La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[21/12/2023] Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]

2. Informe de les  vicerectores

3. Aprovació, si s’escau, de la modificació de la convocatòria d’ajuts per a l’adquisició/renovació d’equipament científic i tecnològic UAB 2023 [+]

4.1. Aprovació, si s’escau, dels Programes PIF UAB   [+]

4.2. Aprovació, si s'escau, del Programa d'incorporació d'investigadors UAB (punt ajornat)

5. Aprovació, si s'escau, de la convocatòria de reassignació de places TSR [+]

6. Informar favorablement, si s'escau, de la supressió d'un CER (punt ajornat)

7. Informar favorablement/Aprovació, si s'escau, de sol·licituds de reconeixement d'activitats de recerca [+]

8. Informar favorablement/Aprovació, si s’escau, d’adscripcions i desadscripcions  d’investigadors/es a instituts i/o centres de recerca [+]

9. Aprovació, si s'escau, de la supressió d'un laboratori de prestació de serveis [+]

10. Assumptes de tràmit

11. Torn obert de paraules

 

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

Acord 54/2023, de 21 de desembre de 2023, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Aprovar l’acta de la sessió ordinària del dia 24 de novembre de 2023 (DOC)

 3. Aprovació, si s’escau, de la modificació de la convocatòria d’ajuts per a l’adquisició/renovació d’equipament científic i tecnològic UAB 2023

Acord 55/2023, de 21 de desembre de 2023, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Atès que per acord de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de data 21 de  setembre de 2023 i per acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 18 d’octubre de 2023 es va aprovar la Convocatòria d’ajuts per a l’adquisició/renovació d’equipament científic i tecnològic de la UAB per al 2023, que establia com a data màxima de resolució de la mateixa el dia 31 de desembre de 2023.

Atès que en data 29 de novembre de 2023 la Comissió d’Economia i d’Organització va acordar modificar la data de la resolució de la convocatòria d’ajuts per a la renovació d’equips científics al dia 28 de febrer de 2024.

Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació de la Convocatòria d’ajuts per a l’adquisició/renovació d’equipament científic i tecnològic de la UAB per al 2023, en els termes establerts al document (DOC)

SEGON. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius 

4.1. Aprovació, si s’escau, dels Programes PIF UAB 

Acord 56/2023, de 21 de desembre de 2023, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Atès que aquest equip de govern considera que la UAB hauria de tornar a tenir un programa propi de contractes pre-doctorals en les mateixes condicions que els altres programes pre-doctorals competitius (Ministeri, Generalitat, i altres).

Atès que, d’altra banda, alguns departaments han manifestat l’interès en mantenir la possibilitat del programa PIF amb recursos de capítol 1.

Vista la proposta presentada per les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, en relació al Programa PIF UAB, que inclou un doble programa de contractes de Personal Investigació en formació: 1) Nou Programa de contractes pre-doctorals de la UAB; i 2)  Programa de Personal Investigador en Formació (PIF) finançat amb plantilla Personal Investigador en Formació (PIF) finançats amb capítol 1

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona està tramitant una modificació del pressupost per addicionar un crèdit pressupostari amb uns recursos compromesos per la Generalitat amb els quals es disposarà de la corresponent partida pressupostària per atendre les necessitats econòmiques derivades del Programa que es sotmet a consideració i votació.

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació, de transferència de coneixements, d'adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d'empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el Programa PIF UAB, condicionat a la seva aprovació per la Comissió de Personal Acadèmic.

SEGON. Traslladar a la Comissió de Personal Acadèmic l’acord anterior, per tal que exerceixi les seves competències.  

TERCER. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius 

 5. Aprovació, si s'escau, de la convocatòria de reassignació de places TSR

Acord 57/2023, de 21 de desembre de 2023, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria per aprovar una nova convocatòria RE –ASSIGNACIÓ PROGRAMA TSR amb l’objectiu de re-assignar 2 places de TSR a grups SGR2021.

Vistes les bases de la convocatòria que incorporen els criteris generals de priorització establerts en l’acord de la Comissió d’Investigació de data 25 d’octubre de 2018 que aprovà el programa de re-assignació de places TSR de l’any 2018.

Vist l'article 25.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de recerca, de transferència de coneixements i de tecnologia en el marc legal vigent 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.  

ACORDS:

PRIMER.  Aprovar la convocatòria de reassignació del programa TSR, en els termes del document (DOC).  

SEGON.- Encarregar a les  vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència, i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.  

 TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius  

 7. Informar favorablement/Aprovació, si s'escau, de sol·licituds de reconeixement d'activitats de recerca

Acord 58/2023, de 21 de desembre de 2023, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Atès que en data 7 de novembre de 2018 el Consell de Govern va aprovar la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre reconeixement d’activitats  de recerca i transferència a  l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de Patents (acord 98/2018).  

Atès que s’han presentat les sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca.

Atès que a l’empara del que estableix l’article 4.3 de l’esmentada normativa, la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, en sessió de 20 d’octubre de 2022, va designar els membres de la comissió ad-hoc. 

Vist l’acord pres per la comissió ad-hoc en relació a les sol·licituds presentades  el qual s’eleva, en qualitat de proposta d’informe), a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació perquè exerceixi les seves funcions.   

Vist l’article 4 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.  

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació, de transferència de coneixements, d'adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d'empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de les  vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, es presenta a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de la UAB, la següent 

ACORDS:   

PRIMER.- Informar favorablement sobre el reconeixement d’activitats de recerca a la següent persona, en els termes establerts als articles 5 i 6 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents:   

  •   Núria REGUERO JIMENEZ

SEGON.-Elevar aquests acords al rector perquè exerceixi les seves funcions 

TERCER.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i de Transferència, Innovació i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.   

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius   

8. Informar favorablement/Aprovació, si s’escau, d’adscripcions i desadscripcions  d’investigadors/es a instituts i/o centres de recerca

Acord 59/2023, de 21 de desembre de 2023, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la proposta de la vicerectora de Recerca  on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts. 

Vist l’article 22.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic a un institut universitari d’investigació propi o a un centre d’estudis i de recerca es produeix per informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i resolució de la vicerectora competent en matèria de recerca, amb sol·licitud prèvia amb el vistiplau del departament al qual pertany i el de l’institut universitari d’investigació propi o centre d’estudis i de recerca d’acollida. 

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria  on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a institucions amb personalitat jurídica pròpia.

Vist l’article 33.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic en una institució amb personalitat jurídica pròpia es produeix per acord de la Comissió competent en matèria de transferència de coneixements, amb sol·licitud prèvia de la institució amb personalitat jurídica pròpia, conjuntament amb l’investigador que hi tingui interès i el vistiplau del director del seu departament.

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’adscripció de recerca corresponent al personal de la UAB. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS:

PRIMER.- 1. Informar favorablement l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors als instituts i centres d’estudis i de recerca en els termes del document: (DOC)

2. Elevar aquest acord a la vicerectora de Recerca perquè exerceixi les seves competències.

3. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius 

SEGON.- 1. Aprovar l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors a entitats amb personalitat jurídica pròpia que s’identifiquen al document: (DOC

2. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

3. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

9. Aprovació, si s'escau, de la supressió d'un laboratori de prestació de serveis

Acord 60/2023, de 21 de desembre de 2023, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació

Vista la sol·licitud de la persona responsable del Laboratori d’Especiació Química per la supressió del LPS. 

Vist l’article 46 de la Normativa d’investigació de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 30 de gener de 2020, que regula la modificació, supressió i transformació dels serveis universitaris.

Vist l’article 25.2.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de data 16 de març de 2023, segons la qual la creació, la modificació i la supressió de serveis universitaris de suport a la recerca i a la transferència de coneixements correspon a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, per delegació del Consell de Govern.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

ACORDS  

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la supressió del LPS Laboratori d’Especiació Química.

SEGON. Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords. 

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. 

 

Documents relacionats