Contractació
Selecció i contractació de professorat temporal 2023/2024
A continuació es detalla tota la informació relativa a la selecció i contractació de professorat temporal 2023/2024
Per a cada curs acadèmic, i en funció de la docència que els hi és assignada i del potencial docent del seu professorat permanent, els Departaments i les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB reben una part del pressupost de Capítol I de professorat disponible per a cada exercici pressupostari, d’acord amb criteris d’assignació de recursos de professorat temporal vigent en cada moment. La dotació es fa amb professors associats A36 o associats sanitaris, segons el cas i professors substituts.
Dels recursos resultants hauran de reservar, en concepte de cofinançament:
- 0,32 A36 per a cada contracte d’Investigador Ramon y Cajal
- 0,21 A36 per a cada contracte d’Investigador Juan de la Cierva per a les convocatòries de Formació (FJIC)
- 0,25 A3.6 per a cada contracte d’Investigador Juan de la Cierva per a les convocatòries de Incorporació (IJCI)
- 0,42 per a cada contracte d’Investigador Beatriz Galindo Junior
- 0,70 per a cada contracte d’Investigador Beatriz Galindo Senior
Els departaments podran contractar professorat de les següents categories d’acord amb el quadre d’equivalències de costos de categories de l’annex.
- Professorat Associat. Els contractes seran de nivell 3
- Investigador postdoctoral
- Investigador predoctoral
- Professorat Visitant
- Professors substituts
Les Unitats Docents Hospitalàries podran contractar
- Professorat Associat sanitari (metge, psicòleg, infermer, fisioterapeuta o logopeda)
Per altra banda, es dotaran recursos de professorat substitut, per vacants sobrevingudes de professors. En cas de no poder contractar cap professor substitut per a realitzar la docència a substituir es podrà autoritzar la compensació per substitucions docents d’acord amb el procediment establert.
Atesa la finalitat concreta d’aquestes dotacions per substitucions, no es podran barrejar amb les dotacions ordinàries que rebi el departament.
Les dotacions de professorat per a substitucions cobriran la docència exacta que la persona substituïda tingui assignada durant el període de substitució.
Les Unitats Docents Hospitalàries podran contractar professorat de plantilla B amb recursos propis, com a norma general, per a la realització de docència NO OFICIAL que hauran d'especificar en el corresponent formulari de contractació.
Els departaments que disposin de recursos ICREA Acadèmia, podrán proposar la contractació de professors substituts per realitzar docència oficial.
Per tal d'homogeneïtzar la gestió de la contractació d'aquest professorat amb el del personal de finançament específic, a partir del curs 2018/2019 només es pot realitzar a través de facturació interna i, per tant, caldrà seguir el següent protocol:
- L'Àrea d'Economia i Finances obrirà un projecte (tipus GD*) per a cada contractació, prèvia sol·licitud mitjançant el formulari que es troba a la intranet.
- El departament/unitat docent hospitalària sol·licita via SUMMA una factura a l'Àrea d'Economia i Finances (090), indicant el projecte, creditor, etc, així com l'import de Sou i Seguretat Social.
- L'Àrea d'Economia i Finances emetrà la factura al client indicat i un cop cobrada distribuirà els diners al projecte (no es pot fer, en cap cas, bestretes de factura).
- El departament/unitat docent hospitalària farà una RO (reserva) dins l'article 28, per la totalitat del contracte (línia 1 Sou, línia 2 SS) i informarà del projecte al formulari de contractació.
- Nòmines, la Unitat Tècnica i l'Àrea d'Economia i Finances imputaran les despeses mensuals de Sou i SS contra la reserva.
Atenció: si ja es disposa dels fons, el protocol comença a partir del punt 4.
RECORDEU DE NO FER CAP TRASPÀS A CAPÍTOL 1 (MCRE)
Per qualsevol dubte o aclariment podeu contactar amb ingressos.economia@uab.cat per temes de facturació i/o distribució, amb despeses.economia@uab.cat per temes de reserva i càrrecs de la nòmina i amb upac.contractacio@uab.cat per a la contractació.
Les figures contractuals, anuals o semestrals, hauran d’adequar-se als períodes següents:
-
- Professors associats que finalitzin el seu contracte a data 31/07/2023 i renovin amb efectes 01/08/23
- Anuals: de l’1 d’agost de 2023 al 31 de juliol del 2024
- Primer semestre: de l’1 d’agost de 2023 al 31 de gener del 2024
- Professors associats que finalitzin el seu contracte a data 31/8/23 i renovin amb efectes 1/9/23
- Anuals: de l'1 de setembre de 2023 al 31 d'agost de 2024.
- Primer semestre: de l'1 de setembre de 2023 al 29 de febrer 2024.
- Professorat Associat sanitari (metge, psicòleg, infermer, fisioterapeuta o logopeda)
- Anuals: de l'1 de setembre de 2023 al 31 d'agost de 2024.
- Primer semestre: de l'1 de setembre de 2023 al 29 de febrer 2024.
- Segon semestre: de l’1 de febrer de 2024 fins al 31 de juliol de 2024
- Professors associats que finalitzin el seu contracte a data 31/07/2023 i renovin amb efectes 01/08/23
La renovació dels professors associats que finalitzin contracte a 31/07/23 o 31/8/23, haurà de ser amb la mateixa dedicació o superior, a no ser que el professor ho autoritzi enviant un document signat.
Les altes de professorat associat per al segon semestre hauran de ser a través de concurs públic, amb efectes des de l’1/2/24 i contracte indefinit.
Per als professor substituts la data d’alta serà entre l’1 i el 12 de setembre de 2023, en el cas que hagin de impartir docència des de l’inici del curs acadèmic i des de l’1 de febrer de 2024, si l’han d’impartir el segon semestre.
Els professors visitants hauran d’adequar-se als períodes següents:
-
-
- Anuals: de l'1 de setembre de 2023 al 31 d'agost de 2024.
- Primer semestre: de l'1 de setembre de 2023 al 29 de febrer 2024.
- Segon semestre: de l’1 de febrer de 2024 fins al 31 de juliol de 2024
-
Com a norma general no es podrà fer cap contracte amb data d'inici en els mesos de juliol o agost, excepte que la programació docent coincideixi en aquests mesos.
En els cas dels contractes predoctorals, la data d'inici del contracte vindrà condicionada per la obtenció de l'admissió al programa de doctorat o matrícula, i no podrà allargar-se més enllà de l’1 de febrer de 2024.
Els contractes tindran els efectes proposats pels departaments o unitats docents hospitalàries sempre que el formulari de contractació, amb la documentació corresponent, arribi a la Unitat de Personal Acadèmic amb la codificació, format i terminis establerts al calendari corresponent.
Us recordem també que els professors no poden impartir docència sense un contracte vigent, sense que en cap cas es prevegi la retribució d'hores extraordinàries ni compensacions de cap altra mena derivades del treball sense contracte.
SELECCIÓ I CONTRACTACIÓ DE PROFESSORAT TEMPORAL 2023/2024
CALENDARI
Fase 1: Distribució dotació places
12 de maig
Data màxima per enviar el formulari amb la distribució de places tant de departaments com d'UDH's.
Us recordem que disposeu d’una calculadora que us ajudarà en el càlcul de la distribució de recursos.
3 dies hàbils des de l'enviament del formulari
La unitat de personal Acadèmic validarà les places proposades i enviarà als Departaments i UDH’s la proposta validada amb les esmenes que cregui oportunes.
23 de maig
Termini per enviar a la Unitat de Personal Acadèmic el formulari (UDH i campus) amb el perfil i els membres de la comissió de selecció
Fase2: Selecció. Convocatòria de concursos de places de campus i de les Unitats Docents Hospitalàries
Fase3: Contractació
Dates límit de lliurament de la documentació dels professors que s’han de contractar a la Unitat de Personal Acadèmic via e-formulari
Places no convocades a concurs: 30 de maig
Places convocades a concurs: 14 de juliol
Per a la contractació del curs 2023/2024 els Departaments i Unitats Docents Hospitalàries convocaran concursos públics per a la contractació de:
- Professors substituts
- Altes d’investigadors postdoctorals
- Altes de professorat associat per al segon semestre
- Altes de professorat associat mèdic
REQUISITS
Professorat Associat Temps parcial
D’acord amb l’article 16.3 del Conveni Col·lectiu del PDI de les Universitats Catalanes, en el moment que es proposi la contractació caldrà acreditar que a la data d’inici del contracte com a professor associat s’estarà exercint una activitat laboral o professional (*) fora de l’àmbit acadèmic universitari, o en cas de no exercir-la, acreditar haver-la exercit un mínim de 2 anys en els darrers 4 anys.
(*) L’activitat laboral o professional s’acreditarà aportant els següents documents:
- Autònoms/Professionals: Informe de vida laboral de la Seguretat Social o certificat del col·legi oficial on consti la data d’alta i el pagament de les quotes, en cas de no estar obligats a afiliar-se al règim d’autònoms, i certificat conforme s’ha presentat la declaració de l’IVA o de l’IRPF del trimestre anterior, quan pertoqui.
- Treballadors per compte aliè. Còpia del contracte vigent i del darrer rebut de nòmina o certificat de l’empresa on consti la categoria professional, o informe de vida laboral de la seguretat social en cas que no s’estigui treballant actualment.
- Funcionaris. Certificat de serveis prestats o l’informe de vida laboral, en el cas que cotitzin per seguretat social. En el cas del personal NO acadèmic d’altres universitats, hauran d’aportar obligatòriament el certificat de serveis prestats.
Professorat Associat Sanitari (anuals, semestrals o trimestrals)
Temps parcial
Cal que siguin professionals sanitaris dels Hospitals o d’institucions sanitàries en els que exerciran la docència.
Investigador Predoctoral (anuals fins a tres anys)
Temps complet
Cal que les persones beneficiàries estiguin admeses a un programa de doctorat de la UAB, i portar el justificant de la matricula en un període màxim de dos mesos a contar des de la data de signatura de contracte
Investigador Postdoctoral (indefinits)
Temps complet
Disposar del títol de doctor en el moment de l’admissió al concurs o en el moment que es proposi la contractació per la via d’urgència. En cas de títols estrangers caldrà que el títol estigui homologat o disposi de la credencial acreditativa d’equivalència de títol estranger de Doctor/a que emet l’Escola de Doctorat
Professor Visitant (anual fins a 2 anys)
En el moment de la contractació han de ser investigadors o professors en una altra universitat o centre d’investigació superior.
Presentar un programa d’activitats.
Professor Substitut
En el termini de presentació de sol·licituds per als concursos de professorat substitut hauran d’acreditar estar en possessió del títol de grau o llicenciatura, així com del nivell C de coneixement de la llengua catalana, d’acord amb el que estableix el Decret 128/2010, de 14 de setembre. Les persones estrangeres amb una llengua materna diferent al castellà, hauran d’acreditar coneixement de llengua castellana.
Recordeu que tot professor que la darrera vinculació contractual hagi estat com a investigador predoctoral, investigador postdoctoral, professor visitant o professor lector, té l’obligatorietat de superar un concurs per a ser contractat com a professor associat o substitut.
Per a necessitats de substitució parcial sobrevingudes, la Unitat de Personal Acadèmic, prèvia comunicació a la direcció del departament, contactarà amb les persones que en aquell moment ja estan contractades a la UAB com a professorat substitut, amb una dedicació inferior a la màxima permesa per la normativa, per augmentar la dedicació del seu contracte.
En cas de no disposar de professorat substitut per cobrir la nova necessitat de substitució, la Unitat de Personal Acadèmic, prèvia comunicació a la direcció del departament, contactarà amb la primera persona de la borsa de l’àrea de coneixement, per confirmar la disponibilitat per incorporar-s’hi, en el termini més ràpid possible. En el cas de la necessitat d’un professor assignat a una subàrea (punt 3), prèvia autorització del vicerectorat de personal acadèmic, es contactarà amb la primera persona de la llista d’aquesta subàrea.
Tots els concursos públics que es duguin a terme segons els criteris anteriors seran convocats d’acord amb el calendari establert, per la Comissió de Personal Acadèmic, que és l’òrgan competent per fer-ho i, per tant, no es podran realitzar concursos interns.
La gestió de la compatibilitat difereix en funció de la categoria:
Professor associat, substitut i visitant a temps parcial
Si l'organisme on es desenvolupa l'altra activitat laboral o professional és públic, el treballador ha de lliurar al Departament, en el moment de la contractació, els següents documents:
- Declaració de llocs de treball
- Sol·licitud de compatibilitats
El Departament ha d'adjuntar al formulari de contractació els documents citats, juntament amb un certificat amb l'horari en que es realitzarà la docència a la UAB signat pel Director de Departament.
Amb les dades obtingudes, la Unitat de Personal Acadèmic resoldrà la compatibilitat si la vinculació amb la UAB és l'activitat principal (més hores de dedicació), o enviarà un informe de compatibilitat a l'organisme on es duu a terme l'activitat principal perquè la resolgui.
En el cas de professors associats amb vinculació com a personal d'administració i serveis de la UAB (de cap I o cap VI), no s'autoritzarà la compatibilitat si la dedicació com associat és de més de 3 + 3 hores setmanals, excepte que hi hagi un informe favorable del cap orgànic o responsable del projecte. La dedicació setmanal com a PAS de la UAB (de cap I o cap VI), sempre haurà de ser superior a la de professor associat.
En cap cas s’autoritzarà la compatibilitat entre professorat substitut i personal d'administració i serveis de la UAB (de cap I o cap VI)
IMPORTANT: d’acord amb la Llei 21/1987 d'Incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, no es permet disposar de tres contractes en el sector públic.
Professor associat sanitari que treballa amb entitats sanitàries públiques sense concert amb la UAB:
El mateix que el professor associat descrit anteriorment.
Professor associat sanitari que treballa amb entitats concertades amb la UAB (Unitats Docents Hospitalàries):
Atès que aquest col·lectiu té la jornada vinculada amb l'hospital (duu a terme les dues activitats dins la mateixa jornada) no cal fer arribar cap document.
D'acord amb l'article 4.1 i 4.2 de la llei 21/1987 de 26 de novembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, només es pot tenir un segon lloc de treball o una segona activitat en el sector públic.
EQUIVALÈNCIES
Tipus de contracte | CODI Contractació | Categoria | Cost plaça | Cost en A36 |
Investigador predoctoral del curs 22/23 i 23/24 | 1949C1C08 | Pif 1er Any | 22.244,75 | 1,25 |
1949C2C08 | Pif 2on any | 22.244,75 | 1,25 | |
1949C3C08 | Pif 3er Any | 23.833,66 | 1,34 | |
1949C4C08 | Pif 4rt Any | 29.792,04 | 1,67 | |
Investigador predoctoral dels cursos 19/20, 20/21 i 21/22 | 1949C1C08 | Pif 1er Any | 21.060 € | 1,09 |
1949C2C08 | Pif 2on any | 21.060 € | 1,09 | |
1949C3C08 | Pif 3er Any | 22.276 € | 1,16 | |
1949C4C08 | Pif 4rt Any | 27.821 € | 1,50 | |
Investigador predoctoral renovacions des del curs 18/19 | 1949C08 | PIF | 21.302,90 | 1,00 |
Investigador predoctoral anteriors al curs 18/19 | 1949C08 | PIF | 21.302,90 | 0,95 |
Investigadors postdoctorals | 1702INVPOSC08 | PD | 33.039,20 | 1,85 |
Professorat Associat | 1460L01P01 | A1.1 | 1.939,64 | 0,11 |
1460L01P02 | A1.2 | 3.879,47 | 0,22 | |
1460L01P03 | A1.3 | 5.819,27 | 0,33 | |
1460L01P04 | A1.4 | 7.759,09 | 0,44 | |
1460L01P05 | A1.5 | 9.698,57 | 0,54 | |
1460L01P06 | A1.6 | 11.638,18 | 0,65 | |
1460L02P01 | A2.1 | 2.420,82 | 0,14 | |
1460L02P02 | A2.2 | 4.841,81 | 0,27 | |
1460L02P03 | A2.3 | 7.263,00 | 0,41 | |
1460L02P04 | A2.4 | 9.683,98 | 0,54 | |
1460L02P05 | A2.5 | 12.104,81 | 0,68 | |
1460L02P06 | A2.6 | 14.525,60 | 0,82 | |
1460L03P01 | A3.1 | 2.970,34 | 0,17 | |
1460L03P02 | A3.2 | 5.940,68 | 0,33 | |
1460L03P03 | A3.3 | 8.911,28 | 0,50 | |
1460L03P04 | A3.4 | 11.881,54 | 0,67 | |
1460L03P05 | A3.5 | 14.851,88 | 0,83 | |
1460L03P06 | A3.6 | 17.822,22 | 1,00 | |
1460L04P01 | A4.1 | 4.682,86 | 0,26 | |
1460L04P02 | A4.2 | 9.365,32 | 0,53 | |
1460L04P03 | A4.3 | 14.047,93 | 0,79 | |
1460L04P04 | A4.4 | 18.730,76 | 1,05 | |
1460L04P05 | A4.5 | 23.413,06 | 1,31 | |
1460L04P06 | A4.6 | 28.095,71 | 1,58 | |
Professorat Associat mèdic | 1470M3P03 | AM | 5.103,21 € | 0,29 |
1471M3P03 | Ainf | 5.103,21 € | 0,29 | |
1472M3P03 | AFis | 5.103,21 € | 0,29 | |
1473M3P03 | APsi | 5.103,21 € | 0,29 | |
1474M3P03 | ALog | 5.103,21 € | 0,29 | |
Professorat visitant a temps parcial | 1260VL1P03 | V1.P03 | 5.819,61 | 0,33 |
1260VL2P05 | V2.P05 | 23.412,05 | 1,31 | |
1260VL2P06 | V2.P06 | 28.094,69 | 1,58 | |
1260VL3P03 | V3.P03 | 8.910,65 | 0,50 | |
1260VL3P06 | V3.P06 | 17.821,48 | 1,00 | |
1260VL4P03 | V4.P03 | 7.262,95 | 0,41 | |
1260VL4P06 | V4.P06 | 14.522,83 | 0,81 | |
Professorat visitant a temps complet | 1260VL4C08 | V4.C08 | 48.343,44 | 2,71 |
1260VL3C08 | V3.C08 | 54.294,13 | 3,05 | |
1260VL2C08 | V2.C08 | 66.973,18 | 3,76 | |
1260VL1C08 | V1.C08 | 100.403,69 | 5,63 | |
Reserva Lector | 1520LEC-1C08 | LEC-1 | 49.518,74 | 2,78 |
Reserva Cofinançament Contracte Ramon y Cajal | 5.778,35 | 0,32 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Juan de la cierva-Formació | 3.733,90 | 0,21 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Juan de la cierva-Incorporació | 4.373,80 | 0,25 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Beatriz Galindo-Junior | 7.500,00 | 0,42 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Beatriz Galindo-Senior | 12.500,00 | 0,70 |
QUADRE SUBSTITUTS
Cagegoria substituts | Crèdits | Codificació categoria |
S06 | 6 | Professor Substitut 4hores/6crèdits -1481P040 |
S07 | 7 | Professor Substitut 4,5hores/7crèdits -1481P045 |
S08 | 8 | Professor Substitut 5hores/8crèdits -1481P050 |
S09 | 9 | Professor Substitut 6hores/9crèdits -1481P060 |
S10 | 10 | Professor Substitut 6,5hores/10crèdits -1481P065 |
S11 | 11 | Professor Substitut 7hores/11crèdits -1481P070 |
S12 | 12 | Professor Substitut 8hores/12crèdits -1481P080 |
S13 | 13 | Professor Substitut 8,5hores/13crèdits -1481P085 |
S14 | 14 | Professor Substitut 9hores/14crèdits -1481P090 |
S15 | 15 | Professor Substitut 10hores/15crèdits -1481P100 |
S16 | 16 | Professor Substitut 10,5hores/16crèdits -1481P105 |
S17 | 17 | Professor Substitut 11hores/17crèdits -1481P110 |
S18 | 18 | Professor Substitut 12hores/18crèdits -1481P120 |
S19 | 19 | Professor Substitut 12,5hores/19crèdits -1481P125 |
S20 | 20 | Professor Substitut 13hores/20crèdits -1481P130 |
S21 | 21 | Professor Substitut 14hores/21crèdits -1481P140 |
S22 | 22 | Professor Substitut 15hores/22crèdits -1481P150 |
S23 | 23 | Professor Substitut 15,5hores/23crèdits -1481P155 |
S24 | 24 | Professor Substitut 16hores/24crèdits -1481P160 |
Formularis de contractació
Formulari enviament proposta distribució de les Places de Plantilla B (DEPARTAMENTS I UNITATS DOCENTS HOSPITALÀRIES)
Formulari de comunicació del perfil de la plaça i els membres de la comissió ( DEPARTAMENTS i UNITATS DOCENTS HOSPITALÀRIES)
Calculadora de distribució de plantilla B
Informació i documents per a formularis de contractació
- Codis documentació
- Documentació que s’ha d’adjuntar al formulari de contractació
- Taula de categories contractació
- Formulari requisit de l’activitat professional (2 anys dels darrers 4)
- El termini per a la tramitació dels formularis (excepte per al contractes d’inici de primer o segon semestre) és de 10 dies d’antelació a la data d’efectes.
Impresos
- Declaració de llocs de treball
- Sol·licitud de compatibilitat (primer lloc de treball UAB)
- Sol·licitud de reconeixement de triennis
- Carta de renúncia
- IRPF - Full de comunicació de dades al pagador
- TA1 – Sol·licitud d’afiliació a la Seguretat Social
Formularis de selecció i de contractació
- Formularis de selecció i de contractació
Normativa
- Reglament de Personal Acadèmic de la Universitat Autònoma de Barcelona
- Conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes
- Resolució TRE/2425/2010, de 16 de juny, de modificació del conveni del PDI
- Resolució TSF/272/2017, de 20 de febrer, de modificació del conveni del PDI
- Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, d’universitats
- Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, d'universitats de Catalunya.
- Llei 17/2022, de 5 de setembre, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació
- Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques
- Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al servei de l’Administració de la Generalitat
-
Reial Decret-llei 8/2022, de 5’abril, pel qual s’adopten mesures urgents a l’àmbit de contractació laboral del Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació