Sala de premsa

Jornada institucional pel Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

El pròxim dijous 3 de desembre a les 12.30 la UAB commemora el Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat i farà entrega de les Beques Impuls. Es retransmetrà en directe pel canal de YouTube de la UAB.

27/11/2020

El PIUNE i l’Observatori per a la Igualtat organitzen la III Jornada Institucional en commemoració del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. L’acte tindrà lloc el pròxim dijous 3 de desembre de 2020 a les 12:30h i es podrà veure en directe a través del canal de YouTube de la UAB.

El 3 de desembre està establert per les Nacions Unides com a dia internacional per reivindicar i promoure els drets i el benestar de les persones amb discapacitats a tots els àmbits socials. L'OMS ens recorda que la discapacitat forma part de la condició humana i que tothom experimentarà una discapacitat temporal o permanent en algun moment de la vida.

En aquesta ocasió la commemoració a la UAB serà presidida per Esther Zapater, Secretària General, que presentarà l’acte amb Maria Prats, directora de l’Observatori per a la Igualtat. A continuació tindrà lloc la taula rodona “Accessibilitat en l’estudi i el treball: normativa, situació actual i principals reptes” amb la participació de David Gutiérrez, del Departament de Dret Públic i Ciències Historicojurídiques, Mercè Pi, responsable de la Unitat Web de l’Àrea de Comunicació i Promoció, Marina Carbonell, del Servei de Biblioteques, i Teresa Corbella, del Centre de recursos educatius de l’ONCE. La taula rodona estarà moderada per Judit Oliver, del PIUNE.

La jornada finalitzarà amb el lliurament de les Beques Impuls, les ajudes econòmiques que ofereix el Programa Impuls per a garantir la igualtat d’oportunitats a tot l’alumnat. L’entrega de les beques la faran Anabel Galán, Vicerectora d’Alumnat i d'Ocupabilitat, Gabriel Masfurroll, President del Consell Social de la UAB, i Jordi Prat, Director de la Fundació Autònoma Solidària (FAS).