Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[06/05/2025] Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
- Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
- Informe de les vicerectores
- Presentació de l’informe de l’Institut d’Història de les Ciències
- Aprovació, si escau, de la convocatòria d’Ajuts per a estades científiques de captació de Talent (VISIT - UAB 2025) [+]
- Aprovació, si escau, de la resolució de la convocatòria d’Ajuts a Revistes Científiques UAB [+]
- Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca [+]
- Informar favorablement, si escau, de sol·licituds d’IVU [+]
- Aprovació, si escau, de la re-assignació d’una plaça TSR [+]
- Informar favorablement, si s’escau, de la designació de membres del CERec [+]
- Assumptes de tràmit
- Torn obert de paraules
1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
Acord 17/2025, de 6 de maig de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Aprovar l’acta de la sessió ordinària del dia 12 de març de 2025 (DOC).
4. Aprovació, si escau, de la convocatòria d’Ajuts per a estades científiques de captació de Talent (VISIT - UAB 2025)
Acord 18/2025, de 6 de maig de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria.
Atès que, en el marc del Projecte d’Atracció i Retenció de Talent Internacional concedit pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per fomentar l’atracció i captació de talent investigador internacional amb alt potencial, la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha impulsat diverses actuacions estratègiques per identificar, explorar i fomentar noves col·laboracions científiques que puguin traduir-se en la captació de talent de primer nivell i la seva futura incorporació estable a la universitat, amb la finalitat d’ampliar aquest objectiu d’atracció de talent, es proposa la convocatòria d’Ajuts de suport a estades científiques de captació de talent (VISIT-UAB 2025)
Vistes les bases de l’esmentada convocatòria.
Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Aprovar la Convocatòria d’ajuts per a per a estades científiques de captació de Talent (VISIT - UAB 2025), d’acord amb les bases establertes al (DOC).
SEGON.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
5. Aprovació, si escau, de la resolució de la convocatòria d’Ajuts a Revistes Científiques UAB
Acord 19/2025, de 6 de maig de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vist que la Universitat Autònoma de Barcelona considera que la publicació de revistes periòdiques de recerca de qualitat és una valuosa eina per a la transferència de coneixement i una important contribució al prestigi acadèmic i científic de la nostra institució. Amb l'objectiu d'incentivar la millora constant d'aquestes revistes i garantir la seva estabilitat econòmica, la UAB manté des de fa anys un programa específic d’ajuts econòmics a les revistes periòdiques de recerca.
Vista la convocatòria d’ajuts per a les revistes científiques de la UAB 2025-2028 i el procediment d’assignació dels ajuts, aprovats per la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació del 19 de novembre de 2024.
Atès que s’ha acordat augmentar l’import màxim de la convocatòria en 10.000 €, fixant la dotació de la convocatòria en 97.000 €, condicionat a l’aprovació definitiva del pressupost de la UAB 2025 per part del Consell Social.
Atès que degut a aquest increment, el Consell de Publicacions ha acordat augmentar l’import base per totes les revistes que compleixin els requisits per obtenir un ajut, amb la conseqüent modificació del punt 6.3 de la convocatòria i del punt 3 del procediment d’assignació dels ajuts, des dels 300 € als 500 €, repartint-se la resta de recursos addicionals segons el previst a la convocatòria.
Vista la proposta de resolució definitiva presentada per la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria en base a les sol·licituds presentades i a les al·legacions rebudes.
Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Aprovar la modificació de la convocatòria i del procediment d’assignació dels ajuts en els següents termes:
- Incrementar l’import màxim de la convocatòria, que quedarà fixat en 97.000 €,
- Incrementar l’import base per totes les revistes que compleixen els requisits per obtenir un ajut, el qual passarà a ser de 500 €.
SEGON.- Aprovar la resolució de la convocatòria d’ajuts per a les de revistes científiques de la UAB 2025-2028, de conformitat amb el (DOC).
TERCER.- Encarregar a les vicerectores de Comunicació i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART.- Comunicar els presents acords al director del Servei de Publicacions, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
6. Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca
Acord 20/2025, de 6 de maig de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.
Vist l’article 22.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic a un institut universitari d’investigació propi o a un centre d’estudis i de recerca es produeix per informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i resolució de la vicerectora competent en matèria de recerca, amb sol·licitud prèvia amb el vistiplau del departament al qual pertany i el de l’institut universitari d’investigació propi o centre d’estudis i de recerca d’acollida.
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a institucions amb personalitat jurídica pròpia d’acord.
Vist l’article 33.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic en una institució amb personalitat jurídica pròpia es produeix per acord de la Comissió competent en matèria de transferència de coneixements, amb sol·licitud prèvia de la institució amb personalitat jurídica pròpia, conjuntament amb l’investigador que hi tingui interès i el vistiplau del director del seu departament.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’adscripció de recerca corresponent al personal de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- 1. Informar favorablement l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors als instituts i centres d’estudis i de recerca propis en els termes del (DOC).
2.- Elevar aquest acord a la vicerectora de Recerca perquè exerceixi les seves competències.
3.- Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
SEGON.- 1. Aprovar l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors a entitats amb personalitat jurídica pròpia que s’identifiquen al (DOC).
2. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
3. Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
7. Informar favorablement, si escau, de sol·licituds d’IVU
Acord 21/2025, de 6 de maig de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposen l’informe favorable de la sol·licitud d’investigadors vinculats a la universitat.
Atès que es vol proposar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats o bé la seva modificació.
Vist l’article 37.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats a la universitat ha de comptar amb l’informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i el vistiplau de l’estructura a la qual es vinculi.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Informar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats recollits en el (DOC).
SEGON.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
8. Aprovació, si escau, de la re-assignació d’una plaça TSR
Acord 22/2025, de 6 de maig de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 12 de febrer de 2025 la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació va aprovar una convocatòria per a la re-assignació d’una plaça de TSR a grups SGR2021.
Atès que en data 12 de març de 2025 la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació va aprovar la reassignació dels tècnics del programa TSR.
Atès que el grup SGR a qui s’havia assignat la plaça va renunciar a la mateixa.
Vistes les sol·licituds presentades a l’esmentada convocatòria, es presenta una nova proposta de resolució definitiva que s’eleva a aquesta Comissió de Recerca, Transferència i Emprenedoria (document 1).
Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Aprovar la modificació de la reassignació del tècnic del programa TSR acordada en la sessió de la CRTI de 12 de març de 2025, en els termes que indica el (DOC)
SEGON.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.-. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
9. Informar favorablement, si s’escau, de la designació de membres del CERec
Acord 23/2025, de 6 de maig de 2025, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 29 de setembre de 2022 el Consell de Govern va aprovar el Reglament d’Ètica en la Recerca de la UAB.
Atès el que estableixen els articles 6, 7, 14, 15 i 16 de l’esmentat reglament, en relació a la composició del Comitè d’Ètica i dels seus subcomitès
Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on es proposa designar els membres necessaris per a la renovació parcial del CERec.
Vist l’article 25.4 d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, i modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon emetre informes sobre les propostes que hagin de ser discutides i, si s’escau, aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació i de transferència de coneixements.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic
ACORD:
PRIMER.- Informar favorablement el nomenament de la Dra. Margalida Coll Andreu, com a membre representant de ciències de la Salut al CEEA (subcomitè d’experimentació animal del CERec).
SEGON.- Elevar aquests acords al Consell de Govern per tal que exerceixi les seves funcions.
TERCER.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
Documents relacionats