Notícies del Doctorat

El procediment d'equivalència d'un títol estranger de Doctor/a a un títol universitari oficial espanyol de Doctor/a per la Universitat Autònoma de Barcelona consta de dues fases:
1- Estudi d'equivalència de títol estranger de Doctor/a
2- Expedició de la credencial acreditativa d'equivalència
A partir del 9/09 només s’haurà d’abonar una única taxa de 218,15€
Has de fer arribar la documentació indicada en aquest circuit a l'Escola de Doctorat per missatgeria (o personalment, reservant cita prèvia -Tràmit: Equivalència de títol estranger-). L'adreça és la següent:
La documentació que has de lliurar és la següent:
(cada document ha d'anar grapat individualment, en ordre i amb una anotació en llapis que indiqui el número corresponent a cada document d'acord amb la relació que hi ha a continuació).
En cas d’enviar els documents per correu postal hauran d’estar compulsats per l’organisme competent. Només s’admetrà documentació per correu electrònic en cas de contenir signatures electròniques i/o certificats digitals (no són vàlids els documents escanejats sense CSV).
Els documents que cal aportar obligatòriament amb la sol·licitud de declaració d'equivalència dels títols estrangers de doctor o doctora són els següents (i una documentació específica en funció de si el títol de doctor/a l'ha emès una universitat de la Unió Europea o de la resta de països):
En cas que es detecti que la documentació no compleix els requisits especificats o manqui alguns dels documents exigits, es requerirà que aportis els documents que correspongui en el termini establert. En cas de dubte sobre l'autenticitat, validesa o contingut dels documents, l'òrgan responsable podrà efectuar les diligències necessàries per a la comprovació i dirigir-se a l'autoritat expedidora competent.
Procediment
Un cop es disposi de l'expedient complet (sol·licitud, documentació requerida i abonament de la taxa d'estudi d'equivalència), l'Escola de Doctorat farà arribar, si escau, la documentació a la Comissió Acadèmica del Programa de Doctorat, perquè avaluï i redacti una proposta d'equivalència.
Important: Els efectes de l'equivalència es produeixen a partir de la data en què es concedeix i s'expedeix la corresponent credencial d'equivalència.
Aquest segon procediment el tens explicat a l'apartat "(2) Expedició de credencial acreditativa d'equivalència".
Si no has trobat en aquestes pàgines la informació que necessites, pots contactar amb l'Escola de Doctorat a través de l'adreça ed.certificats@uab.cat (si envies un correu electrònic, cal que t'identifiquis indicant el teu DNI/passaport, NIU, nom i cognoms).
En cas que la resolució d'equivalència sigui favorable hauràs de fer-no arribar el següent document emplenat a ed.titols@uab.cat i la UAB iniciarà els tràmits d'expedició de la teva credencial acreditativa d'equivalència (recorda que els efectes de l'equiparació evalència es produeixen a partir de la data en què es concedeix aquesta credencial).
Un cop estigui expedida la teva credencial d'equivalència, des de la Unitat de Títols de l'Escola de Doctorat ens posarem en contacte amb tu perquè la vinguis a recollir a la Unitat Tècnica de l'Escola de Doctorat.
La podràs recollir personalment o bé una altra persona a qui ho hagis autoritzat per mitjà de poder notarial (a banda del poder notarial caldrà presentar una fotocòpia del DNI de la persona interessada).
El termini per recollir la credencial és de cinc anys. Passat aquest termini, prèvia comunicació, la credencial podrà ser destruïda.
Si no has trobat en aquestes pàgines la informació que necessites, pots contactar amb l'Escola de Doctorat a través de l'adreça ed.titols@uab.cat (si envies un correu electrònic, cal que t'identifiquis indicant el teu DNI/passaport, NIU, nom i cognoms).