entrà en vigor el dia 12 d’abril de 2023 i per la qual es deroga la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre  d’Universitats (LOU), excepte pel que fa a l’aplicació del règim transitori.
Atesa la conveniència de modificar la regulació continguda a la part dels concursos de cossos docents universitaris i PDI laboral per tal d’adequar-la a les disposicions de la LOSU.
Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 23 de novembre de 2023 pel qual es va informar favorablement la modificació del Reglament de Personal Acadèmic en les figures dels cossos docents universitaris i PDI laboral per adaptació a la LOSU.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER. Aprovar la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic en les figures dels cossos docents universitaris i PDI laboral per adaptació a la LOSU, de conformitat amb els tres annexos adjunts. (DOC) (DOC) (DOC)
SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia 1 de gener de 2023, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu
 

7.1. Aprovació de la creació de la Unitat Mixta de Neurociència Translacional  UAB-Parc Taulí

Acord 94/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Atès que en data 12 de juliol de 2017 el Consell de Govern va aprovar la creació de la Unitat Associada de Recerca de la UAB, amb la denominació de “Unitat de Neurociència Traslacional”, integrada per la UAB, a través de l’Institut de Neurociències (INc-UAB), i per l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT).

Atès que el conveni de col·laboració científica que regulava aquesta Unitat Associada finalitzà el passat 25 de juliol de 2023.

Atès que la normativa en matèria d’Investigació de la UAB ha substituït la figura de les Unitats Associades de Recerca per les Unitats Mixtes, de conformitat amb els articles 76 i següents.

Atès que la UAB (a través de l’INc) i l’I3PT volen seguir amb la col·laboració i adaptar-se a la normativa vigent amb la creació d’una unitat mixta de recerca, amb la denominació “Unitat de Neurociència Traslacional”, que substituirà l’anterior unitat associada amb la mateixa denominació.  

Vista la memòria presentada pel director de l’Institut de Neurociències de la UAB on sol·licita la constitució de la unitat mixta de recerca “Neurociència Traslacional” entre la UAB i el Parc Taulí.

Vista la documentació relativa a la producció científica conjunta, l’acord de la Comissió Executiva de l’I3PT i els workshops conjunts realitzats.

Vist l’article 34.1 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, que permet a les universitats públiques subscriure convenis subjectes al dret administratiu amb agents públics o privats que realitzin activitats d'investigació científica i tècnica, nacionals, supranacionals o estrangers, per a la realització conjunta de creació o finançament de centres, instituts, consorcis o unitats d'investigació, i infraestructures científiques (apartat b); divulgació científica i tecnològica (apartat e); així com, l’ús compartit d'immobles, d'instal·lacions i de mitjans materials per al desenvolupament d'activitats d'investigació científica, desenvolupament i innovació (apartat f).

Vist l’informe favorable de la Comissió de Recerca, de Transferència i d’Innovació de data 24 de novembre de 2023, prescrit a l’article 77.4 de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació.

Vist l'article 64.s) dels Estatuts en virtut del qual és competència del Consell de Govern autoritzar la formalització dels convenis de col·laboració.

Vist l’article 77.4 de la Normativa de la UAB en matèria d’Investigació per la qual s’atorga al Consell de Govern la competència per aprovar la creació d’una unitat mixta d’investigació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS 

PRIMER. Aprovar la creació de la Unitat Mixta d’investigació “Neurociència Traslacional” entre la UAB i l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT), de conformitat amb allò establert en la normativa de la UAB en matèria d’investigació i en els termes del document annex. (DOC)

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant de l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí el conveni de col·laboració per la creació de la Unitat Mixta d’Investigació ‘Neurociència Traslacional’, facultant-lo perquè realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document.

TERCER. Donar per extingida la unitat associada de recerca “Unitat de Neurociència Traslacional”, creada de conformitat amb l’acord de Consell de Govern de 12 de juliol de 2017.

QUART. Encarregar les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

CINQUÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

7.2. Supressió del Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic (CEPARQ)

Acord 95/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Atès que per acord del Consell de Govern de data 31 d’octubre de 2002 es va aprovar el reconeixement del Centre d’Estudis de Patrimoni Arqueològic de la Prehistòria com a centre especial de recerca (CER) i per acord del Consell de Govern de data 27 de febrer de 2003 es va aprovar el Reglament del mateix.

Vista la proposta de dissolució del Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic (CEPARQ) deguda a la baixa activitat del centre, segons acord contemplat a l’acta de reunió dels membres del mateix. 

Vist l’informe favorable de la Comissió de Recerca, de Transferència i d’Innovació de data 24 de novembre de 2023.

Vist l'article 25.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, i modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon a aquesta Comissió emetre informes sobre les propostes que hagin de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en matèria de creació, modificació i supressió d’Instituts universitaris propis i centres d'estudis i de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS 

PRIMER. Aprovar la supressió del Centre d’Estudis del Patrimoni Arqueològic (CEPARQ).

SEGON. Encarregar les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

9.1. Elecció de representants vacants en les comissions del Consell de Govern

Acord 96/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Atès que ha quedat constatat que en determinades comissions del Consell de Govern hi ha vacants:

  1. Comissió d’Afers Acadèmics:
  • 1 Representant del professorat Sector B
  • 2 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants
  1. Comissió d’Alumnat i d’Ocupabilitat:
  • 6 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants, un ha de ser el president o la presidenta del Consell d’Estudiants
  • 1 Representant del Consell d’Estudiants amb veu i sense vot
  1. Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030:
  • 1 Representant del professorat Sector B (membre del Claustre)
  • 1 Representant de la direcció de Departament de l’àmbit de Ciències de la Salut
  • 2 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants
  1. Comissió de Doctorat:
  • 1 coordinador de programa de doctorat (àmbit de Ciències de la Salut)
  • 1 coordinador de programa de doctorat (àmbit de Ciències Experimentals i Tecnològiques)
  • 1 Representant de l’alumnat claustral
  • 2 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants
  1. Comissió d’Economia i d’Organització:
  • 1 Representant del professorat Sector B
  • 2 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants
  1. Comissió d’Igualtat i de Responsabilitat Socials Universitària:
  • 1 Representant del professorat Sector B
  • 1 Membre del Consell de Govern que sigui director o directora d’Institut Universitari Propi
  • 4 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants, un ha de ser el president o la presidenta del Consell d’Estudiants, i un altre ha de ser alumnat de postgrau
  1. Comissió de Personal Acadèmic:
  • 1 Representant del personal investigador (Ramon y Cajal, ICREA o figures similars)
  • 2 Representants de l’alumnat de postgrau que pertanyin al col·lectiu PIF
  • 2 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants
  1. Comissió de Qualitat:
  • 1 Representant del professorat Sector B
  • 2 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants
  1. Comissió de Recerca, Transferència i Innovació:
  • 1 Representant de la direcció de centre d’Estudis i de recerca
  • 1 Representant de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants
  • 1 Representant de l’alumnat de postgrau que pertanyi al col·lectius PIF
  • 1 Representant del PTGAS claustral
  1. Comissió de Relacions Internacionals i de Política Lingüística:
  • 1 Representant del PTGAS claustral
  • 4 Representants de l’alumnat, a proposta del Consell d’Estudiants

Vist que s'ha obert el termini de presentació de candidatures fins a les 9:00 el dia 12 de setembre de 2023.

ACORDS

PRIMER. Elegir els membres de les comissions del Consell de Govern a partir de les candidatures presentades.

SEGON. Ratificar la proposta de membres de les comissions del Consell de Govern següents:

  • Proposta de representació de direcció de departament i d’institut.
  • Proposta de representació de l’alumnat presentada del Consell d’Estudiants de la UAB.

TERCER. Comunicar el resultat de la votació a les persones que resulten escollides i als presidents de les comissions delegades.

QUART. Publicar el resultat de la votació a la Intranet de la UAB corresponent als diferents col·lectius. (DOC)

9.2. Elecció del membre de la Junta Electoral General en representació del personal acadèmic contractat

Acord 97/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

D’acord amb el que estableixen els Estatuts de la UAB i el Reglament Electoral de la UAB, la Junta Electoral General té com a principals competències l’aplicació i la interpretació de les normes que regeixen els processos electorals a la UAB; la proclamació de la llista definitiva de candidats en les eleccions de rector i de Claustre, així com els resultats definitius de l’elecció i dels candidats electes; i la resolució de reclamacions o impugnacions referents al procés o als resultats electorals.

La Junta Electoral General, d’acord amb l’article 201 dels Estatuts de la UAB i de l’article 8 del Reglament Electoral de la UAB,  està formada per cinc membres i els seus respectius suplents: secretari o secretària general, un representant del professorat funcionari, un representant del professorat contractat, un representant de l’alumnat i un membre del personal tècnic, de gestió d’administració i serveis, elegits pel Consell de Govern per a un període de quatre anys. Un dels representants del professorat ha de pertànyer a l’àmbit del Dret o la Ciència Política.

Atès que la persona en representació del professorat contractat ara forma part dels cossos de funcionariat, la qual cosa implica que s’hagi de procedir a una nova elecció

Vist que s’ha obert el termini de presentació de candidatures fins les 9:00 hores del dia 12 de desembre de 2023. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades, s’ha habilitat una pàgina de consulta.

 ACORDS

 PRIMER. Elegir el senyor Francesc Almendros Viladerrams, representant del professorat contractat, com a membre de la Junta Electoral General de la UAB, així com a la seva suplent, la senyora Susana Beltran Garcia, a partir de les candidatures presentades.

SEGON. Comunicar el resultat de la votació a les persones que  resultin escollides.

10.1. Participació en l'Associació BiciHub

Acord 98/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori on proposa la participació de la UAB a l’Associació BiciHub, la qual té com a objectiu, entre d’altres, la promoció de la mobilitat sostenible amb bicicleta mitjançant un enfocament cooperatiu i integrador amb el teixit social.

Atès l’informe de l’investigador principal del grup de recerca City Lab Barcelona (ICTA-UAB)

Atès que la participació de la UAB a l’Associació comporta una aportació econòmica estimada de 100 € anuals, que seran assumits pel grup de recerca City Lab.

Vist l’acord CE 98/2021, de 9 de juliol, de la Comissió Econòmica del Consell Social pel que fa als requeriments exigits per acordar la participació de la UAB en entitats amb personalitat jurídica pròpia.

Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual s’estableix la competència del Consell de Govern per proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS

PRIMER. Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’Associació BiciHub.

SEGON. Aprovar l’aportació estimada de 100 euros anuals, com a quota de soci de l’esmentada Associació la qual serà assumida per part del grup de recerca City Lab.

TERCER.  Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant de l’Associació BiciHub el conveni d’entitats BiciHub, facultant-lo perquè realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document.

QUART. Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.

CINQUÈ.- Encarregar a vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

SISÈ.- Comunicar els presents acords a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA–UAB), per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

10.2  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat. Primera avaluació AQU Catalunya 2023

Acord 99/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

Vista la Resolució REU/4129/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2022, per a l'assignació de les retribucions addicionals.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de docència del professorat funcionari i contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar a vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

10.3.Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat 

Acord 100/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4129/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2022, per a l'assignació de les retribucions addicionals.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de gestió del professorat funcionari i contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar a vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

10.4  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari

Acord 101/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB, que han obtingut avaluació positiva, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar a vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

10.5. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU convocatòria 2022, per estimació de recurs

Acord 102/2023, de 18 de desembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/4135/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2022.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB, que han obtingut avaluació positiva per estimació d’un recurs, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social l’acord anterior per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar a vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

Documents relacionats