Sala de premsa

Futur professorat es forma en accessibilitat

El PIUNE  ha col·laborat amb el màster de professorat de l'ESO per a formar a l’alumnat en temes d’accessibilitat a les aules dels instituts.

23/11/2020

A l’assignatura d’orientació educativa, en una iniciativa del professor Andy Morodo, els estudiants del màster han tingut l’oportunitat d’entrar en contacte amb les eines necessàries per fer classe a persones amb discapacitat i/o necessitats especials. Se’ls va posar a la seva disposició un programari lector de pantalles per a cecs o persones amb visió reduïda, un magnificador de pantalla, un  teclat amb adaptador de metacrilat per facilitar l’escriptura a les persones amb diversitat funcional, una emissora FM acoblada a l’audiòfon per amplificar el so que entra per l’aparell en persones amb dificultat auditiva i un ratolí adaptat per l’alumnat amb discapacitat motriu.

L’objectiu d’iniciatives com aquestes és visibilitzar les dificultats de l’alumnat amb necessitats especials a les aules i sobretot incentivar que el futur professorat es formi per oferir una educació inclusiva i adaptada per a tothom.

L’accessibilitat a la UAB
La UAB actualment treballa per aconseguir una total inclusivitat a totes les facultats i biblioteques del campus. Des del PIUNE, es gestiona que les aules siguin accessibles, amb condicions de lluminositat adequades i que es disposi del mobiliari adaptat. Es forma a professorat sobre les tecnologies per l’accessibilitat i es donen recursos per l’accessibilitat digital. També la UAB té un servei de biblioteques accessibles. Els estudiants tenen per exemple cabines adaptades a la Biblioteca d’Humanitats i a la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General o pantalles lupa a totes les biblioteques. Qualsevol necessitat addicional, l’alumnat de la UAB també es pot dirigir a l’oficina del PIUNE on es buscarà la millor forma d’adaptar els seus estudis universitaris per garantir la  igualtat de condicions.