La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[23/01/2024] Comissió de Personal Acadèmic

1. Aprovació de les actes de sessions anteriors [+]

2. Informe de la vicerectora de Personal Acadèmic 

3. Aprovació de procediment de sorteig de membres de tribunals de places de PDI  [+]

4. Aprovació de concursos de PDI [+]

5. Aprovació del programa de contractes de personal investigador predoctoral en formació de la UAB [+]

6. Aprovació de la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent del professorat (tram autonòmic) per períodes vençuts fins el 31/12/2023 [+]

7. Assumptes de tràmit

7.1. Informació dels col·laboradors de docència nomenats al novembre i desembre de 2023 [+]

7.2. Modificació de la convocatòria núm. 2023/D/LD/CC/26 [+]

7.3. Ampliació de la convocatòria de professorat substitut per al curs 2023-2024 [+]

8. Torn obert de paraules

1. Aprovació de les actes de sessions anteriors

Acord 01/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Aprovar les actes de la sessió del dia 23 de novembre de 2023 (DOC) i de la sessió extraordinària del dia 4 de desembre de  2023 (DOC).

3. Aprovació de procediment de sorteig de membres de tribunals de places de PDI 

Acord 02/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 71.1 b) de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, que regula que les comissions de selecció del PDI estaran integrades per una majoria de membres externs a la universitat convocant elegits per sorteig públic entre el conjunt del professorat i personal investigador de la mateixa categoria o superior a la plaça convocada. Aquest sorteig es realitzarà a partir d'una llista qualificada de professorat i personal investigador elaborada per la universitat, en els termes en què es desenvolupi a la normativa interna

Vista la proposta presentada per la vicerectora de Personal Acadèmic que preveu que per a places noves, aquestes llistes es generaran a partir de la informació de personal docent i investigador facilitada pel Ministeri a través del sistema integrat d’informació universitària (SIIU). Aquesta informació proporciona la llista del PDI de les universitats espanyoles de cada especialitat de coneixement, incloent-hi dades com la categoria professional i els trams.  

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.  

ACORDS

PRIMER.- Aprovar el procediment de sorteig de membres de comissions avaluadores de places de PDI i realitzar el sorteig corresponent a l’any 2024. (DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.  

4. Aprovació de concursos de PDI

Acord 03/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 64 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari que regula el personal docent i investigador de les universitats públiques.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector i associat.

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 19 de maig del 2023.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist els convenis entre la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut Català de la Salut de 15 de març de 2002; el conveni amb la Corporació Sanitària Parc Taulí d’1 de febrer de 2011 i el conveni amb la Fundació de Gestió Sanitària de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de 20 de gener de 2011.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Person al Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la convocatòria de places PDI laboral següent: bases de concursos de professorat associat laboral de les Unitats Docents Hospitalàries - Convocatòria  2023/D/LE/CC/1. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.

5. Aprovació del programa de contractes de personal investigador predoctoral en formació de la UAB

Acord 04/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Atès que l’equip de govern considera que la UAB hauria de tornar a tenir un programa propi de contractes pre-doctorals en les mateixes condicions que els altres programes pre-doctorals competitius (Ministeri, Generalitat, i altres).  

 Atès que, d’altra banda, alguns departaments han manifestat l’interès en mantenir la possibilitat del programa PIF amb recursos de capítol 1. 

 Vista la proposta presentada per les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i Personal Acadèmic, en relació al Programa PIF UAB, que inclou un doble programa de contractes de Personal Investigació en formació: 1) Nou Programa de contractes de personal investigador pre-doctoral (PP) de la UAB; i 2) Programa de Personal Investigador en Formació (PIF) finançat amb plantilla Personal Investigador en Formació (PIF) finançats amb capítol 1 

 Vist el programa detallat en el document 1.  

 Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona està tramitant una modificació del pressupost per addicionar un crèdit pressupostari amb uns recursos compromesos per la Generalitat amb els quals es disposarà de la corresponent partida pressupostària per atendre les necessitats econòmiques derivades del Programa.

Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, i la de Personal Acadèmic.

Atès que en data 21 de desembre de 2023 la comissió de Recerca, Transferència i Innovació va aprovar el programa de contractes de Personal Investigador Predoctoral a la UAB condicionat a la seva aprovació per la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.  

ACORDS:

PRIMER.- Aprovar el Programa de contractes de personal investigador predoctoral en formació que inclou un doble programa: 1) Nou Programa de contractes de personal investigador pre-doctoral (PP) de la UAB; i 2) Programa de Personal Investigador en Formació (PIF) finançat amb capítol 1. (DOC)

SEGON.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria i a la de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.  

6. Aprovació de la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent del professorat (tram autonòmic) per períodes vençuts fins el 31/12/2023

Acord 05/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 5, 76 i 87 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.

Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.

Vist l'apartat 5 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 18 de desembre de 2023, que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic és agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.

Vist l'article 21.c de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.

Atesa la regulació  d’AQU Catalunya de la convocatòria per al professorat funcionari i contractat  (https://www.aqu.cat/professorat2/merits/merits-de-docencia) i la seva resolució REU/4406/2023 de 22 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Aprovar la convocatòria d’avaluació de l’activitat docent per optar a la retribució addicional del tram de docència autonòmic o per tramitar la certificació docent del professorat funcionari i contractat de la UAB per períodes vençuts fins el 31/12/2023, i la proposta de calendari i terminis per desenvolupar la citada convocatòria (DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.

7.1. Informació dels col·laboradors de docència nomenats al novembre i desembre de 2023

Acord 06/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 19 de maig de 2023, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docents, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 

Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals que consten al document (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

7.2. Modificació de la convocatòria núm. 2023/D/LD/CC/26

Acord 07/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’acord de la Comissió de  Personal Acadèmic de data 23 de novembre de 2023 per la qual es va aprovar la convocatòria amb referència 2023/D/LD/CC/26 del procés selectiu per a la contractació de catedràtics laborals i en concret una plaça amb identificador CL 23/84 i destinació al Departament de Genètica i Microbiologia.

Vistos els errors advertits en la composició de la Comissió Avaluadora.   

L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques podran, així mateix, rectificar en qualsevol moment, d'ofici oa instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents als seus actes.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.  

ACORDS:

PRIMER.- Rectificar la composició de la comissió avaluadora del concurs amb referència 2023/D/LD/CC/26 del procés selectiu per a la contractació de catedràtics laborals i en concret una plaça amb identificador CL 23/84 i destinació al Departament de Genètica i Microbiologia, de conformitat amb el document. (DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.  

  7.3. Ampliació de la convocatòria de professorat substitut per al curs 2023-2024 

Acord 08/2024, de 23 de gener de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 64 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari que regula el personal docent i investigador de les universitats públiques i vist l’article 80 de la mateixa llei que, pel que fa al professor substitut, preveu que la contractació de professorat per substituir el personal docent i investigador amb dret a reserva de lloc de treball que suspengui temporalment la prestació dels seus serveis per aplicació del règim de permisos, llicències o situacions administratives, incloses les baixes mèdiques de llarga durada, diferents a la de servei actiu o que impliquin una reducció de la seva activitat docent, es regirà per la normativa general aplicable a aquests supòsits, i que la selecció del professorat substitut es produirà mitjançant els procediments de concurs públic aplicables, i les universitats poden establir instruments específics per a la seva gestió i cobertura, incloses les borses d'ocupació.

Vista la normativa d’aplicació al professorat substitut de la UAB aprovada en Consell de Govern en data 19 de maig de 2023.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic en data 6 de juny de 2023 per la qual es va aprovar la convocatòria de contractació de professorat substitut per al curs 2023-2024 i vist l’acord de la mateixa Comissió de data 20 de setembre de 2023 d’ampliació de l’esmentada convocatòria atès que la borsa de treball que s’havia constituït s’havia esgotat o s’esgotaria properament en algunes àrees de coneixement, i atès que és necessari de nou ampliar la convocatòria de professorat substitut per comptar amb suficients professors substitut en alguna àrea de coneixement  per tal que es puguin prestar serveis si així són requerits durant el curs acadèmic 2023-2024.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Aprovar, si escau, l’ampliació de la convocatòria de professorat substitut per al curs 2023-2024, convocatòria núm. 2024/D/LE/CC/2 (DOC) (DOC)

SEGON.- Encarregar  a la Vicerectora de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Documents relacionats