Sala de premsa

Xarxa contra els rumors i prejudicis a Barcelona

Logo de la XARXA Bcn Antirumors

El Programa d’Acollida de la FAS s’adhereix a la iniciativa Xarxa BCN Antirumors per desmuntar rumors i prejudicis sobre la diversitat cultural.

17/05/2021

El programa d’acollida a persones en situació de refugi de la FAS s’ha adherit a la Xarxa BCN Antirumors (XBCNA), una iniciativa creada per treballar de forma col·lectiva la tasca de desmuntar rumors, prejudicis i estereotips sobre diversitat cultural a la ciutat de Barcelona. L’objectiu és actuar en xarxa per afavorir les relacions basades en la igualtat, el respecte i el reconeixement mutu davant de discriminacions que poden dificultar la convivència.

Un dels objectius centrals del Programa d’Acollida de Persones Refugiades de la FAS és promoure el coneixement de les causes estructurals dels desplaçaments forçats i la generació de consciència crítica sobre la realitat mundial. Sumant-nos a l’estratègia antirumors, la FAS vol millorar i potenciar les seves capacitats per detectar i desactivar rumors en les seves activitats de divulgació i sensibilització. Més important encara, creiem essencial compartir les eines i estratègies apreses entre els membres de la comunitat universitària per a que puguin utilitzar-les en altres àmbits en els que participin, com ara les aules, l’educació no formal o en contextos horitzontals amb companys.

Els rumors tenen un paper fonamental en difondre i consolidar estereotips i prejudicis, i estan a la base de les narratives i discursos discriminatoris. En una societat cada vegada més diversa i, en conseqüència, una Universitat també més diversa, cal treballar per desconstruir aquests estereotips i prejudicis negatius, prevenir la discriminació i enfortir la convivència.

Actualment, la Xarxa BCN Antirumors està formada per persones a títol individual, associacions, entitats, equipaments, programes i serveis municipals que col·laboren amb l’Ajuntament de Barcelona. I s’ha establert un model de treball que s’estructura en l’equitat, el reconeixement de la diversitat, la interacció positiva, el sentiment de pertinença i la participació diversa.