La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[24/01/2024] Comissió d'Afers Acadèmics

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]

2. Informe de l’Equip de Govern: 

   2.1. Informe de la presidenta de la Comissió 

   2.2. Informe d’altres membres de l’Equip

3. Formació contínua: 

   3.1. Informe sobre la proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

   3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern [+]

   3.3. Informació sobre cursos d’especialització [+]

4. Aprovació de les noves propostes de grau i de màster universitari per al curs 2025-2026 [+]

5. Graus: 

   5.1. Aprovació de la modificació de memòries de grau, curs 2024-2025, per delegació del Consell de Govern [+]

6.  Màsters: 

   6.1 Informe sobre la creació de títols màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

   6.2 Aprovació de memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern  [+]

   6.3 Informe sobre l’extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per la seva aprovació [+]

7. Afers acadèmics:  

   7.1. Aprovació de la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2023-2024, per delegació del Consell de Govern [+]

   7.2. Aprovació de l’oferta de places d’estudis mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional, per delegació del Consell de Govern [+]  

8.  Aprovació d’assignatures dels programes específics per a estudiants internacionals del programa Study Abroad [+]

9.  Assumptes de tràmit 

10. Torn obert de paraules

 

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió

Acord 1/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Aprovar l'acta de la sessió de 28 de novembre de 2023 (DOC)

3.1. Informe sobre la proposta de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 2/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les diverses propostes de creació de títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació del títols de màster de formació permanent i de diploma d’especialització que s'annexen. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern

Acord 3/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de renovació amb modificacions de plans d’estudis de màster de formació permanent i de diploma d’especialització presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per als cursos 2023-2024 i 2024-2025.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist l’article 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre l’aprovació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i de màster tant oficials com propis, i de diplomes de postgrau i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el pla d’estudis dels màsters de formació permanent següents, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen: (DOC)

-        Màster de formació permanent en Health Innovation and Entrepeneurship

-        Màster de formació permanent en Gestió i Coordinació d’Assaigs Clínics

-        Màster de formació permanent en Infermeria Oftalmològica

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el pla d’estudis del diploma d’especialització següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen: (DOC)

-        Diploma d’especialització en No Ficció per a Televisió i Plataformes

TERCER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del pla d’estudis del màster de formació permanent següent, en els termes que s'annexen: (DOC)

-        Màster de formació permanent en Medicina Materno-Fetal

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment d’aquests acords.

CINQUÈ. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

3.3. Informació sobre cursos d’especialització

Acord 4/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de creació de cursos d’especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i que després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que reuneix els requisits exigits per la UAB la direcció de l’Escola ha aprovat la proposta

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l’article 106 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre les propostes de cursos d’especialització.

Vist l’article 15.2 l’esmentada normativa, que estableix que són aprovats per la direcció de l’Escola de Postgrau, que informa de la seva aprovació a la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Considerar-se assabentada de l’aprovació dels cursos d’especialització que s’annexen: (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Innovació Docent el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

4. Aprovació de les noves propostes de grau i de màster universitari per al curs 2025-2026

Acord 5/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’aprovació de noves propostes de programació de màster universitari per al curs 2025-2026.

Vist l’acord del Claustre de la UAB de 15 de març de 2017, pel qual s’aprova el document marc sobre l’arquitectura de titulacions a la UAB, aplicable en tot allò que no contradigui les disposicions del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.

Vist l’article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar les noves propostes de programació de màster universitari següents per al curs 2025-26:

  • Erasmus Mundus en Next Generation Industrial Control Engineering for Sustainable Water System Treatment (NICEST)
  • Erasmus Mundus en Intelligent Systems for a Sustainable Digital Transformation of the Society (MINDS)
  • Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 5.1. Aprovació de la modificació de memòries de grau, curs 2024-2025, per delegació del Consell de Govern

Acord 6/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat d’aprovació de la modificació de la memòria d’un títol de grau que ha estat presentada pel centre corresponent.

Atès la necessitat de modificar la memòria de títol de grau que es presenta, per tal d’adequar-la a les necessitats actuals.

Vist el Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, pel que fa a la modificació dels plans d’estudi.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021  i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat, es presenta a la Comissió d’Afers Acadèmics de la UAB la següent

ACORDS

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació de la memòria del títol de grau següent:

  • Empresa i Tecnologia

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

6.1 Informe sobre la creació de títols màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 7/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat de creació de títols de màster universitari que han estat presentats pel centre corresponent.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 10 de la Normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, d’estudis màster.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació del títol de màster universitari següent:

  • Erasmus Mundus en Education Policies for Global Development

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

 6.2 Aprovació de memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern 

Acord 8/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta d’aprovació de la memòria del títol de grau presentada pel centre corresponent, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 14 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyament universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de grau.

Vist l'article 9.3.a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de grau i informar-ne el Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la memòria del títol de màster universitari següent:

  • Erasmus Mundus en Education Policies for Global Development

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 6.3 Informe sobre l’extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per la seva aprovació

Acord 9/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i de la vicerectora de Qualitat d’informe sobre l’extinció de títols de màster universitari que ha estat presentada pels centres corresponents.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, per qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i dels procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9.4.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a l’ extinció d’estudis de màster universitari.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement sobre la extinció dels títols de màster universitari següents:

  • Arxivística i Gestió de Documents
  • Biologia, Genòmica i Biotecnologia Vegetals / Plant Biology, Genomics and Biotechnology

SEGON. Elevar l’acord primer al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

7.1. Aprovació de la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2023-2024, per delegació del Consell de Govern 

Acord 10/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

 Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs acadèmic 2023-2024.

Atesa la necessitat d’esmenar una errada i de modificar el calendari de matrícula de doctorat.

Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2023-2024, aprovat pel Consell de Govern el 16 de març de 2023.

Vist el calendari acadèmic i administratiu de la UAB per al curs 2023-2024, aprovat pel Consell de Govern el 16 de març de 2023.

Vist l'article 9.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar les modificacions del calendari acadèmic i acadèmic administratiu, per delegació del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la modificació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2023-2024, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

7.2. Aprovació de l’oferta de places d’estudis mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional, per delegació del Consell de Govern

Acord 11/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i Innovació Docent de l’aprovació de les places reservades per la via d’accés mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional als estudis de grau del curs 2024-2025.

Vist el Reial Decret 412/2014, de 6 de juny, pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau, el qual disposa, que l’accés mitjançant l’acreditació d’experiència laboral o professional es realitza respecte a uns ensenyaments concrets oferts per la universitat.

Vist l'article 9.d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar l’oferta de places d’estudis mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional per a persones majors de 40 anys, per delegació del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, les places d’accés mitjançant l’acreditació de l’experiència laboral o professional als estudis de grau del curs 2024-2025, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment de l’acord primer. 

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

8.  Aprovació d’assignatures dels programes específics per a estudiants internacionals del programa Study Abroad

Acord 12/2024, de 24 de gener de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta del vicerector de Relacions Internacionals d’aprovació de noves assignatures per al curs acadèmic 2024-2025 dels programes específics per a estudiants internacionals Pre-established Programmes; GAP Year Programme i  Master Business & Management Programme, del Programa Study Abroad.

Vist el Programa Study Abroad de la UAB, aprovat per acord de la Subcomissió de Grau de 24 d’abril de 2007, amb l’objectiu de fomentar la internacionalització d’aquesta Universitat i que estableix, entre d’altres, que el Consell Acadèmic del Programa Study Abroad revisarà i proposarà l’aprovació dels continguts, plans d’estudis, horaris de classe i calendaris d’exàmens dels diferents ensenyaments del programa.

Atesa la necessitat d’implementar i d’ampliar l’oferta d’assignatures dels programes específics per a estudiants internacionals per al curs acadèmic 2024-2025.

Vist l’informe favorable de la Comissió Assessora dels Specific Programmes for International Students – Study Abroad, de 14 de novembre de 2023.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORD:

PRIMER.  Aprovar, per al curs acadèmic 2024-2025, les assignatures dels programes específics per a estudiants internacionals Pre-established Programmes, GAP Year Programme i  Business & Management Programme (for Master’s students), del programa Study Abroad.

SEGON. Encarregar al vicerector de Relacions Internacionals el seguiment i l’execució d’aquest acord.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-lo efectius.

 

Documents relacionats