Sala de premsa

Participació a les VI jornades OCUD

La FAS participa a la sisena edició de les jornades OCUD

La FAS va participar el 20 i 21 de gener a les VI jornades de l’Observatori de la Cooperació Universitària del Desenvolupament que per primera vegada s’han fet en format virtual

29/01/2021

El 20 i 21 de gener es van dur a terme les VI jornades OCUD, organitzades per l’Observatori de la Cooperació Universitària del Desenvolupamet (OCUD) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Aquestes jornades estaven enfocades a recordar, reflexionar i ampliar les claus de la cooperació universitària al desenvolupament, destacant els avenços i els reptes pendents. 

Les jornades OCUD són un esdeveniment biennal que s’organitza des del 2009 i que tenen l’objectiu de debatre sobre la situació actual de la cooperació universitària al desenvolupament i a la vegada, contribuir a la seva planificació. Estan dirigides als equips de cooperació de les universitats hispanoparlants i a la seva comunitat universitària, entitats socials i del tercer sector, i institucions públiques. 

Els actes d’aquest any es van celebrar coincidint amb el 20è aniversari de l’aprovació de l’Estratègia de Cooperació Universitària al Desenvolupament (ESCUDE) i van ser per primera vegada en format virtual. Aquest nou format va permetre habilitar una plataforma oberta a tota la ciutadania i, a més a més de poder assistir a les taules rodones que es feien en directe, els assistents també podien accedir a recursos addicionals com vídeos explicatius. A més a més, la virtualitat va permetre que persones d'altres països poguessin assistir a la jornada, que va acabar comptabilitzant fins a 400 assistents. 

Jordi Prat, director de la Fundació Autònoma Solidària, va ser un dels conferenciants a la taula rodona que es va celebrar el dia 20 de gener sobre els reptes i oportunitats de la cooperació universitària al desenvolupament en temps de la COVID-19. Prat va voler compartir com des de la UAB hem constatat com als col·lectius més vulnerables la pandèmia els ha suposat més soledat i més desatenció, on s’han fet encara més paleses les desigualtats. També la disminució dràstica de la mobilitat dels estudiants i la gran dificultat de donar continuïtat als projectes de cooperació.