Baixes temporals
Les sol·licituds de baixa cal adreçar-les a la Comissió acadèmica del programa de doctorat (en endavant CAPD)que estàs cursant. Hi ha dos tipus de baixa, les que estan relacionades amb baixes mèdiques o maternitats/paternitats i les baixes temporals voluntàries, per altres motius particulars de l’estudiant.
El període de duració de la Baixa no computa en el període de temps que te l’estudiant de doctorat per elaborar la tesi doctoral. Per aquesta raó, durant el període de la Baixa, l’estudiant no pot fer cap tasca relacionada amb la elaboració de la tesi doctoral, com són: rebre suport/assessorament de la direcció de la tesi i/o de la tutorització, ni elaborar articles per publicar, ni assistir o realitzar les activitats obligatòries o optatives, ni presentar-se a l’avaluació del seguiment.
Durant el període de baixa de qualsevol de les dues tipologies de baixes, si coincideix aquest termini amb la duració d’un curs acadèmic (entre les dates de l’1 d’octubre al 30 de setembre), l’estudiant de doctorat no s’ha de matricular. Ara bé, si el període de baixa compren part d’un curs i una part de l’altre, haurà de matricular els dos cursos acadèmics.
Aquestes sol·licituds només afecten l'expedient de doctorat. Si tens una beca que impliqui contracte a la UAB, t'has d'adreçar, també, a ajuts.agr@uab.cat per tramitar la baixa laboral, si correspon.
Consulta criteris de les baixes aprovats per la Junta Permanent de l'Escola de Doctorat.
Procediment per la Baixa per malaltia, embaràs/maternitat/paternitat o qualsevol causa prevista per la llei
- Termini: des de l'inici de la baixa fins, com a màxim, un mes després de la reincorporació a l'alta.
- Model de sol·licitud
- L’estudiant ha de presentar a la CAPD la sol·licitud i el document justificatiu d’aquesta baixa. Aquest document pot ser:
Estudiants amb baixa mèdica laboral (per a malaltia o embaràs) amb el document de la “Incapacitat Temporal (IT)”. En cas que tinguis renovacions, cal que presentis el corresponent document.
Estudiants que no tenen baixa mèdica laboral (per a malaltia o embaràs). Cal aportar a l’inici de la baixa una certificació mèdica oficial espanyola o estrangera*. En aquesta certificació ha de quedar indicada la incapacitat per treballar en la seva recerca (no s’ha d’incloure informe de la malaltia ) i el període de baixa previst amb la indicació específica de la data d’inici i final de la baixa. En cas que la data de la baixa s’hagi d’ampliar, caldrà una nova certificació.
*Si es presenta una certificació estrangera, aquesta ha d’estar legalitzada i traduïda oficialment al català, castellà o anglès.
Estudiants amb permís de maternitat, paternitat i lactància. Cal aportar a l’inici del permís, el certificat de naixement o llibre de família. El període del permís actual, d’acord amb la legislació vigent, és de 16 setmanes, a comptar des de la data de naixement del nadó. Per a la lactància es poden afegir 20 dies hàbils més, i també caldrà sol·licitar-ho.
- El coordinador del PD ha d’informar a l’Escola de Doctorat mitjançant resolució per a que ho faci constar a l’expedient del doctorand.
- L’estudiant pot consultar en la opció de Pla de recerca i activitats que s’ha registrat aquest període de baixa.
Procediment per la Baixa temporal voluntària
- Les baixes voluntàries, per motius diversos no contemplats en el punt anterior, es poden concedir per un màxim d’1 any, ampliable a un any més. En el cas que l'estudiant estigui en el periode de la pròrroga excepcional, cal que consulti els criteris aprovats per la Junta Permanent de l'Escola de Doctorat.
- L’estudiant de doctorat ho ha de demanar a la CAPD i ha d’exposar i concretar el motiu de la baixa i adjuntar, si escau, document justificatiu
- Termini: sempre i prèviament a l’inici de la baixa.
- Model de sol·licitud i informe director/tutor / Model d'informe específic pròrrog excepcional, exclusiu pel cas que l'estudiant estigui en el pleriode de la pròrroga excepcional del règim de permanència.
- La CAPD autoritzarà o no aquest període de baixa.
- En cas afirmatiu, el coordinador ha d’informar a l’estudiant i indicar-li quan ha de presentar-se a l’avaluació del seguiment de l’any acadèmic en curs en el que està matriculat.
- El coordinador del PD mitjançant resolució, ha d’informar a l’Escola de Doctorat per a que ho faci constar a l’expedient del doctorand.
Registrades aquestes baixes a l’expedient, l’estudiant pot consultar-ho, entrant en el servei online: Pla de recerca i Activitats que té disponible a sia.uab.cat
Baixa definitiva
La baixa definitiva del doctorand/a en el Programa de Doctorat es pot produir per una de les situacions següents:
- El/la doctorand/a no formalitza la matrícula de doctorat d’un curs acadèmic.
- El/la doctorand/a no es presenta al seguiment i la Comissió de Seguiment fa constar la qualificació de No Avaluable a l’acta de seguiment.
- El/la doctorand/a no supera la segona avaluació del seguiment de la tesi doctoral.
- El/la doctorand/a ha esgotat el termini màxim per poder dipositar.
A part d’aquestes situacions, l’estudiant també pot sol·licitar la baixa definitiva del programa de doctorat.
Procediment per sol·licitar la Baixa definitiva
- l’estudiant de doctorat ho ha de demanar per escrit a la CAPD a l’inici del curs acadèmic.
- Termini: abans de l’inici del curs. Entre Setembre-desembre de cada curs.
- Model de sol·licitud
- La CAPD resoldrà aquesta petició.
- El coordinador del PD mitjançant resolució ha d’informar a l’Escola de Doctorat per a que ho faci constar i tancar l’expedient de l’estudiant.
Consulta les Preguntes Més Freqüents