Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[10/12/2024] Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030
- Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
- Informe del vicerector de Campus i Sostenibilitat
- Informe del vicerector de Polítiques Digitals
- Aprovació, si escau, de la pròrroga del Pla de Mobilitat [+]
- Aprovació, si escau, del Pla de Racionalització dels usos de l’aigua a la UAB [+]
- Aprovació, si escau, del Pla de Política per l’Economia circular a la UAB, Residus municipals: Del residu al recurs [+]
- Assumptes de tràmit
- Torn obert de paraules
1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió
Acord 7/2024, de 10 de desembre, de la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030
Aprovar l’acta de la sessió del dia 20 de setembre de 2024. (DOC)
4. Aprovació, si escau, de la pròrroga del Pla de Mobilitat
Acord 8/2024, de 10 de desembre, de la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030
Atès que en data 6 de febrer de 2019 es va aprovar el Pla de Mobilitat del Campus de Bellaterra de la UAB 2018-2024.
Atès que la durada dels Plans de Mobilitat s’acostuma a acotar en pocs anys atès que és convenient revisar l’anàlisi de la mobilitat, la diagnosi, els escenaris i les propostes de forma periòdica. Segons això, és convenient començar a redactar un nou Pla de Mobilitat de la UAB per al període posterior a l’actual.
Ateses les característiques del Pla de Mobilitat, el procés de preparació, de redacció, de discussió i aprovació participativa, requereix d’un termini aproximadament de 12 mesos.
Atès que, en la majoria de paràmetres, la diagnosi de l’accessibilitat i la mobilitat del Pla de Mobilitat 2018-2024 encara es podrien considerar vigents. De la mateixa manera, algunes de les propostes encara no executades, poden sumar a l’assoliment dels escenaris i objectius preestablerts.
Atès que l’avaluació de la política de sostenibilitat de la UAB depèn de la disponibilitat d’un Pla de Mobilitat vigent.
Vista la proposta presentada pel vicerector de Campus i Sostenibilitat en relació a la pròrroga del Pla de Mobilitat de la UAB 2018-2024 fins l’aprovació del nou Pla de Mobilitat de la UAB que, previsiblement, abastaria el període 2026-2030. D’aquesta forma, l’any 2025, el PM continuarà vigent i de forma paral·lela, s’executaran les tasques de preparació, discussió i aprovació del nou Pla amb la participació de la comunitat universitària.
Vist l’article 13.3 lletra b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció donada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, que estableix que correspon a la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030 informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en matèria de plantejament de les directrius per planificar la mobilitat i l’accesssibilitat del membres de la comunitat universitària al Campus.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Informar favorablement, si escau, de la pròrroga del Pla de Mobilitat 2018-2024 fins el 31 de març de 2026.
SEGON.- Elevar aquests acords al Consell de Govern perquè exerceixi les seves competències
TERCER.- Encarregar al vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.
5. Aprovació, si escau, del Pla de Racionalització dels usos de l'aigua a la UAB
Acord 9/2024, de 10 de desembre, de la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030
Atès que la gestió eficient dels recursos hídrics és una prioritat creixent de la nostra societat, especialment, atesa la situació hídrica actual a Catalunya i les previsions futures sobre la disponibilitat d'aigua de règim pluviomètric del nostre territori.
Atès que la gestió de l’aigua s’ha recollit en els diversos plans de sostenibilitat que la UAB ha implementat de 2002 a 2022 i també en el darrer Pla Saludable i Sostenible 2023 -2027 i la Política climàtica de la UAB i els seus compromisos.
Atès que l’objectiu és implementar una gestió integral i sostenible del cicle de l'aigua a la UAB, optimitzar-ne els seus usos, i reduir-ne el seu consum.
Vista la proposta presentada pel vicerector de Campus i Sostenibilitat en relació al Pla de racionalització dels usos de l’aigua a la UAB.
Vistos els articles 13.1 i 13.3 lletres c) i d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció donada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, que estableixen que correspon a la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030, definir les polítiques i les estratègies encaminades al desenvolupament de l’Agenda 2030 a la universitat, així com concretar el Pla d’Acció Agenda 2030 de la UAB i el Pla Anual Campus Saludable i Sostenible de la UAB, contemplant les actuacions a desenvolupar i el calendari d’execució de les mateixes.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Aprovar, si escau, les actuacions del Pla de Racionalització dels usos de l’aigua a la UAB, de conformitat amb el (DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.
6. Aprovació, si escau, del Pla de Política per l’Economia circular a la UAB, Residus municipals: Del residu al recurs
Acord 10/2024, de 10 de desembre, de la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030
Atès que la UAB és considerada una gran generadora de residus a efectes de la regulació sectorial i per tant cal fomentar la prevenció i la recollida selectiva dels residus generats als centres i altres espais del campus.
Atès que el Pla de Política per l’Economia circular a la UAB, Residus municipals: Del residu al recurs, detalla les línies estratègiques, objectius i actuacions de la UAB per a l’horitzó 2025-2030 per avançar cap a una gestió dels residus municipals més circular i sostenible.
Vista la proposta presentada pel vicerector de Campus i Sostenibilitat en relació al el Pla de Política per l’Economia circular a la UAB, Residus municipals: Del residu al recurs.
Vistos els articles 13.1 i 13.3 lletres c) i d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció donada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, que estableixen que correspon a la Comissió de Campus, Sostenibilitat i Agenda 2030, definir les polítiques i les estratègies encaminades al desenvolupament de l’Agenda 2030 a la universitat, així com concretar el Pla d’Acció Agenda 2030 de la UAB i el Pla Anual Campus Saludable i Sostenible de la UAB, contemplant les actuacions a desenvolupar i el calendari d’execució de les mateixes.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORD:
PRIMER.- Aprovar, si escau, les actuacions del Pla de Política per l’Economia circular a la UAB, de conformitat amb el (DOC)
SEGON.- Encarregar al vicerector de Campus i Sostenibilitat l’execució i el seguiment d’aquest acord.
Documents relacionats