Sala de premsa

Formació en ApS per professorat: últims dies per inscriure's

Foto de una formació sobre la metodologia ApS

Nova edició del curs “Fem ApS! Una acció de compromís social real en el marc de la teva assignatura” que tindrà lloc els dies 1 i 6 de juliol.

19/04/2021

L’Aprenentatge Servei (ApS) és una proposta educativa on l’estudiant es forma mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real en una comunitat i millorar, així, les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient. A través de l’ApS, l’alumnat es comprometen en una experiència que suposa al mateix temps aprenentatges relacionats amb el seu currículum acadèmic, el desenvolupament de competències personals i un servei real a la comunitat, potencialment sostenible. 

Es poden realitzar experiències ApS en assignatures de Grau, incloent-hi els Treballs de Fi de Grau i les pràctiques, i també en Treballs de Fi de Màster. 

Cada Facultat compta amb una persona representant de l’ApS amb la que el professorat pot contactar i fins i tot sol·licitar formació a mida. 

El curs està obert al professorat de totes les titulacions i serà impartit pels Drs Roser Nadal, professora de la Facultat de Psicologia i per Tomàs Peire, professor de la Facultat de Ciències de l’Educació. 

La data límit per inscriure’s és el 26 d’abril i s’ha de fer des de la pàgina de la Unitat de Formació de la UAB.

Exemples d’activitats ApS realitzades a la UAB (es pot trobar informació addicional aquí):

A l’assignatura de “Pràctiques Integrades de Psicologia” diverses entitats presenten als estudiants la seva activitat en els camps social, educatiu o de la salut, exposant una necessitat concreta com a repte a abordar a través d'un projecte que els estudiants dissenyen al llarg del semestre. Les entitats trien finalment quins projectes són més adients, de manera que els seus autors i autores els poden dur a la  pràctica en el marc del seu TFG durant el curs següent.

A l’activitat coordinada per la Facultat de Biociències “Micromón a la UAB: Recerca de nous antibiòtics” s’involucra a centres educatius d’educació secundària i batxillerat per tal de cercar nous antibiòtics, cultivant mostres de sol i aïllant diferents soques bacterianes. L’alumnat de la UAB preparava tot el material biològic, elaborava els materials per explicar l’activitat als centres educatius i avaluava als estudiants de secundària.

A la Facultat de Ciències de la Comunicació es va dur a terme l’ApS “Innovative educational and media practices for an inclusive and participatory Europe”, juntament amb l’entitat Amalgama7. L’alumnat ensenyava a nois i noies amb vulnerabilitat per raons de salut mental a fer peces periodístiques de diferents gèneres i formats, destinades a diferents mitjans, i a crear i dirigir blogs. A la vegada que s’ajudava a la inserció social dels joves vulnerables, l’alumnat prenia consciència de l’existència d’altres realitats i, per tant, de la necessitat de participar en la millora de la societat.