Sala de premsa

Taller online de prevenció d'extremismes violentes

Tallers d'Acollida
El programa d’Acollida de la FAS organitza dos nous tallers: “Prevenció dels extremismes violents i polarització social” i “Migració, Gènere i Drets Humans”. El primer es durà a terme online degut a la situació d'alarma pel coronavirus.

15/01/2020

ACTUALITZACIÓ: El taller de Prevenció dels extremismes violents i polarització social” es realitzarà online. En aquest document hi teniu tota la informació.

El tallers “Prevenció dels extremismes violents i polarització social” i “Migració, Gènere i Drets Humans”  són novetat en la formació pel segon semestre del curs 2019-2019 que ofereix la Fundació Autònoma Solidària.

El taller sobre la prevenció d’extremismes violents i polarització social girarà entorn a l’auge dels moviments fanàtics que estan estenent el racisme, l’ultra-nacionalisme i les ideologies d’extrema dreta que guanyen popularitat i representació institucional.  L’objectiu serà donar eines a la comunitat universitària per comprendre l’estatus dels extremismes violents a la regió euro-mediterrània, a més d’analitzar les causes de la radicalització violenta i incorporar eines per prevenir els extremismes violents i la polarització social.

Per altra banda, el taller de “Migració, Gènere i Drets Humans” es realitzarà del 14 d’abril al 5 de maig de 15:30h a 18:30h, posarà la mirada en les persecucions per motius associats al gènere i a la orientació sexual, que són una realitat cada cop més present en els fluxos globals de desplaçaments forçosos. Es pretén acostar a la comunitat universitària a les qüestions de migracions i refugi des d’una mirada de gènere, a la mirada del feminisme decolonial i antiracista i amb una perspectiva de drets humans.

Les formacions, que tenen un cost de 40 euros, comptaran amb un total de 6 sessions en el cas de “Prevenció d’extremismes violents i polarització social”, i 7 en “Migració, Gènere i Drets Humans”.

Si teniu alguna consulta relativa als dos tallers podeu adreçar-vos fas.acollida@uab.cat. Aquí podeu veure el programa (encara provisional) de “Prevenció dels extremismes violents i polarització social” i el de “Migració, Gènere i Drets Humans”. I si teniu interès en inscriure’s, podeu fer la inscripció al següent formulari en el cas del de “Prevenció dels extremismes violents i polarització social”, i en aquest  pel de “Migracions, Gènere i Drets Humans”.