Bones pràctiques - foment de la participació
Bones Pràctiques
En aquest apartat s’han recollit aquelles bones pràctiques per a fomentar la participació dels estudiants en els enquestes, fruit de les recomanacions de la Comissió d’enquestes de la UAB, de les Comissions d’Avaluació Externa en processos d’acreditació de titulacions i de certificació de SGIQ, així com les que hem anant rebent dels centres que han incrementat notablement la participació.
A nivell general es consideren com a bones pràctiques les següents,
- Informar dels objectius i de la utilitat de les enquestes
- millora contínua de les titulacions (processos de seguiment i d’acreditació)
- transparència de dades i rendició de comptes (difusió i publicació web)
- rànquings acadèmics nacionals i internacionals
- procés d’avaluació de la docència del professorat
- repartiment pressupost centres/departaments
- si escau, informar d’aquells canvis introduïts fruit de l’anàlisi, entre altres, dels resultats d’edicions anteriors d’enquestes
- Reservar un espai de classe per contestar l’enquesta
- Informar d’on trobar els resultats de les edicions anteriors (professorat i assignatura)
A nivell de centre trobareu un recull de les bones pràctiques implementades que hem recavat per incentivar la participació de l’alumnat en les enquestes institucionals de qualitat docent