Sala de premsa

Repensar l'alimentació a les Universitats: Impactes del model alimentari actual

Repensar alimentació

El proper 26 d’octubre es celebrarà a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia i en streaming, el Seminari sobre alimentació Repensar l’alimentació a les Universitats: Impactes del model alimentari actual.

15/10/2021

La Fundació Autònoma Solidària en col·laboració amb el Grup de Treball sobre Alimentació del Campus Saludable i Sostenible de la UAB, ARAG-UAB, DESOS Opció Solidària, Opcions i SETEM Catalunya, organitzen el Seminari sobre alimentació Repensar l’alimentació a les Universitats: Impactes del model alimentari actual, el proper 26 d’octubre de 12h a 14h a la Sala de Juntes de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia de la UAB (cal inscriure’s aquí).

En aquest seminari les entitats SETEM Catalunya i Opcions presentaran l’informe que han elaborat sobre la gestió dels menjadors universitaris i els seus impactes socials, ambientals i econòmics a partir de l’anàlisi de tres productes com són el plàtan, la tonyina i el sucre. Entre els casos estudiats, hi trobem menjadors de la UAB, la UPF, la UB i la UPC.

Per la seva banda, l’entitat DESOS Opció Solidària presentarà la guia pedagògica «Repensa el que menges» la qual forma part del projecte “Transalimenta al Baix Llobregat”, una iniciativa d’Aprenentatge Servei dinamitzada en diferents instituts del Baix Llobregat per tal d’apropar els i les joves a l’agricultura ecològica i al Parc Agrari del Baix Llobregat, que en un futur proper es vol ampliar a l’àmbit universitari.

Després de les presentacions, l’acte comptarà amb un ampli espai de debat obert i amb la participació de persones investigadores del sistema agroalimentari des de perspectives crítiques, de diferents Universitats.