Sala de premsa

Jovent que camina: gala de cloenda del voluntariat

Gala de cloenda del voluntariat 2022

El 21 de juny es va celebrar la gala de cloenda del voluntariat de la FAS, per agrair la col·laboració de les voluntàries i voluntaris del curs 2021-2022.

22/06/2022

Amb el final de curs, va arribar la gala de cloenda del voluntariat: “Jovent que camina”, un acte de reconeixement, reflexió i tancament de curs. En l’acte es van dur a terme diverses activitats amb les quals les voluntàries i voluntaris van poder acomiadar-se juntes d’aquest curs 2021-2022. La jornada també va servir  per agrair a l’equip de voluntariat de la FAS la seva feina durant aquest curs, que contribueix a que la universitat sigui una eina de transformació social i justícia global.

A més, i com a activitat central, enguany es va comptar amb la presència del fotògraf i videògraf Martí Albesa, que va presentar el documental 18+1, produït per l’Agència Talaia i que tracta sobre joves migrants. Es va fer un visionat del segon i últim capítol de la sèrie documental, que explica el camí dels joves no acompanyats després de complir la majoria d’edat i de com caminen per fer-se un lloc al país on han arribat. Després del visionat, es va reservar un espai al diàleg entre les voluntàries i Albesa, on van sorgir interessants reflexions sobre la joventut migrada, les dificultats per les quals passen amb el seu procés de migració i la seva relació amb els joves i l’entorn del nostre país.

La jornada va acabar amb la projecció d’un vídeo resum del voluntariat d’aquest curs, que va anar seguit d’un pica-pica on voluntàries i voluntaris, estudiants en pràctiques i amb beca i equip tècnic van poder gaudir d’una estona plegades i acomiadar el curs.