Sala de premsa

Com es viu la discapacitat intel·lectual a la presó?

Diversitat a centres penitenciaris

Professionals i interns del Departament d'Atenció Especialitzada a la Discapacitat Intel·lectual o de Desenvolupament (DAE-DID) del centre penitenciari de Quatre Camins vindran a la UAB a explicar com és el dia a dia al centre, les característiques i funcionament del DAE-DID i la importància del voluntariat.

27/10/2023

La Fundació Autònoma Solidària organitza el dia 6 de novembre, d’11 a 13 hores, a la sala Comtec (2a Planta de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General de la UAB), una xerrada sobre com es treballa la diversitat en un centre penitenciari.

Es comptarà amb la participació de professionals i interns del Departament d'Atenció Especialitzada a la Discapacitat Intel·lectual o de Desenvolupament (DAE-DID), que explicaran com és el dia a dia al centre, les característiques i funcionament del DAE-DID, la importància del voluntariat i com ho perceben els propis interns.

El DAE-DID és un espai de la presó del Centre Penitenciari de Quatre Camins, a la Roca del Vallès, que té com a objectiu donar cobertura a interns amb alguna discapacitat intel·lectual o de desenvolupament i que necessiten un entorn que s'adapti a les seves característiques específiques, evitant possibles situacions de risc i d'abús i millorant la intervenció i la seva qualitat de vida.

Per assistir a l’activitat, cal inscripció prèvia: https://www.uab.cat/web/formacio-i-credits/-1345898165484.html

Programa de Justícia de la Fundació Autònoma Solidària

Aquesta activitat s'organitza des del Programa de Justícia de la FAS, seguint l'objectiu de sensibilitzar a la comunitat universitària de la UAB sobre la realitat penitenciària a Catalunya i la importància d'afavorir els processos de reinserció social, tot trencant mites i estigmes associats a les persones internes a centres penitenciaris i a aquesta realitat.

El Programa que es duu a terme en col·laboració i suport del Departament de Justicia de la Generalitat de Catalunya, contribueix a trencar l'aïllament de persones privades de llibertat i a afavorir la seva integració i la reinserció social, mitjançant la implicació voluntària d’alumnat de la UAB que dinamitzen activitats als mateixos centres penitenciaris (Brians I, Brians II i Quatre Camins). Concretament, al DAE-DID de Quatre Camins, es dinamitzen activitats fisicoesportives, culturals i artístiques o d'oci i desenvolupament personal.

Si vols més informació o vols unir-te al voluntariat, pots fer-ho aquí: