Sala de premsa

Per on comença una relació amorosa?

Per on comença una relació amorosa
“Per on comença una relació amorosa? Comença per tu” és el nom del TFG impulsat per tres estudiants de Psicologia de la UAB que posa la mirada en el benestar personal dins d’una relació amorosa, basat en àrees essencials tals com la comunicació, l’autoestima, els límits, l’empatia i les creences.

04/03/2020

ACTUALITZACIÓ 13/03/20: De moment, els tallers que estaven programats queden anul·lats​

Maria Marin, Meritxell Marqués i David Martínez, tres estudiants de Psicologia de la Universitat Autònoma de Barcelona estan duent a terme el seu treball de fi de grau que té per títol “Per on comença una relació amorosa? Comença per tu”. Es tracta d’un projecte que s’està realitzant conjuntament amb el programa de Salut de la Fundació Autònoma Solidària i que dona resposta a una problemàtica social detectada. El TFG, amb metodologia
d’Aprenentatge Servei, posa la mirada en la importància del benestar personal en una relació amorosa, i el valor de treballar en àrees primordials com l’autoestima, la comunicació, els límits, l’empatia i les creences.

Es realitzaran dinàmiques de grup dirigides a totes les estudiants de la UAB que hi vulguin assistir amb places limitades. Concretament, es faran 4 tallers durant aquest mes de març els quals tindran una durada d’aproximadament 90 minuts,.  Les formacions estan estructurades en vàries activitats de caire participatiu, lúdic i una petita part teòrica amb debats actius.

Els tallers tenen com objectiu conscienciar i identificar aquelles àrees que són molt importants en un relació amorosa i que contribueixen a millorar-les i a fer-nos sentir millor, sempre tenint en compte la perspectiva de gènere i com pot influenciar en la manera en com nosaltres en relacionem. Es realitzaran a l’aula p-21 de la Facultat de Psicologia.

El primer taller es realitzarà el 16 de març a les 13:30 està destinat a treballar les creences subjacents a una relació i entendre com aquestes poden acabar influenciant a les nostres emocions i comportament. Està compost per dues activitats una de les quals és un debat on es parlarà de la influència del sistema sexe/gènere en les creences i com acaben influenciant en la manera de relacionar-nos.

“Sense que JO m’estimi no hi ha uns nosaltres” és el títol pel segon taller organitzat pel 19 de març a les 13:30,  pensat a treballar i potenciar l’autoestima. Es vol destacar que l’autoestima és molt important per tal de construir una relació sana. El taller està compost per dues activitats, una d’elles serà una representació que analitzarà els conceptes d’autoestima sense obviar en el marc sociocultural en el qual ens trobem.

El 23 de març a les 13:30h  tindrà lloc el tercer taller, sobre els límits i a la comunicació d’aquests. Es vol conscienciar sobre els límits personals dins de la relació, i fins a on un està disposat a arribar i fins a on un no vol.

Finalment, el quart es realitzarà el 26 de març i es centrarà en la comunicació assertiva la qual és la base per a una bona relació, com també en la manera de comunicar i dir les coses pot afectar emocionalment de diferents maneres a la persona a la qual li estem dient.

Us podeu inscriure al taller que us interessi a través d’aquest formulari.