Sala de premsa

Forma part d'un equip dinamitzador de tallers per a infants

croma equip

Es busquen estudiants de la UAB que vulguin participar en un equip de joves que volen a través de l’educació transformar el món. El període d’inscripció per apuntar-se al Programa Croma 2.0 s’ha obert. Les persones participants aniran a escoles properes a la universitat per despertar l’interès per l’aprenentatge d’infants de 5è i 6è de primària.

30/10/2023

El programa Croma 2.0 és una iniciativa de la Fundació Autònoma Solidària, en la que s’acompanya i dona suport, tant educatiu com emocional, a infants de 5è i 6è de primària, els quals, per les seves circumstàncies personals, estan en risc d’exclusió social. El curs passat, més de 200 infants, es van beneficiar d’aquest programa.

El programa es desenvolupa a escoles de primària pertanyents a cinc municipis del Vallès Occidental propers a la UAB. Hi participen les següents escoles: les Fontetes i Sant Martí, de Cerdanyola del Vallès; el Turó i el Viver, de Montcada i Reixac; Del Bosc, Montessori, Pau Casals i Ramon Llull, de Rubí; Floresta, Joan Montllor i Miquel Carreras, de Sabadell; i Agustí Bartra, Antoni Ubach, el Vallès, Feixes i Ramón y Cajal, de Terrassa. Aquest curs, a més a més, com a novetat s’hi han incorporat quatre escoles noves, entre elles: la Romànica, de Sabadell; i Salvador Vinyals, Sant Llorenç del Munt i Pere Viver, de Terrassa.

Com és l’activitat?

Amb el CROMA 2.0 es vol ajudar-los a recuperar l’interès per aprendre, que els permetin convertir-se en els responsables de les seves descobertes i, d’aquesta manera, promoure que s’incrementi el seu interès per aquells coneixements que els ofereix l’escola. I això es fa a través d’uns tallers que dinamitza l’equip d’estudiants universitaris de diverses facultats i que reben primerament una formació per poder fer-ho. Durant el primer trimestre, es destinen les sessions  per crear un espai de treball òptim, on es valori la diversitat dels membres del grup en tant que potencial per treballar en equip i aconseguir de manera conjunta els resultats desitjats. Durant el segon i tercer trimestre, a partir de la col·laboració d’equips de recerca i investigadors de la UAB, s’inicien petits projectes vinculats a l’àmbit de les ciències experimentals i a l’àmbit artístic, humanístic i social.

Com participar-hi

Actualment hi ha 30 places obertes. Les persones interessades han de tenir sensibilitat per les desigualtats socials i creure en què l’educació és una eina per a transformar el món, a més de la possibilitat de participar una o dues tardes a la setmana en horari de 16:30 a 18:30 hores. Aquesta participació pot ser convalidable per crèdits ECTS.

Si vols més informació o hi vols participar, pots inscriure’t en aquest formulari: Formulari informació voluntariat - Fundació Autònoma Solidària - UAB Barcelona o, en cas de dubtes, pots contactar a fas.croma@uab.cat

Aquest programa socioeducatiu rep el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.