Sala de premsa

S'estrena una sèrie de vídeos dels discursos dels estudiants premiats pels seus TFG que contribueixen a la justícia global

Discursos premiats TFG Arcadi Oliveres

La justícia global engloba molts àmbits, tal com demostren les intervencions dels guanyadors dels premis Arcadi Oliveres a treballs de fi de grau de transformació per a la justícia global a la Universitat Autònoma de Barcelona 2023/24 que, entre d’altres, posen sobre la taula solucions a la crisi climàtica i a diverses problemàtiques socials globals.

19/07/2024

El 17 d’abril es va dur a terme l’acte d’entrega dels premis Arcadi Oliveres a treballs de fi de grau (TFG) de transformació per a la justícia global a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) 2023/24. Durant l’esdeveniment es va demanar als 34 premiats que un minut exposessin perquè creien que el seu treball contribuïa a la transformació i la justícia global.

D’aquestes intervencions, s’ha fet una tria creant una sèrie de vídeos que seran difoses per les xarxes socials de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) amb l’objectiu de donar més visibilitat a la contribució que es fa des de la universitat en analitzar i proposar solucions als reptes globals.

Aquesta campanya de sensibilització, s’emmarca en el projecte Pluriversitat que executa la FAS amb el suport de la Direcció de Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona per enfortir el discurs de justícia global posant el focus en les activitats que posen en pràctica l’Educació per a la Justícia Global a la universitat, sobretot aquelles liderades per joves.

A tall d’exemple, el segon vídeo publicat és el de la intervenció de l’Elisenda Forés amb el seu Treball de Final de Grau “L’anàlisi dels telenotícies vespre de TV3 sobre les onades de calor dels anys 2009, 2012, 2015 i 2022 a Catalunya”, tutoritzat per Frederic Pahis. L’estudi de l’Elisenda evidencia la importància de la cobertura mediàtica en la conscienciació pública sobre el canvi climàtic, un dels desafiaments globals més urgents. A través de l’anàlisi de la informació presentada, es pot valorar la qualitat i la rellevància del contingut, promovent així una millor comprensió i resposta social davant d’aquest fenomen. Aquesta investigació no només destaca la rellevància de les notícies en l’educació ambiental, sinó que també impulsa els mitjans a ser més responsables i compromesos amb la difusió d’informació precisa i impactant.

Tots els TFG guanyadors estan publicats al Dipòsit de la UAB.

Nova convocatòria 2024/25 per posar en valor la transformació social

Actualment, estan obertes les noves convocatòries que promouen aquells Treballs de Fi de Grau que hagin fet estudiants de la UAB i que, per a la seva temàtica, promouen el canvi o la transformació social. Hi ha tres convocatòries: una pels treballs amb perspectiva de gènere, una altra pels que abordin qüestions al voltant el desenvolupament sostenible i la justícia global, i una tercera pels realitzats amb metodologia d’Aprenentatge Servei.

Les inscripcions estan obertes fins al 27 de setembre.