Sala de premsa

El Piune presenta els seus serveis al nou alumnat

Sessió informativa Piune juliol 2023

En aquesta sessió es va introduir el Servei per la Inclusió, PIUNE al nou alumnat i se'ls va informar de tots els serveis que ofereix, a més d’orientar i donar resposta a les preguntes que tenen. El PIUNE treballa cada curs per oferir un pla personalitzat a l’estudiant en funció de les seves necessitats: suport a la mobilitat, atenció pedagògica, materials adaptats, intermediació amb professorat, millora de l’accessibilitat a les aules, etc.

21/07/2023

El Servei Per a la Inclusió a la UAB. Suport a estudiants amb Necessitats Educatives Específiques (PIUNE) té per objectiu garantir la igualtat d’oportunitats de tots els estudiants. El servei orienta els futurs estudiants de la UAB, promou mesures de suport als estudiants amb discapacitat i/o necessitats educatives específiques durant el temps en què duen a terme els seus estudis. Ofereix un servei d'orientació laboral, tant a estudiants com a alumnigestiona el servei de transport adaptat al campus de Bellaterra i el servei d’acompanyaments a peu per a persones que tenen dificultats d’orientació.

Aquest curs ha atès 793 estudiants augmentat considerablement el nombre respecte el curs anterior en el qual es van atendre 564 persones. D'aquests gairebé 800 estudiants, un 33% és alumnat amb trastorn d'aprenentatge, un 22% amb algun trastorn mental, un 18% amb discapacitat múltiple i un 12% amb discapacitat física.

El funcionament del PIUNE i el conjunt de serveis que posa a l'abast van ser l'eix central de la sessió informativa que es va celebrar el dijous 20 de juliol a la Sala de Polivalent de l'Edifici l'Àgora. A la sessió hi van assistir més de 20 futurs estudiants i les seves famílies i va comptar amb la benvinguda de la vicerectora d'alumnat i ocupabilitat, Anabel Galán i amb la responsable d'inclusió de l'Escola d'Enginyeria, Cristina Fernández. En la sessió, l'equip del PIUNE va exposar com s'ofereix un pla personalitzat a l’estudiant en funció de les seves necessitats: suport a la mobilitat, atenció pedagògica, materials adaptats, intermediació amb professorat, millora de l’accessibilitat a les aules, etc i a la vegada es van resoldre els dubtes que tenen.

El Piune rep el suport de  la mateixa universitat i de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès per tal de dur a terme la seva tasca.