Sala de premsa

Apropem la Universitat a 200 infants del Vallès

Els infants del CROMA visiten la UAB
El passat 28 de maig, els alumnes del programa socioeducatiu CROMA 2.0 de la Fundació Autònoma Solidària van visitar el campus de la UAB. Aquesta sortida els va oferir una visió positiva i motivadora envers l'aprenentatge a través d'activitats vinculades a les facultats i centres de recerca de la universitat.

27/05/2019

El programa CROMA 2.0 és una iniciativa de la FAS que promou la vinculació de la UAB amb centres de primària del Vallès Occidental amb presència d’alumnat amb risc d’exclusió social. A través d'aquest programa socioeducatiu es vol aconseguir trajectòries d’èxit dels infants participants, mitjançant el reforç dels processos de vinculació escolar.

Així, el passat dimarts, 28 de maig, 190 alumnes de les 18 escoles que han participat aquest curs en el programa CROMA 2.0 van fer una visita al campus de la UAB, amb l’objectiu de conèixer la universitat i apropar-se als equips de recerca que han participat dels projectes que han fet pels infants durant aquest curs. La visita va constar d’una primera part on es van visitar les instal·lacions dels grups de recerca i facultats i, posteriorment, van participar en una gimcana de descoberta amb proves, reptes i preguntes sobre el Campus UAB.

En aquesta sortida, els infants van visitar l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA), que va participar al taller “Com podem disminuir la contaminació de la nostra escola?”; l’Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) que va dissenyar el programa “Recerca – Acció Participativa a centres educatius”; el Centre de Visió per Computador (CVC), que va organitzar el projecte "Com podríem dissenyar un detector del dolor per a pacients que no poden comunicar-se?”; i finalment el Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS) amb la idea "Fem cinema social a l’escola”.

La Fundació Autònoma Solidària aposta per un relació més estreta entre la universitat i els centres educatius, que aconsegueixi despertar l’interès per l’aprenentatge dels infants i joves i la seva vinculació a l’escola. Però no només això, sinó que un dels objectius que persegueixen els programes és que allò que aprenen a l’escola o a l’institut estigui estretament lligat a la seva quotidianitat i que, més enllà, incorporin els estudis superiors com una opció real de futur.