Sala de premsa

Surt del confort, fes voluntariat

Campanya voluntariat

Els programes de voluntariat universitari comencen la campanya per implicar la comunitat de la UAB a implicar-se en l’acció social universitària. Es busquen persones que vulguin sortir de la seva zona de confort i contribuir a la transformació social.

18/09/2023

La Fundació Autònoma Solidària (FAS) ha publicat el catàleg de propostes de voluntariat universitari per aquest curs 2023-2024. Inclou un ampli ventall de programes amb activitats que es duen a terme a presons, hospitals, escoles, instituts, al mateix campus...Aquestes propostes treballen pel medi ambient, la promoció de la salut, la igualtat d’oportunitats, l’èxit escolar, els drets de les persones migrants o refugiades. Es fan programes basats en la metodologia de la mentoria, del peer to peer, o de dinàmica de tallers o desenvolupament d’activitats participatives i de sensibilització.

Les persones interessades han de tenir disponibilitat almenys un matí o tarda a la setmana. També venir amb motivació per canviar el món i ganes de conèixer altres persones. L’àrea de voluntariat de la FAS ofereix formació vinculada a la tasca que duran a terme les persones que es volen incorporar als programes. El voluntariat es fa en grup i sempre hi ha un acompanyament i seguiment del dia a dia de l’activitat. A més, per participar en un programa de voluntariat es podrien obtenir crèdits acadèmics.

Per poder tenir més informació i mostrar interès per apuntar-s’hi només cal emplenar un formulari.

I si vols conèixer l’experiència de voluntaris i voluntàries mira aquest vídeo presentat per l’Eric i la Paula.