La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[29/02/2024] Comissió de Personal Acadèmic

1. Aprovació de l’acta de sessió anterior [+]

2. . Informe de la vicerectora de Personal Acadèmic

3. Aprovació de concursos de PDI dels cossos docents universitaris [+]

4. Aprovació de concursos de PDI laboral [+]

5. Aclariment Model i Criteris de priorització Catedràtics [+]

6. Correccions al Reglament de Personal Acadèmic títol II (concursos lectors, permanents), títol IX [+]

7. Proposta modificació RPA professorat substitut [+]

8. Proposta per a possibilitar la captació de talent internacional relacionada amb l’adjudicació de noves places [+]

9. Renovació parcial de la composició de les Comissions d'Avaluació per a l'avaluació de l'activitat docent del professorat de la UAB [+]

10. Aprovació dels criteris d’avaluació intermèdia de lectors del departament de Matemàtiques [+]

11. Assumptes de tràmit:

11.1.  Informació dels col·laboradors de docència nomenats al gener de 2024 [+]

11.2.  Informació sobre l’adjudicació de places a departaments [+]

11.3. Criteris PTGAS associat [+]

12. Torn obert de paraules

 

 

1. Aprovació de l’acta de sessió anterior

Acord 09/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Aprovar l’acta de la sessió de 23 de gener de 2024. (DOC)

3. Aprovació de concursos de PDI dels cossos docents universitaris

Acord 10/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 64 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari que regula el personal docent i investigador de les universitats públiques i el Real Decret 1313/2007, de 5 d’octubre, pel qual es regula el règim de concursos d’accés a cossos docents universitaris.

Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de cossos docents universitaris.

Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 18 de desembre del 2023

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2023 aprovada per Consell de Govern en data 19 de maig de 2023 i publicada en el DOGC de 29 de maig de 2023.

Vist els convenis entre la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut Català de la Salut de 15 de març de 2002; el conveni amb la Corporació Sanitària Parc Taulí d’1 de febrer de 2011 i el conveni amb la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de 20 de gener de 2011.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, si escau, les convocatòries de places PDI dels cossos docents universitaris, de conformitat amb l’annex adjunt.:

Plaça professor titutar d'universitat:
• Bases del concurs a places de titular d’universitat -promoció lectors (Convocatòria 2024/D/FC/CD/1) (DOC)
• Bases del concurs d’una plaça de titular d’universitat priorització 2023 (Convocatòria 2024/D/FC/CD/2) (DOC)


SEGON. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

4. Aprovació de concursos de PDI laboral

Acord 11/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 64 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari que regula el personal docent i investigador de les universitats públiques.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector i associat.

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 18 de desembre del 2023.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, si escau, les convocatòries de places PDI laboral, de conformitat amb l’annex adjunt.

Places de catedràtic laboral
• Bases del concurs d’una plaça de professorat catedràtic laboral (Convocatòria 2024/D/LD/CC/3) (DOC)
Places agregat
• Bases del concurs d’una plaça d’agregat (Convocatòria 2024/D/LD/CC/2) (DOC)
Places lector
• Bases dels concursos de places de professorat lector autoritzades per la DGU per l’any 2023 
(Convocatòria 202 4 D/LEM/CL/1) (DOC)
• Bases dels concursos d’una plaça de professorat lector retenció del talent (Convocatòria
202 4 D/LEM/CL/ 2) (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

5. Aclariment Model i Criteris de priorització Catedràtics

Acord 12/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’acord del Consell de Govern de la UAB de data 16 de març de 2023, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’universitat i de catedràtic contractat.

Vist el punt 2on referit a la priorització de places i atesa la necessitat d’aclarir i addicionar alguns dels seus incisos.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord del consell de govern de 21 d’abril de 2005 i modificat en diverses ocasions, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic de la UAB, es presenta la següent

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement, si escau, l’aclariment del model i criteris de priorització de catedràtics, de conformitat amb l’annex adjunt (DOC)  i elevar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació.

SEGON.  Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

6. Correccions al Reglament de Personal Acadèmic títol II (concursos lectors, permanents), títol IX 

Acord 13/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 18 de desembre de 2023.

Vista la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU), que entrà en vigor el dia 12 d’abril de 2023 i per la qual es deroga la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats (LOU), excepte pel que fa a l’aplicació del règim transitori i vist l’article 78 que regula la figura del professor ajudant doctor (lectors).

Atesa la conveniència de fer petites correccions a la regulació continguda a la part dels concursos de professorat lector, de professorat permanent, del títol IX i del protocol de concursos a distància.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Informar favorablement la proposta de correcció del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb el professorat lector ((DOC)), al professorat permanent ((DOC)), al títol IX ((DOC)) i al protocol de concursos a distància ((DOC)), i elevar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació.

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

7. Proposta modificació RPA professorat substitut

Acord 14/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 18 de desembre de 2023.

Vista la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU), que entrà en vigor el dia 12 d’abril de 2023 i per la qual es deroga la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats (LOU), excepte pel que fa a l’aplicació del règim transitori.

Atesa la conveniència de modificar la regulació al Reglament de Personal Acadèmic del professor substitut un cop advertides les possibilitats de millora després de la implementació d’aquesta nova figura de la LOSU a la UAB.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Informar favorablement la proposta de  modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb el professorat substitut, de conformitat amb l’annex adjunt (DOC) i elevar-lo al Consell de Govern.

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

8. Proposta per a possibilitar la captació de talent internacional relacionada amb l’adjudicació de noves places

Acord 15/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist el model de Plantilla Teòrica del PDI dels Departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB aprovada en data 13 de desembre de 2017 i modificada en diverses ocasions la darrera en data 28 de febrer de 2023.

Vist l’article 5è que regula l’assignació de professorat permanent i lector a les àrees de coneixement dels departaments.

Vistos els Estatuts de la UAB que preveuen que és una de les finalitats de la UAB exercir la docència de grau superior amb un esperit de recerca constant de la qualitat i l’excel·lència.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Aprovar, si escau, la proposta per possibilitar l’atracció de talent a la UAB relacionada amb l’adjudicació de les noves places, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

9. Renovació parcial de la composició de les Comissions d'Avaluació per a l'avaluació de l'activitat docent del professorat de la UAB

Acord 16/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 5, 76 i 87 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.

Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.

Vist l'apartat 5 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 18 de desembre de 2023, que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic és agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.

Vist l'article 21.c de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la renovació parcial de la composició  de les Comissions d’Avaluació per a l’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB.

SEGON. Encarregar a la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.

10. Aprovació dels criteris d’avaluació intermèdia de lectors del departament de Matemàtiques

Acord 17/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 18 de desembre de 2023, que regula als articles 52 i següents la figura del professor lector.

Vista la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU), que entrà en vigor el dia 12 d’abril de 2023 i per la qual es deroga la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats (LOU), excepte pel que fa a l’aplicació del règim transitori i vist l’article 78 que regula la figura del professor ajudant doctor (lector).

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vist l’acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2019 en el que aprova l’avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord del consell de govern de 21 d’abril de 2005 i modificat en diverses ocasions, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Aprovar, si escau, els criteris d’avaluació intermèdia de lectors del departament de Matemàtiques, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

11.1.  Informació dels col·laboradors de docència nomenats al gener de 2024

Acord 18/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 19 de maig de 2023, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docents, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 

Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals que consten a l'annex (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

11.2.  Informació sobre l’adjudicació de places a departaments

Acord 19/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist el model de Plantilla Teòrica del PDI dels Departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB aprovada en data 13 de desembre de 2017 i modificada en diverses ocasions la darrera en data 28 de febrer de 2023.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats de l’adjudicació de places a departaments, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

11.3. Criteris PTGAS associat

Acord 20/2024, de 29 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vista la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari (LOSU), que entrà en vigor el dia 12 d’abril de 2023 i per la qual es deroga la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d’Universitats (LOU), i vist l’article 79  regula la figura del professorat associat.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic del dia 23 de novembre de 2023 pel qual aquesta Comissió es dona per assabentada dels criteris per a la contractació de PTGAS com a professor associat.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord del consell de govern de 21 d’abril de 2005 i modificat en diverses ocasions, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Donar-se per assabentats dels criteris per a la contractació del PTGAS com a professorat associat, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Documents relacionats