Sala de premsa

El Campus Ítaca celebrarà el seu vintè aniversari

Foto aniversari 20 Campus Ítaca

“20 anys de compromís amb l’èxit educatiu” és el títol d’aquest acte que es durà a terme el proper 22 de novembre a les 12,30h a la sala d’actes del Rectorat. La celebració servirà per fer un recorregut dels orígens i impacte d’aquest programa socioeducatiu. Es presentaran els resultats de l’informe d’avaluació que ha realitzat el grup ATLAS i amb una taula rodona amb persones que han estat vinculades al programa durant la seva trajectòria.

07/11/2023

El Campus Ítaca és un programa socioeducatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona que des del 2004 acull a joves de 3r de la ESO per conèixer que s’estudia a la universitat i motivar-los a continuar la seva formació un cop finalitzada l’etapa obligatòria.

Durant aquesta estada al campus que es duu a terme els mesos de juny i juliol, i que és patrocinada per Santander Universidades, l’alumnat fa una sèrie d’activitats pedagògiques i lúdiques que els permet conèixer la universitat i els estudis que s’hi imparteixen. Els joves són acompanyats per estudiants universitaris que els hi fan de monitors/es i que es converteixen en el seus referents.

El programa neix quan Lluís Ferrer i Caubet –llavors rector de la UAB-, inspirant-se en el projecte Summer Academy de la Universitat de Strathclyde (Escòcia), va decidir implementar un projecte similar amb l’objectiu de comprometre’s amb el talent dels joves de secundària, amb la igualtat d’oportunitats i per l’èxit educatiu. El projecte va ser organitzat des del 2004 fins al 2014 per l’Institut de Ciències de l’Educació. Des de l’edició de 2015, la Fundació Autònoma Solidària (FAS) és l’encarregada de l’organització i la gestió del programa.

Durant aquest temps 6.752 joves s’han beneficiat d’aquest programa i per tal de poder avaluar l’impacte que ha tingut per ells i elles el pas per Ítaca, la FAS ha encarregat un informe al grup de recerca ATLAS. L’avaluació es presentarà el proper 22 de novembre a les 12,30 i fins les 14h la Sala d’actes del rectorat de la UAB. Durant l’acte es comptarà també amb una taula rodona en la qual hi participaran: Neus Sanmartí, directora de l’ICE 2002-2008; Anna Marbà, professora de la Facultat de Ciències de l’Educació; Mº Antònia Parera, ex directora de l’institut Can Jofresa; Sergio Corral Garcia, estudiant 4art Traducció i interpretació i ex participant Campus Ítaca; i amb la moderació de Rafael Merino, docent a la UAB de l’àrea sociologia de l’educació. La jornada comptarà amb una benvinguda institucional i la cloenda anirà a càrrec del rector de la UAB, Javier Lafuente, i d’una representant del Banc de Santander. Durant l’acte es retransmetrà un audiovisual amb intervencions de diferents veus engendradores, organitzadores i participants del Campus durant aquests 20 anys.

Per tal d’assistir a l’acte, cal inscripció prèvia en aquest formulari: https://www.uab.cat/web/campus-itaca/formulari-acte-campus-itaca-20e-aniversari-1345898973900.html

Aquest programa socioeducatiu rep el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal del Vallès Occidental.