Sala de premsa

Es publica l'informe sobre l'impacte ambiental de la guerra a Síria

Es publica l¿informe sobre l¿impacte ambiental de la guerra a Síria

“Injustícia ambiental a Síria: com afecta la guerra a les comunitats vulnerables?” és el títol del nou estudi publicat per l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB), el Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) i la Fundació Autònoma Solidària (FAS), i és resultat de la recerca d’Angham Daiyoub. Es presenten deu casos específics d'injustícia ambiental a Síria extrets a partir d’entrevistes amb activistes i membres d'ONG locals i internacionals.

28/02/2024

El conflicte armat a Síria, iniciat l’any 2011, ha generat una greu crisi humanitària amb milions de persones desplaçades i afectades. A banda dels efectes devastadors de la guerra, el país s'enfronta a riscos ambientals importants, com la desertificació, les sequeres i la contaminació, que afecten especialment a les comunitats vulnerables. Aquesta injustícia ambiental agreuja, encara més, el patiment, amb conseqüències negatives per als drets humans i el benestar de la ciutadania.

En el marc del projecte ASITI, la FAS, en col·laboració amb els centres de recerca ICTA-UAB i CREAF de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), fa públic l’informe “Injustícia Ambiental a Síria: com afecta la guerra a les comunitats vulnerables?”, un estudi de deu casos específics d'injustícia ambiental a Síria, el qual és complementari a les publicacions fetes a l'EJAtlas - Atles Global de Justícia Ambiental.

La investigació, realitzada per Angham Daiyoub, amb el suport de Leeloz Muhammad i Laura Riba, busca comprendre les dimensions ambientals del conflicte a Síria mitjançant la recerca de les interrelacions entre el conflicte ambiental, el sociopolític i el desplaçament de població.  Durant més de sis mesos, s'ha realitzat una exhaustiva recopilació de casos de justícia ambiental relacionats amb el conflicte sirià, en col·laboració amb les comunitats locals i mitjançant entrevistes amb activistes i membres d'ONG locals i internacionals.

Els resultats de la recerca es presentaran el dia 30 d’abril, en el marc del cicle formatiu “De la crisi climàtica a la transició ecosocial”, organitzat per la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, la FAS i l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP).

Podeu consultar l’informe “Injustícia ambiental a Síria: com afecta la guerra als col·lectius vulnerables?” en català i en castellà:

Informe Català

Informe Castellà

Aquest treball ha estat possible gràcies a la cooperació entre l'administració pública, les universitats i les organitzacions de la societat civil. La investigació té el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) i el contingut d'aquest document és responsabilitat exclusiva dels seus autors/es i, en cap cas, pot considerar-se opinió de l'ACCD.