Sala de premsa

Nova bústia antiracista

Bústia Antiracista

El grup d’acció del programa d’Acollida a persones en situació de cerca de refugi ha obert una bústia antiracista on es recullen titulars publicats als mitjans i xarxes i que mostren una lògica racista.

27/10/2021

Molts dels titulars, tweets i publicacions que llegim reflecteixen una lògica racista que es deriva del racisme estructural que hem assimilat com a vàlid. Des del programa d’acollida de la FAS amb la col·laboració del grup d’acció format per alumnat de la UAB voluntari han obert una bústia antiracista per recollir tots aquells titulars racistes i denunciar aquesta lògica. A més, intenten oferir una versió alternativa i més integradora.

La campanya vol encoratjar a la comunitat universitària perquè formi part d’aquesta iniciativa i enviï aquells titulars que consideri que mostren aquesta lògica racista. L’objectiu d’aquesta iniciativa és desactivar els discursos discriminatoris dels mitjans de comunicació, així com narratives que, sense ser obertament racistes, formen part d’un imaginari col·lectiu contrari al respecte, la convivència i la igualtat de drets. A les xarxes socials de la FAS, cada mes es publiquen alguns dels titulars i s’explica el perquè són racistes.

Si detecteu titulars, tweets o publicacions racistes envieu-los a dinamitzacio.acollida@gmail.com o per missatge directe a través de les nostres xarxes socials. Combatem juntes el racisme als mitjans!