Tràmits per a estudiants de la UE
Tràmits per a estudiants de la Unió Europea
El Personal Docent i Investigador i l'alumnat de la Unió Europea està autoritzat a residir i treballar indefinidament a Espanya.
D'acord amb la legislació vigent, tots els estudiants que pertanyin a un estat membre de la Unió Europea o un altre estat que formi part de l'Acord sobre l'espai econòmic europeu, així com la Confederació Suïssa, i que tinguin la intenció de residir a l'Estat espanyol per a un període superior a tres mesos, han de sol·licitar obligatòriament la inscripció al Registre Central d'Estrangers, on obtindran un certificat de registre i un número d'identificació d'estranger (NIE).
Cal fer el registre personalment a alguna de les comissaries de Policia Nacional de la província de residència
La documentació que han d'aportar és la següent:
- Formulari de registre EX18: original i fotocopia. Instruccions per a omplir el formulari EX18
- Passaport vigent o targeta d'identitat del seu país: original i fotocopia
- Document de matrícula del centre d'estudis o certificat d'arribada
- Targeta Sanitària Europea o assegurança mèdica
- Document d'empadronament (Registrar-se al municipi)
- Declaració jurada de què l'estudiant disposa de recursos económics suficients durant la seva estada a Espanya (model).
- Taxa 790 Codi 012: Opció "Certificado de registro de residente comunitario o Tarjeta de residente de familiar de un ciudadano de la unión"