Doctorats La UAB és reconeguda internacionalment per la qualitat i la innovació en la recerca.
Tria futur, tria UAB.

Alumne de nou accés RD 99/2011 modificat pel RD 576/2023

 

 

Requisits d'accès

Amb caràcter general, per accedir a un programa oficial de doctorat cal que estiguis en possessió dels títols oficials espanyols de grau, o equivalent, i de màster universitari.

Així mateix, hi pots accedir si et trobes en un dels casos següents:

a) Estar en possessió de títols universitaris oficials espanyols o títols espanyols equivalents sempre que s'hagin superat almenys 300 crèdits ECTS en el conjunt d'aquests ensenyaments i acreditar un nivell 3 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior.

AQUEST PUNT INCLOU:

Grau Universitari Espanyol 240 ECTS + títol màster oficial 60 ECTS 

Diplomatura Universitària espanyola  + Títol màster oficial de 120 ECTS. 

Títol espanyol de Graduat en Farmàcia, en Medicina, en Veterinària o en Arquitectura. 

Llicenciatura espanyola de 5 anys, MECES 3 i 300 crèdits dels antics ( han de complir els 3 requisits).

b) Estar en possessió d'un títol obtingut d'acord amb sistemes educatius estrangers pertanyents a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), sense necessitat de la seva homologació, que acrediti un nivell 7 del Marc Europeu de Qualificacions sempre que aquest títol faculti per accedir a estudis de doctorat al país d'expedició del mateix. Aquesta admissió no implica, en cap cas, l'homologació del títol previ del qual estigui en possessió l'interessat ni el reconeixement a altres efectes que el de l'accés a ensenyaments de doctorat.

c) Estar en possessió d'un títol obtingut d'acord amb sistemes educatius estrangers aliens a l'EEES, sense necessitat de la seva homologació, amb la comprovació prèvia per la universitat que aquest acredita un nivell de formació equivalent a la del títol oficial espanyol de Màster universitari i que faculta al país d'expedició del títol per a l'accés a estudis de doctorat. Aquesta admissió no implica, en cap cas, l'homologació del títol previ del qual estigui en possessió l'interessat ni el reconeixement a altres efectes que el de l'accés a ensenyaments de doctorat.

d) Estar en possessió d’un altre títol de Doctora o Doctor.

e) Igualment podran accedir-hi els titulats universitaris que, prèvia obtenció de plaça en formació a la corresponent prova d'accés a places de formació sanitària especialitzada, hagin superat amb avaluació positiva almenys dos anys de formació d'un programa per a l'obtenció del títol oficial d'alguna de les especialitats en Ciències de la Salut.

f) Disposar d’un títol de llicenciatura, arquitectura o enginyeria sense equivalència a crèdits ECTS, sempre que estiguin en possessió del Diploma d’Estudis Avançats del Reial Decret 778/1998, de 30 d’abril, pel que es regula el tercer cicle dels estudis universitaris, l'obtenció i expedició i del títol de doctor i altres títols de postgrau, o haguessin assolit la suficiència investigadora d’acord amb el Reial Decret 185/1985, de 23 de gener, pel que es regula el tercer cicle dels estudis universitaris, l'obtenció i expedició i del títol de doctor i altres estudis postgraduats.

Documentació obligatòria a adjuntar a la teva sol·licitud d'admissió

- dels estudis previs cursats que et poden donar l'accés al doctorat. Consulta quina documentació i com ha de ser aquesta

- una fotografia 

- DNI/NIE/si ets estudiant estranger, còpia autèntica del PASSAPORT, si no disposes de tarjeta TIE/NIE

Consulta a més a més la fitxa d'informació del programa de doctorat que has triat, a l'apartat Documentació per l'admissió, altra documentació que demana que adjuntis. 

- En el cas que tinguis una diversitat funcional igual o superior al 33%, a l'efecte d'aplicar al régim de permanencia en el programa, cal que a la sol·licitud d'admissió, també adjuntis, el certificat acreditatiu d'aquesta condició.
 

Admissió

El candidat que vol accedir a un programa de doctorat ha de sol·licitar-ne l’admissió a la comissió acadèmica del programa de doctorat mitjançant el servei online i seguir el procediment establert per la coordinació o la gestió administrativa responsable del programa de doctorat, pel que fa a la proposta de tutor i director de la tesi. El/la candidat/a també haurà de proposar si vol fer la tesi a temps complet o o a temps parcial. Trobaràs més informació en aquesta pàgina.

L’admissió al programa de doctorat la resol el rector/a.

Consulta els períodes que pots fer la sol·licitud d'admissió online a la fitxa del programa de doctorat escollit. 

Trobaràs  la  informació del tutors acadèmics i la direcció de la tesi a l'apartat "Línies i direcció" de la fitxa de cada programa de doctorat. D'acord amb les indicacions del programa triat a la fitxa, hauràs d'adjuntar a la sol·licitud el document "Aval/acceptació de direcció i tutorització". Aquest document ha d'estar signat per cada persona que ha acceptat. A la notificació de l'admissió al programa et serà assignat el tutor, la direcció de la tesi i la línia de recerca. També s'assigna el régim de permanència (dedicació a temps complet o a temps parcial) i si escau, també si heu de cursar, en el primer curs, complements de formació.

Abans d'iniciar la sol·licitud online comprova  si reuneixes els requisits per l'accés, a la informació Requisits d'accès i  consulta l'apartat Documentació obligatòria a adjuntar a la teva sol·licitud d'admissió, per saber  la documentació que has d'adjuntar.

Et recomanem que consultis aquest vídeo abans d'iniciar la sol·licitud:

Vídeo: Com gravar una sol·licitud d'admissió al Doctorat
 

Resum dels passos que cal seguir en el servei online

  1. Per accedir necessites un número d'identificació universitària (NIU) i una contrasenya. Per obtenir-los:
    • Si no sou estudiant de la UAB, introduïu les vostres dades identificatives per registrar-vos.
    • Si ja sou o heu estat estudiant de la UAB però no recordeu el número d'identificació universitari (NIU) i/o no recordeu la contrasenya, torneu a introduir totes les dades identificatives per tal de recuperar-los.
  2. Fes la sol·licitud, seleccionant el programa de doctorat que t'interessa. Has de tenir tota la documentació que et demana el programa preparada.
  3. Introdueix les dades personals i acadèmiques en els diferents apartats de la sol·licitud. El teu nom i cognom(s) han de ser els que consten al teu DNI, TIE/NIE/ passaport. Cal adjuntar a la sol·licitud els documents necessaris personals i acadèmics. Els documents s'adjunten en format .pdf, .jpg o .doc (màxim 4 MB). El fet de no incloure documents sol·licitats en cadascun dels apartats de la sol·licitud, pot comportar-ne la denegació de l'admissió al programa.
  4. Si necessites una admissió anticipada motivada per la petició o concesió d'una beca, cal que ho indiqueu al camp d'observacions i indiqueu el nom de la beca. La coordinació del programa, en funció de la situació, resoldrà la vostra admissió anticipada, si s'escau
  5. Grava la sol·licitud en la darrera pantalla del procés. Si voleu, us podeu descarregar el comprovant de la sol·licitud d'admissió. La resolució de la sol·licitud la rebràs mitjançant el correu electrònic que hagis indicat a la sol·licitud. 
  6. Pots consultar l’estat de la vostra sol·licitud, entrant a la vostra sol·licitud. 

Consulta algunes indicacions importants que et poden ser útils abans de fer l'admissió online:

  1. Què fer si has cursat un màster universitari espanyol i no el trobes a la relació de màsters que es presenten de la universitat on el vas cursar?
    Si has fet un màster universitari (oficial) a una universitat de l'Estat espanyol i  no apareix a la relació de màsters, pots indicar-ho de la manera següent:
    1. Tria l'opció "Màster obtingut fora de l'Estat espanyol".
    2. A la pantalla emergent de selecció de país, indica "Espanya" i cerca la universitat (es poden utilitzar asteriscos per facilitar la cerca; per exemple: *Rioja*).
    3. Al camp d'estudis indica el nom dels estudis cursats (per exemple: "Màster en Tecnologia de la Informació").
  1. Que fer si no trobes la universitat estrangera a la relació del país on l’has cursat, cal que seleccionis provisionalment una altra universitat del país i en el camp d'observacions de la sol·licitud indiqueu el nom de la universitat on has aconseguit el títol. Envieu un correu a ed.admissions@uab.cat per  demanar l'alta de la universitat. Un cop estigui donada d'alta, l'Escola de Doctorat us farà el canvi a la vostra sol·licitud.  
  2. Consideracions per emplenar les dades personals
    1. A l'apartat d'adreça de correu electrònic institucional, si no la tens indicada, has d'afegir la teva adreça de correu electrònic personal.
    2. Pel que fa a les adreces, cal que incorporis les dues, l'habitual i la de durant el curs. Si aquesta darrera encara no la coneixes, has d'indicar la mateixa adreça que has indicat a l'adreça habitual.
    3. Pel que fa al codi postal de naixement, si ets nascut/da en una població espanyola que té més d'un codi, pots indicar-ne qualsevol d'ells. Si la població de naixement és estrangera, cal que indiquis el codi 99999 i posar el nom a la descripció.
  3. Haureu d'indicar si els estudis els heu finalitzat o no. Si en el moment de sol·licitar l’admissió encara no estàs en possessió del títol o el certificat substitutori corresponent, perquè s’està acabant la titulació, cal indicar-ho en la mateixa sol·licitud, a l’apartat 'Dades acadèmiques' marcant l'opció "Pendent de finalitzar" i, un cop informat aquest camp, clicar el botó 'Següent' per continuar amb la sol·licitud online
  4. Si feu la sol·licitud per a més d'un doctorat a la UAB, l'aplicació recuperarà la informació de la documentació obligatòria que hagueu indicat en la primera sol·licitud d'accés al doctorat. Si en la segona sol·licitud es demana altra documentació, es podrà indicar als documents optatius.
  5. Si tries l'opció de fer el doctorat a temps parcial, cal que adjuntis aquesta sol·licitud amb la documentació obligatòria del Programa de doctorat.
  6. Si adjuntes la documentació d'acord amb el que t'indica en aquesta informació Consulta quina documentació i com ha de ser aquesta, no caldrà que presentis la documentació per la matricula. En cas que no l'adjuntis com t'indica i s'hagi resolt la teva sol·licitud d'admissió, l'hauràs de presentar obligatòriament abans de poder realitzar l'automatricula. 
  7. Idioma de la documentació. La documentació es pot aportar expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa a la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se’n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s’ha de fer càrrec d’aquesta gestió i de les despeses que comporti. Pel que fa a la documentació expedida en la resta d’idiomes, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l'anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l’Estat espanyol a l’estranger o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.
  8. Documentació dels estudis previs estrangera, cal que estigui legalitzada si es de paissos de fora de la UE. Per legalitzar la documentació que acredita els estudis estrangers cursats, cal seguir el procediment detallat a l'apartat 'Legalitzacions
  9. Recorda que has d'adjuntar el document "Aval/Acceptació direcció i tutoritzacio" a la sol·licitud si es un document específic del programa. Trobaràs el model a la llista de documentació especifica del teu programa. Si la persona/es que dirigira/n la teva tesi es extern a la UAB, quan facis la sol·licitud primer cal que comprovis si està donat d'alta -cal fer la cerca (LUPA) del director/a per cognoms i si el trobes amb codi, l'has de seleccionar per a que quedi registrat/da a la teva sol·licitud. En cas que no el trobis en la cerca, cal que li facis arribar el document director extern, l'empleni i el signi, un cop el rebis l'has d'adjuntar a la sol·licitud. Es recomana fer aquest tràmit amb temps abans de realitzar la sol·licitud d'admissió.

ARA JA POTS  ACCEDIR AL SERVEI ONLINE PER FER LA SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ

Un cop gravada la sol·licitud, entraràs en el procés de selecció. El resultat de la resolució de les admissions el rebràs de manera personalitzada a l'adreça de correu electrònic que has informat a la sol·licitud d'admissió. La notificació la rebràs en funció del calendari de cada programa de doctorat. Reviseu la safata SPAM per comprovar que no hagi estat tractat com a correu brossa.

Seguiment de la teva sol·licitud

Des de l'aplicatiu on vas fer la sol·licitud, pots fer seguiment de l'estat d'aquesta. A continuació pots consultar què volen dir els diferents estats:

  • Sol·licitada per l'alumne: s'ha enregistrat correctament la preinscripció.
  • Sol·licitud incompleta: manca documentació a la preinscripció.
  • Validada per l'administració: s'ha revisat la sol·licitud i la documentació adjunta.
  • Admès: El/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha fet una proposta d'admissió. Aquest estat és provisional fins que l'Escola de Doctorat hagi revisat la proposta i faci la resolució definitiva. La notificació s'envia a la persona interessada per correu electrònic.
  • Concedit l'accés: l'Escola de Doctorat ha fet l'admissió definitiva. El doctorand quedarà a l'espera de fer la matrícula.
  • Llista d'espera: el/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha donat l'admissió, però no hi ha places al doctorat.
  • Sol·licitud denegada: el/la coordinador/a o l'Escola de Doctorat han revisat la sol·licitud, però no concedeixen l'admissió, per no complir algun dels requisits.

Resolució de la sol·licitud d'admissió al programa de doctorat

Un cop gravada la sol·licitud, entrareu en el procés de selecció. El resultat de la resolució de les admissions el rebreu de manera personalitzada a l'adreça de correu electrònic que indiqueu a la sol·licitud d'admissió, en funció del calendari de cada programa de doctorat es farà la resolució. Reviseu la safata SPAM per comprovar que no hagi estat tractat com a correu brossa.
Un cop rebis la notificació d'admissió, si necessitas un document amb més informació sobre els estudis de doctorat, tens aquest  document d'informació complementària.
A partir de rebre la notificació de la resolució, has de formalitzar els següents tràmits:

  •  Matricular-te a través del servei online  Consulteu l’apartat 'Matrícula'. Calendari de matricula :  notificacions rebudes a partir del 29 de gener de 2025 al  18 de juliol del 2025, la matricula s'inicia el 18 de juliol de 2025. Tens un mes per realitzar la matricula a partir d'aquesta data.  Per a notificacions rebudes a partir del 18 de juliol de 2025, tens el termini d'un mes de des de la data que has rebut la notificació. 
  • Si la notificació d'admissió t'indica que està condicionada a la obtenció del titol dels estudis que no havies finalitzat en el moment de fer la sol·licitud, un cop el tiguis el justificant d'haver sol·licitat el titol,  has d'enviar-lo a l'adreça ed.admissions@uab.cat. L'Escola de Doctorat informarà que ja has aconseguit el titol i l'admissió ja serà definitiva. En aquesta estat ja podràs formalitzar la matricula pel servei online, tindràs el termini d'un mes per formalitzar-la.
  • Si la notificació d'admissió t'indica que has de realitzar Complements de Formació, l'Escola de Doctorat contactarà amb tu per informar-te d'aquesta matricula. En el primer curs has de matricular el Primer seguiment i els complements de formació.
  • Un  cop hagis fet la matricula, cal que revisis l'aparta de Després de la matricula, per a saber dels tràmits posteriors que has de fer, atès que tots ells tenen fixat un termini d'execució. 
  • En cas que no facis la matricula, l’admissió al programa de doctorat queda sense efecte.  
  • I després d'haver formalitzat la matrícula de primer curs  i tenir l'avaluació d'aquest i independentment de la data en que has estat admès/a, cada curs acadèmic hauràs de matricular-te en el  termini fixat en el calendari de matricula. Per a fer les matricules de cursos posteriors, hauràs de consultar la informació de l'apartat Matricula resta de cursos. 
  • Anualment t’has de presentar a la convocatòria de l’avaluació del seguiment, en cas que no et presentis (qualificació No Avaluable), ja no tindràs continuïtat en el programa de doctorat i no podràs realitzar més matricules.

Per a més informació sobre el doctorat pots consultar :   'Novetats RD99/2011'  i també la web de l'Escola de Doctorat per saber sobre altres tràmits o procediments.

Si no has trobat la informació que necessites, pots contactar amb l'Escola de Doctorat mitjançant l'adreça ed.admissions@uab.cat (si envies un correu electrònic, cal que t'identifiquis indicant el teu DNI/passaport, NIU, nom i cognoms).

Guia estudiant

Canvies de normativa (de Reial Decret), però et mantens en el mateix doctorat:

Per continuar els estudis de doctorat has de tornar a sol·licitar l'accés al doctorat d'acord amb els requisits d'admissió i seguint el procediment per als alumnes de nou ingrés.

 

Canvies de Programa de Doctorat del RD 99/2011:

Si vas iniciar un programa de doctorat i vols canviar-te a un altre programa de doctorat regulat pel RD 99/2011, has de tornar a sol·licitar l'accés al doctorat d'acord amb els requisits d'admissió i seguint el procediment per als alumnes de nou ingrés però aportant com a documentació complementària a l'aplicatiu de preinscripció el document Informe de canvi de Programa de doctorat.

Per obtenir la paraula de pas per fer l’automatrícula, fes servir aquest enllaç.

Recorda:

Un cop admès hauràs de contactar amb la coordinació del programa de doctorat per tramitar en aquest nou programa el pla de recerca, el document d’activitats i el document de compromís. A la pestanya 'Després de la matrícula' del teu programa de Doctorat, trobaràs informació sobre aquests tràmits.

 

Si no has trobat en aquesta pàgina la informació que necessites, pots contactar amb l'Escola de Doctorat a través de l'adreça ed.admissions@uab.cat (si envies un correu electrònic, cal que t'identifiquis indicant el teu DNI/passaport, NIU, nom i cognoms).