Sala de premsa

Homenatge sentit a l'Arcadi Oliveres

FAS- Arcadi

S'entrega a l'Arcadi Oliveres, professor, activista i president del Consell Consultiu de la FAS que es troba en un estat de salut molt greu, un recull d'escrits emotius i d'agraïment en homenatge a la seva tasca docent i de compromís social a la UAB.

10/02/2021

Arcadi Oliveres, professor durant 36 anys a la UAB, activista promotor de la pau i de la justícia global, es troba actualment en un estat de salut molt greu. És per això que la FAS ha volgut que rebés ara, a manera d'homenatge, un recull d'escrits de persones que han compartit part de la seva llarga trajectòria universitària.

El mes de març de l'any passat, la FAS li tenia preparat un acte homenatge que era també el primer dels esdeveniments de celebració del 20è aniversari de la Fundació. A causa de l'emergència sanitària va quedar posposat. El vincle de l'Arcadi Oliveres amb la FAS es remunta a la seva participació en la Comissió Autònoma Solidària (prèvia a la FAS) i recentment se'l va anomenar president honorífic del Consell Consultiu de la FAS. L'Arcadi Oliveres, a més, com a expert en relacions nord-sud, comerç internacional, deute extern i economia de defensa ha col·laborat amb la Fundació en múltiples xerrades i formacions sobre aquestes temàtiques.

El director de la Fundació, Jordi Prat i la tècnica de comunicació, Carla Marimon, van ser les persones que el van visitar a casa seva per entregar-li aquest document amb escrits de totes les persones que havien de participar en l'acte homenatge, representants de la facultat d'Economia i Empresa i de l'equip de govern de la UAB, professors, amics, deixebles, altres membres del patronat, consell consultiu i de l'equip tècnic de la FAS. També el llibre inclou les lletres de les cançons que el Cor de la UAB tenia previst interpretar a l'acte i un petit recull d'imatges seves en diferents actes on ha participat. A més, l'Arcadi va tenir el detall de dedicar a la FAS el seu darrer llibre publicat "Paraules d'Arcadi", que ha sortit casualment a la llum fa uns dies. L'Arcadi va tenir paraules sentides d'agraïment i va expressar gran alegria per rebre aquest regal. Va fer saber que la companyonia i les mostres d'estima que està rebent l'estan ajudant a passar dolçament aquests moments durs. En aquesta línia, la família Oliveres Künzi ha habilitat un espai virtual https://missatges.arcadioliveres.cat/ on s'estan recollint moments i escrits compartits amb ell.