Sala de premsa

"Com educar i comunicar des de l'antiracisme?"

Activitat antiracisme 2024

Sota el títol “Com comunicar des de l’antiracisme?”, la Fundació Autònoma Solidària (FAS) ha organitzat una xerrada per reflexionar sobre les estratègies per a educar i comunicar des d'una perspectiva antiracista. Es van analitzar els reptes i les eines per fomentar un espai universitari antiracista i inclusiu.

21/03/2024

L’acte va comptar amb les intervencions de Fàtima Saheb, poeta i artista spoken word; Yousra Touri El Mansouri, educadora social, guionista i activista antiracista; i l’entitat UAB antiracista.

Durant les intervencions de les ponents, es va parlar de la importància d’incloure la perspectiva antiracista en els espais educatius, i com aquesta perspectiva ha d’incidir de manera directa, també, a les institucions. “L'antiracisme no és només rebutjar les agressions discriminatòries, que també, sinó que en el cas de les institucions educatives, es tracta, també, d’apreciar el coneixement acadèmic amb un origen més divers”, va afirmar Fàtima Saheb.

També, es va posar sobre la taula com resulta problemàtic comunicar i educar des de l'antiracisme, ja que les persones que pateixen directament la discriminació racial i han de parlar-ne, sempre es mantenen a les perifèries, i no se les escolta.

De la mateixa manera, les tres ponències han donat a conèixer les seves experiències professionals, mostrant com l'activisme continua sent un element clau per a la transformació social.