Sala de premsa

Lliurades set Beques Impuls per a estudiants amb discapacitat

Marc Òrrit, un dels beneficiaris de les Beques Impuls

El passat dimarts 28 de novembre, a la sala d’actes del Rectorat, es va celebrar la VI Jornada Institucional en commemoració del dia de les persones amb discapacitat que, enguany, ha posat el focus en l’accessibilitat a la comunicació i la informació als estudis universitaris. Durant la jornada, es van lliurar les Beques Impuls a set estudiants de la UAB i l’estudiant Marc Òrrit, un dels beneficiaris, va fer un discurs destacant com aquestes beques són “una mostra de que no estem sols”.

29/11/2023

L’acte, organitzat per lObservatori per a la Igualtat, juntament amb el Servei Per a la Inclusió de la UAB (PIUNE), va comptar amb la benvinguda d’Esther Zapater, secretària general de la Universitat Autònoma de Barcelona, la qual va presidir i moderar aquesta VI Jornada.

Seguidament, Anna Matamala Ripoll, catedràtica del Departament de Traducció i d’Interpretació i d’Estudis de l’Àsia Oriental, va presentar la seva ponència “Fem xarxa per a una comunicació accessible: recerca i transferència” i va donar a conèixer el projecte ATHENA, que estan desenvolupant al grup Transmèdia Catalonia i que fa recerca sobre les traduccions audiovisuals i l’accessibilitat a la informació en diferents suports.

Tanmateix, va tenir lloc l’entrega de les Beques Impuls als alumnes de la Universitat Autònoma de Barcelona, les quals formen part del Programa Impuls, creat per la Fundació Autònoma Solidària i finançat pel Consell Social de la UAB.

En el seu torn d’intervenció, Montserrat López, presidenta de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UAB, va agrair la implicació de tots els actors qui fan possible les Beques Impuls i va destacar que “tots vosaltres conformeu el futur i, des del Consell Social, apostem per la vostra trajectòria acadèmica. Sou el bressol del talent”. Per la seva banda, Anabel Galán, vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat, va remarcar que “les Beques Impuls posen en relleu el caràcter inclusiu que volem que tingui la nostra universitat”.

L’acte va comptar amb la participació d’un estudiant beneficiat per les Beques Impuls. Marc Òrrit, de l’Escola d’Enginyera, el qual va aprofitar la seva intervenció per agrair la concessió de la beca i va afirmar que “les beques són un recordatori que no estem sols en aquesta jornada acadèmica, i que hi ha persones i institucions que creuen en nosaltres i en el nostre potencial”;  “hi ha persones i institucions que creuen en nosaltres". I ha matisat que les Beques Impuls representen "un bé per al conjunt de la societat", ja que les persones beneficiades podran contribuir al progrés social aplicant-hi el seu coneixement.

Finalment, Javier Lafuente, rector de la universitat, va apuntar que cal continuar treballant perquè queda molta feina a fer: “Com a institució, hem d'aconseguir que totes les persones que vulguin estudiar a la #UAB tinguin tot el que necessiten.”

Les persones beneficiàries de les Beques Impuls obtenen un ajut econòmic en concepte d’assistència personal i de mobilitat durant les hores de classe. D’aquesta manera, aquestes beques aspiren a facilitar la inserció d’aquest col·lectiu a la UAB.

Setmana Artística Inclusiva

En paral·lel, la UAB organitza aquests dies la a tercera edició de la Setmana Artística Inclusiva. El 29 de novembre, a les 12 h, la Sala Cinema de la UAB acollirà la projecció del documental Venim a crear. Institucions artístiques per a tothom i un debat sobre espais artístics inclusius, en el qual participaran professionals i usuaris de diferents institucions artístiques i educatives. I el 30 de novembre, a les 13 h, a la Sala Teatre de la UAB, tindrà lloc l'espectacle inclusiu de dansa teatre Parlem-ne, de la Companyia Vero Cendoya, que ha rebut el Premi al Millor Espectacle de Dansa als Premis Teatre Barcelona 2023.