Sala de premsa

S’organitzen dues formacions per a PDI centrades en l’Educació per a la Justícia Global

El passat 17 i 18 de juny, la Fundació Autònoma Solidària va organitzar dues sessions formatives adreçades al PDI. La primera es va centrar en diferents pràctiques i experiències que s’estan portant a terme en matèria d’Educació per a la Justícia Global; i la segona, en els Objectius de Desenvolupament Sostenible. Ambdues activitats estan emmarcades en el projecte ESDU de la FAS.

27/06/2019

El projecte ESDU de la Fundació Autònoma Solidària pretén incidir als estudis de la UAB per integrar un enfocament d’educació crítica i transformadora des d’una visió de Justícia Global. El programa aborda d’una banda una dimensió global, identificant les causes i conseqüències dels fenòmens mundials i responent als ODS, i també una dimensió local, contribuint que la universitat doni respostes als reptes socials i creant un pont entre acadèmia i entitats i institucions. En aquest sentit, es van organitzar dues sessions formatives adreçades a PDI per compartir diferents idees i experiències sobre aquesta temàtica.

La primera es va celebrar el passat dilluns 17 de juny a la Facultat d’Educació de la UAB,  fruit de la col·laboració del Deganat de la Facultat de Ciències de l’Educació i la FAS. L’objectiu de la jornada va ser compartir diferents pràctiques i experiències que s’estan portant a terme a la Facultat en matèria d’Educació per a la Justícia Global per tal d’identificar sinèrgies i punts en comú.

D’altra banda, el dia següent, 18 de juny, a la Facultat de Veterinària, es va organitzar una sessió que es va centrar en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. La formació va ser impartida per Meritxell Rota, analista tècnica del Consell Assessor de Desenvolupament Sostenible de Catalunya (CADS) i coordinadora de l’informe “Mengem Futur”.

La sessió es va centrar en les orientacions i propostes d’acció que des del CADS s’han elaborat perquè el sistema alimentari català sigui productiu, sostenible, resilient, saludable, responsable i d’accés universal. Aquesta perspectiva s’alinea amb els compromisos que estableix l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, que proposa una mirada universal i holística als grans problemes ambientals i socials que afronta la humanitat en aquest segle. El contingut de la sessió va girar al voltant de com fer front els grans reptes des del sector de la producció alimentària, i el sistema alimentari en general, i quines implicacions té per a la formació inicial dels professionals de Veterinària i CTA, així com per a la recerca del personal investigador.