Sala de premsa

Noves places per fer un voluntariat universitari

Imatge voluntariat Xiringu

Els programes d’acció social de la FAS busquen estudiants per ocupar les places als programes de voluntariat universitari. Vine i fes una mentoria amb persones migrades o en situació de refugi, apunta’t al voluntariat d’agents de salut o al programa socioeducatiu CROMA.

09/02/2023

Tota la comunitat de la UAB pot participar en les propostes d’acció social de la FAS. Durant aquest curs, més de 180 persones s’han apuntat a aquesta vivència única i transformadora. Les competències que s’adquireixen fent un voluntariat són moltes: des del treball en equip, l’empatia o la reflexió crítica sobre les desigualtats. A més de ser una experiència personal molt enriquidora.

Els programes que actualment tenen places son:

Entre Joves, disposa de 12 places per a persones que vulguin formar part d'un projecte de mentoria que promou la inclusió social de joves migrants tutelats/des o extutelats/des. Participaràs en activitats grupals promovent espais de convivència, expressió i intercanvi entre joves migrants sense referents familiars i, et formaràs com a mentor/a aprenent sobre el tema de la migració.

El Programa de Salut disposa de 15 places per a voluntaris/àries que vulguin esdevenir Agent de Salut al campus, participar en campanyes i accions en dates assenyalades, o al Xiringu de Salut, el punt itinerari d’informació. Així doncs, promouràs estils de vida saludables entre l’alumnat de la UAB, parlaràs de drogues, alimentació i salut sexoafectiva. Facilitant informació fiable i contrastada per tal que els estudiants puguin prendre decisions responsables i informades sobre els hàbits, pràctiques i consums propis.

El Programa d’Acollida també disposa de 15 places per a voluntaris/àries que vulguin acompanyar a persones en cerca de refugi. Et formaràs a la UAB com a mentor/a i aprendràs sobre interculturalitat, antiracisme i drets humans, a més de migracions, desplaçaments forçosos i el funcionament de sistema d’asil a l’estat espanyol. Així doncs, participaràs en un projecte de mentoria social orientat a promoure la inclusió social de joves en cerca de refugi a través de la creació de xarxa i l'intercanvi de coneixements.

El Programa CROMA 2.O té 10 places per aquelles persones voluntàries que vulguin acompanyar a infants de 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat socioeconòmica i amb possibilitats de patir fracàs escolar, a recuperar l’interès per l’aprenentatge a partir de tallers dinamitzats per estudiants de la UAB apropant-los la possibilitat de convertir-se en els responsables de les seves descobertes. Es realitza a escoles properes al Campus.

Let’s talk busca a dos estudiants que vulguin promoure l’aprenentatge de l’anglès a joves de 1r i 4t d’ESO mitjançant converses i debats en petit grup, ja que en una societat globalment connectada, l’anglès està consolidat com a llengua universal i, des de les escoles i els instituts, en moltes ocasions, és difícil promoure l’aprenentatge d’aquesta llengua.

Finalment, el Programa de Justícia busca a voluntaris/àries amb vehicle propi per desplaçar-se a tres centres penitenciaris i, així, contribuir a trencar l’aïllament i afavorir la integració i reinserció social de les persones privades de llibertat, deixant enrere els prejudicis i mites que envolten a la realitat penitenciària, fent activitats fisicoesportives, culturals i artístiques.

Els programes tenen diferents formats, horaris i llocs d’actuació. Totes les persones que s’hi sumin rebran una formació i poden convalidar-se la seva actuació amb ECTS.

Com puc inscriure’m?

Per a apuntar-te al voluntariat, cal emplenar el formulari de demanda d’informació o bé, si necessites més informació, escriure a fas.voluntariat@uab.cat .

També pots consultar el resum de tots els programes, mirar el dossier de presentació de voluntariat de la FAS durant el curs 2022-2023, o veure aquest vídeo presentat per l’Eric i la Paula per conèixer l’experiència de voluntaris i voluntàries que ja han participat.