Sala de premsa

Segona edició del Nostrum pel voluntariat de la FAS

S'organitza la segona edició virtual del Nostrum

S’organitza la segona edició virtual del Nostrum, una trobada de voluntaris i voluntàries on es desenvolupen diferents activitats, tallers formatius per intercanviar experiències i conèixer altres estudiants del programa.

12/02/2021

El Nostrum s'ha convertit en una de les activitats estrella de la FAS. Combina activitats formatives amb espais vivencials que potencien l’aprenentatge cooperatiu, el pensament crític i el sentiment de pertinència. També serveix per reforçar la vinculació amb l’entitat, reafirmar el compromís amb l’activitat i donar una forta empenta a la seva motivació.

Aquest any, en el context de pandèmia, el Nostrum s’ha reformulat per poder oferir la formació en format virtual en tres sessions temàtiques diferents. La primera edició es va dur a terme en tres sessions el novembre i desembre via Zoom.

En aquesta segona edició, el Nostrum també té tres sessions programades:

• Dimecres 24 de febrer (de 16h a 18h): Raquel Ballesteros "Gestió de conflictes i límits". Posar límits i expressar amb equilibri i determinació els nostres desitjos, opinions i necessitats, és una cosa que ens pot resultar difícil en algunes àrees (personal o professional). Potser sentim que perdem els nervis i ens posem «agressius/es» o pot ser que acabem reprimint, evitant o cedint sense desitjar-ho. Aprendre a cuidar-nos i alhora tenir cura del vincle, és una tasca que podem aprendre.
  • Dimecres 3 de març (de 16h a 18h): Laura Arnau "El voluntariat per competències: eines i claus per enriquir l’experiència del voluntari/ària”. Més enllà de la formació reglada universitària, el voluntariat es percep, cada vegada més, com un espai privilegiat en el qual podem incorporar, desenvolupar, i millorar les competències transversals necessàries per a exercir qualsevol feina.  El taller té com a objectiu oferir a les persones voluntàries eines i estratègies per millorar les seves competències transversals en els diferents contextos de voluntariat.
  • Dimecres 10 de març (de 16h a 18h):  Som Mandràgores "La sexualitat des del plaer". En aquest taller s'aborda la sexualitat sense tabús i des d’una perspectiva feminista. A través de dinàmiques participatives que generin debat entre els i les participants i que permetin reflexionar sobre els mites i tabús al voltant de la sexualitat. Tractant la sexualitat des del plaer i la diversitat i fent una anàlisi crítica del model de sexualitat en la societat actual

Les sessions es faran per a la plataforma Zoom i l’assistència és gratuïta. Tot l’equip de la FAS actual s’hi pot inscriure. Si vols participar sigui a una, dues o tres, només fa falta que omplis aquest formulari.