La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[05/03/2024] Comissió d'Afers Acadèmics

1.  Aprovació de l'acte de la darrera sessió [+]

2. Informe de l'Equip de Govern:

   2.1. Informe de la presidència de la Comissió   

   2.2.  Informe d'altres membres de l'Equip

3.  Formació permanent:

   3.1. Informe sobre la creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]
   3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern [+]
   3.3. Informació de cursos d'especialització [+]

4.  Graus:

   4.1. Informe sobre la creació de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]
   4.2. Aprovació de memòries de títols de grau, per delegació del Consell de Govern [+]
   4.3. Informe sobre l'extinció de títols de grau i elevació al Consell de Govern per la seva aprovació [+]

5.  Màsters:

   5.1. Informe sobre la creació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]
   5.2. Aprovació de memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern [+]
   5.3. Informe sobre la modificació de la denominació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]
   5.4. Informe sobre l'extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

6.  Aprovació de la creació de menors, per delegació del Consell de Govern [+]

7.  Informació sobre autoinformacions d'acreditació [+]

8.  Afers acadèmics:

   8.1. Informe sobre el calendari acadèmic del curs 2024-2025 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]
   8.2. Informe sobre el calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]
   8.3. Aprovació d' activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al curs acadèmic 2023-2024 [+]
   8.4. Aprovació de la concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2022-2023 per delegació del Consell der Govern [+]
   8.5. Aprovació de reconeixement de Cicles Formatius de Grau Superior per crèdits d'estudis de grau [+]

9. Informe sobre la modificació del reglament del Servei de Tractament de la Parla i del So, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

10.  Assumptes de tràmit

11 .  Torn obert de paraules

 

1.  Aprovació de l'acte de la darrera sessió

Acord 13/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Aprovar l'acta de la sessió de 24 de gener de 2024. (DOC)

 3.1 Informe sobre la creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació 

Acord 14/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les diverses peticions de creació de títols de màster de formació permanent i  de diploma d’especialització que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títol.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que s'annexen. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

3.2 Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern 

Acord 15/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màsters de formació permanent i de diplomes d’especialització presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per als cursos 2024-2025.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, els plans d’estudis dels màsters de formació permanent següents, amb la condició que  els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

-        Màster de formació permanent en Producció i Distribució Cinematogràfica

-        Màster de formació permanent en Direcció d’Art i Comunicació

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el pla d’estudis del diploma d’especialització següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

-        Diploma d’especialització en Atenció Integral en Infermeria Intensiva

TERCER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels màsters de formació permanent següents, en els termes que s'annexen:

-        Màster de formació permanent en Disseny Gràfic

-        Màster de formació permanent en Gestió de la Seguretat i Qualitat Alimentària

-        Màster de formació permanent en Estudis Àrabs Contemporanis

-        Màster de formació permanent en Atenció Pal·liativa Integral a Persones amb Malalties Avançades

QUART. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació dels plans d’estudis dels diplomes d’especialització següents, en els termes que s'annexen:

-        Diploma d’especialització en Disseny d’Elements Gràfics

-        Diploma d’especialització en Disseny Web

-        Diploma d’especialització en l’Avaluació i la Gestió de la Seguretat Alimentària

-        Diploma d’especialització en Normativa i Gestió de la Qualitat i la Seguretat

CINQUÈ. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment d’aquests acords.

SISÈ. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

3.3 Informació de cursos d'especialització 

Acord 16/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de creació d’un curs d’especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i que després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que reuneix els requisits exigits per la UAB la direcció de l’Escola ha aprovat la proposta

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis. Vist l’article 106 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre les propostes de cursos d’especialització.

Vist l’article 15.2 l’esmentada normativa, que estableix que són aprovats per la direcció de l’Escola de Postgrau, que informa de la seva aprovació a la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Considerar-se assabentada de l’aprovació del curs d’especialització que s’annexa (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Innovació Docent el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

 4.1 Informe sobre la creació de títols de grau i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 17/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat de creació de títols de grau que han estat presentats pel centre corresponent.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 172 dels Estatus de la UAB, sobre la implantació i supressió de títols oficials de grau.

Vist l'article 9.4.e de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han der discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació d’estudis de grau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació dels títols de grau següents:

  • Física
  • Història

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

4.2 Aprovació de memòries de títols de grau, per delegació del Consell de Govern

Acord 18/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta d’aprovació de les memòries dels títols de grau presentades pels centres corresponents, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 14 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyament universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de grau.

Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i informar-ne el Consell Social.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels títols de grau següents:

  • Física
  • Història

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 

4.3 Informe sobre l'extinció de títols de grau i elevació al Consell de Govern per la seva aprovació

Acord 19/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i de la vicerectora de Qualitat d’informe sobre l’extinció de títols de grau que ha estat presentada pels centres corresponents.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, per qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i dels procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9.4.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a l’ extinció d’estudis de grau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la extinció de títols de grau següents:

  • Arqueologia
  • Filologia i Cultura Franceses
  • Nanociència i Nanotecnologia

SEGON. Elevar l’acord primer al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

 5.1 Informe sobre la creació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 20/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat de creació de títols de màster universitari que han estat presentats pel centre corresponent.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i el procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 10 de la Normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació d’estudis màster.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació dels títols de màster universitari següents:

  • Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes
  • Humanitats i Patrimoni Digitals
  • Nanociència Aplicada: de Materials a Dispositius / Master in Aplied Nanoscience: from Materials to Devices
  • Traducció i Estudis Interculturals
  • Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

5.2 Aprovació de memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern

Acord 21/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta d’aprovació de les memòries de títols de màster universitari presentades pels centres corresponents, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 14 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyament universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de màster universitari.

Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de màster universitari i informar-ne el Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels títols de màster universitari següents:

  • Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes
  • Humanitats i Patrimoni Digitals
  • Nanociència Aplicada: de Materials a Dispositius / Master in Aplied Nanoscience: from Materials to Devices
  • Traducció i Estudis Interculturals
  • Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


5.3 Informe sobre la modificació de la denominació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 22/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat de modificació de la denominació de títols de Màster Universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i el procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 10 de la Normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, d’estudis màster.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.- Informar favorablement sobre la modificació de la denominació dels títols de màster universitari següents, en els termes que s’annexen:

  • Màster universitari en l’Àmbit de la Química Sanitària, que passa a denominar-se màster universitari en Química i Bioquímica Sanitàries.
  • Màster universitari en Psicologia de l’Educació, que passa a denominar-se màster universitari en Psicologia de l’Educació-MIPE.

SEGON.- Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.


5.4 Informe sobre l'extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 23/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i de la vicerectora de Qualitat d’informe sobre l’extinció de títols de màster universitari que ha estat presentada pels centres corresponents.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, per qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i dels procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9.4.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a l’ extinció d’estudis de màster universitari.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la extinció dels títols de màster universitari següents:

  • Economia Laboral
  • Erasmus Mundus en Filosofia Alemanya i Francesa: Reptes Contemporanis
  • Erasmus Mundus en Malalties Infeccioses i Una Sola Salut
  • Estudis Teatrals
  • Història Contemporània
  • Paleobiologia i Registre Fòssil / Paleobiology and Fossil Record

SEGON. Elevar l’acord primer al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

6.  Aprovació de la creació de menors, per delegació del Consell de Govern

Acord 24/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i de la vicerectora de Qualitat de creació d’un mínor.

Vist l’article 42 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern de 7 de juliol de 2022, i les seves posteriors modificacions, que estableixen que un mínor és un itinerari d’universitat, amb responsabilitat de programació d’un centre, que té com a finalitat que l’estudiant assoleixi competències pròpies d’un àmbit diferent del que constitueix el nucli principal de la seva titulació de grau, utilitzant assignatures d’altres plans d’estudis.

Vist l’article 18 de l’esmentada normativa, que estableix el procediment de creació dels mínors, i que regula, entre d’altres, que aquests estudis seran aprovats per la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la creació del mínor següent:

  • Economia i Empresa

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

7.  Informació sobre autoinformacions d'acreditació

Acord 25/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora de Qualitat d’informació sobre els autoinformes per al procés d’acreditació de les titulacions de l’Escola FUABformació .

Atès que per a dur a terme el procés d’acreditació es requereix de l’elaboració d’un autoinforme per part del centre a acreditar, i atès que tal com s’estableix en el procés definit per l’AQU, forma part de la documentació que s’ha de lliurar i que s’avalua per part d’una comissió externa, amb l’objectiu d’obtenir l’informe definitiu d’acreditació favorable que permeti la continuïtat de la impartició de les titulacions.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 26 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que l’òrgan determinat pel SIGQ del centre aprova els autoinformes d’acreditació, i n’informa la comissió del Consell de Govern amb competències sobre ordenació acadèmica.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.


ACORDS:

PRIMER. Donar-se per assabentats de l’autoinforme per al procés d’acreditació de les titulacions del centre següent:

  • Escola FUABformació. Màster Universitari en Teledetecció i Sistemes d’Informació Geogràfica
  • Escola FUABformació. Àmbit de Turisme i Direcció Hotelera: Grau en Direcció Hotelera, Màster Universitari en Gestió d’Empreses Hoteleres, Màster Universitari en Gestió Turística del Patrimoni Cultura.

SEGON. Encarregar a la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

8.1 Informe sobre el calendari acadèmic del curs 2024-2025 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació 

Acord 26/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del calendari acadèmic del curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2024-2025.

Vista l’Ordre EMT/153/2023, de 29 de maig, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals a Catalunya per a l'any 2024.

Vista l’Ordre EMT/290/2023, de 22 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2024.

Vist l'article 9.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic administratiu.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre el calendari acadèmic del curs 2024-2025.

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 

8.2 Informe sobre el calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025 i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació 

Acord 27/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del calendari acadèmic i administratiu del curs acadèmic 2024-2025.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic i administratiu marc de la UAB per a programar les activitats docents i els procediments administratius del curs acadèmic 2024-2025.

Vist l'article 9.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.

Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2024-2025, informat favorablement per aquesta comissió el 5 de març de 2024.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre el calendari acadèmic i administratiu del curs 2024-2025.

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.


8.3 Aprovació d' activitats que donen dret al reconeixement acadèmic en els graus per al curs acadèmic 2023-2024

Acord 28/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i Innovació Docent d’aprovació d’una activitat de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2023-2024.

Atesa la necessitat d’implementar l’oferta d’activitats de reconeixement acadèmic en crèdits per a la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació per al curs acadèmic 2023-2024.

Vist l'article 10.9 del Reial Decret, de 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que els estudiants podran obtenir reconeixement acadèmic en crèdits per la participació en activitats universitàries culturals, esportives, de representació estudiantil, solidàries i de cooperació.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar l’activitat susceptible de reconeixement acadèmic per al curs 2023-2024 següent:

  • Jornades Clíniques. Edició 2024

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


8.4 Aprovació de la concessió de premis extraordinaris de titulació del curs 2022-2023 per delegació del Consell der Govern

Acord 29/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’atorgament de premis extraordinaris de titulació presentades pels centres corresponents.

Vist l’article 282 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 822/2021, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, i les seves posteriors modificacions, que regulen l’atorgament dels premis extraordinaris de titulació. 

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar la concessió dels premis extraordinaris de titulació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER.  Atorgar, per delegació del Consell de Govern, els premis extraordinaris de titulació per al curs acadèmic 2022-2023, en els  termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer. 

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

8.5 Aprovació de reconeixement de Cicles Formatius de Grau Superior per crèdits d'estudis de grau

Acord 30/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, d'aprovació de reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d'estudis de grau presentades pels centres corresponents.

Atesa la necessitat d'implementar l'oferta d'ensenyaments superiors oficials que donen dret a reconeixement acadèmic en els estudis de grau.

Vist l'article 10.3 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que disposa que podran ser objecte de reconeixement els crèdits cursats en altres ensenyaments superiors oficials.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el reconeixement de cicles formatius de grau superior per crèdits d’estudis de grau següents:

  • CFGS Desenvolupament d’aplicacions multiplataforma (LOE)
  • CFGS Desenvolupament d’aplicacions web (LOE)
  • CFGS Administració de Sistemes informàtics en xarxa (LOE)

SEGON. Encarregar al vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

9. Informe sobre la modificació del reglament del Servei de Tractament de la Parla i del So, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 31/2024, de 5 de març, de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’informe sobre la modificació del reglament del Servei de Tractament de la Parla i del So.

Vist l’article 39 dels Estatus de la UAB, sobre els serveis universitaris orientats a donar suport a la docència i a la investigació.

Vist l’acord 117/2018, de 5 de desembre, del Consell de Govern, pel qual s’acorda aprovar la transformació del servei cientificotècnic de Tractament de la Parla i el So en servei docent, amb dependència funcional de la Facultat de Filosofia i Lletres, i adaptar el reglament del servei com a Servei Docent.

Vist que la modificació del reglament del servei de Servei de Tractament de la Parla i del So va ser aprovat per la Junta de la Facultat de Filosofia i Lletres el 20 de desembre de 2023.

Vist l’article 42 de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, sobre els serveis de suport a la docència, i l’article 45 de l’esmentada normativa, que estableix que correspon a la comissió del Consell de Govern competent en la matèria elevar les propostes d’aprovació i de modificació dels reglaments dels serveis, a proposta de l’òrgan de govern del servei corresponent.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la modificació del reglament del servei de Servei de Tractament de la Parla i del So.

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

Documents relacionats