Sala de premsa

Estudiants de la UAB encapçalen una campanya sobre justícia global

FAS- Drets Humans SUBT

La justícia global engloba molts àmbits. A través d’una campanya audiovisual de la Fundació Autònoma Solidària, sota el lema #Femjustíciaglobal, joves estudiants de la UAB aterren aquest concepte a través de la seva experiència en projectes i en recerca sobre interculturalitat, drets humans, persones sense llar, medi ambient, pau o feminisme.

20/06/2023

Alumnat universitari protagonitza una campanya que llança la Fundació Autònoma Solidària (FAS) per aterrar el concepte de justícia global.

La campanya té com a lema #FemJustíciaGlobal i a través d’una sèrie de càpsules breus per a les xarxes socials es donen a conèixer les contribucions que l’alumnat de la UAB fa a la Justícia Global. L’alumnat protagonista dels vídeos o bé ha estat premiat pel seu TFG en el marc dels premis Arcadi Oliveres que promouen la recerca en temàtiques vinculades al desenvolupament sostenible i la justícia global o bé ha participat en un projecte d’acció social a la UAB.

Els i les estudiants reflexionen sobre els drets humans, la interculturalitat crítica, la justícia ambiental, econòmica, la perspectiva feminista i la pau i la no violència. A través de les seves experiències de recerca o de participació social universitària, les estudiants doten de contingut la idea de justícia global.

En el Dia mundial de les persones refugiades, la campanya dona el tret de sortida al canal d’Instagram de la FAS amb la càpsula de Roser Lafont, que va fer el grau de Relacions Internacionals i va rebre el premi Arcadi Oliveres pel seu TFG Opening borders: a triumph or a failure? The impact of Merkel’s asylum policy in Germany during the refugee crisis. En la seva intervenció posa el focus en el repte de fer unes polítiques per l’inclusió real de les persones refugiades.

En la resta de vídeos, que s’aniran publicant en els propers dies a les xarxes socials de la FAS, hi intervenen Yousra El Gdari, graduada en Sociologia i dinamitzadora del programa Entre Joves de la FAS que parla d’interculturalitat crítica i antiracisme; Belén Mahia, del grau de Microbiologia i premiada pel seu TFG Microbiology and sustainability understanding the world from a different perspective que parla sobre justícia ambiental; Alaaddine Azzouzi, del grau de Periodisme premiat pel seu TFG Gent sense casa: aproximació periodística al sensellarisme a Barcelona, que aborda una problemàtica vinculada a la justícia social i econòmica; Iris Kucinic, estudiant de Medicina dinamitzadora del programa de Salut de la FAS i que reflexiona sobre la perspectiva de gènere i feminista; i per últim, Victor Hermes Torres i Marina Lecic, estudiants de grau de la UAB que van participar al curs d’Activismes per la Pau i que aborden aquesta temàtica.

La justícia global a la universitat

La FAS, com a entitat d’acció social universitària, basa la seva activitat sobre la convicció de l’enorme potencial de la universitat pública a l'hora d’analitzar i proposar solucions als reptes globals, així com en la seva corresponsabilitat en la promoció de la justícia social i la formació d’una ciutadania activa mobilitzada.

Com a organització que promou la cooperació universitària i la solidaritat internacional, s’alinea amb el paradigma de Justícia Global per a actuar, en xarxa amb els moviments i les organitzacions socials, cap a un horitzó planetari més just i sostenible. Aquesta campanya de sensibilització, s’emmarca en el projecte Pluriversitat que vol enfortir el discurs de justícia global posant el focus en les activitats que posen en pràctica l’Educació per a la Justícia Global a la universitat, sobretot aquelles liderades per joves. Aquest projecte, que compta amb el suport de la Direcció de Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona, a més, fa formació i incidència en aliança amb docents i grups de recerca de la UAB.

Si et semblen interessants, comparteix el contingut.