Sala de premsa

Un grup de voluntàries i d'infants de l'Escoleta recullen 77kg de residus a Bellaterra

Activitats del programa de Medi Ambient amb l'Escoleta de Bellaterra

El programa de voluntariat de Medi Ambient ha dut a terme una col·laboració amb alumnat de primer de primària de l’Escoleta de Bellaterra, amb qui han compartit diverses activitats al llarg dels darrers mesos entorn la contaminació i el medi ambient.

02/05/2022

Amb l’activitat de recollida de residus duta a terme el passat dijous durant la setmana SiS a la UAB es va donar per finalitzada la col·laboració entre el grup de voluntariat del programa de Medi Ambient i la classe de primer de primària dels “Artistes”, de l’Escoleta de Bellaterra.

Aquesta col·laboració s’ha basat en dues activitats que han tingut lloc en els últims mesos i que han girat entorn del tema de la contaminació de l’espai natural, amb l’objectiu de fomentar el respecte cap a l’entorn i conscienciar als infants sobre els grans efectes negatius que la contaminació hi té.

La primera activitat es va dur a terme el 10 de març i va tractar-se d’una dinàmica d’educació ambiental on es va parlar sobre la biodiversitat de l’entorn natural i dels danys que hi provoquen els residus llançats de forma incontrolada. La Salma Nabet, una de les dues voluntàries de Medi Ambient que hi van participar, comenta que “l’activitat amb els nens va ser espectacular” i explica com va ser: “Vam anar a la muntanya tots junts i vam formar grups. A cada grup, se li assignava un animal, que podia ser un porc, un llop, un gos o un gat i que tenien com a objectiu trobar tot tipus de residus i algunes cartes plastificades que vam deixar col·locats per la muntanya i recol·lectar-los. La següent activitat consistia en llançar cada residu al contenidor corresponent i relacionar cada carta amb la seva parella. Les cartes eren fotos d’animals que podem trobar pel campus de la UAB, altres eren plantes, arbres i arbustos. Vam acabar molt exhausts però emocionadíssims."

La segona i darrera activitat d’aquesta col·laboració va tenir lloc el passat dijous a la UAB, inscrita en la programació de la setmana SiS. Es tracta del Let’s Clean Up, una recollida de residus feta en col·laboració de l’Oficina de Medi Ambient a la zona de la Font del Carme. Les nenes i nens de l’Escoleta van participar en aquesta activitat de sensibilització i neteja de l’entorn natural, amb la qual es van recollir un total de 77,5 kg de residus.