Sala de premsa

A punt pels tallers online pels infants més vulnerables

El croma retorna en format virtual

El programa socioeducatiu CROMA 2.0 s'ha adaptat a les circumstàncies sanitàries i canvia les activitats a les aules per uns tallers online.

02/12/2020

El programa Croma 2.0 es transforma per poder seguir exercint la seva tasca. El compromís d’acompanyar els nens i nenes més vulnerables es manté i cada setmana hi haurà connexions amb infants de 5è i 6è de Primària que es troben en situació de vulnerabilitat socioeconòmica i no disposen d’un seguiment fora de l’horari escolar.

Un equip d'estudiants de la UAB els oferirà suport emocional i acadèmic i els engrescarà a convertir-se en investigadors, participant en projectes dissenyats per equips de recerca de la UAB. Enguany, per exemple, es crearà un detector del dolor per a pacients que no poden comunicar-se, gràcies al suport del Centre de Visió per Computador (CVC) i del Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM); i, a través del cinema social, es parlarà de murs, entre països i persones, gràcies al Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS).

Està previst que al llarg del curs 20-21, més de 200 infants participin en el programa, d’un total de 16 escoles dels municipis de Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Rubí, Sabadell i Terrassa.
Les escoles participants són: Les Fontetes, Sant Martí, Serraparera, Turó de Guiera, El Turó, El Viver, Joan Montllor, Miquel Carreras, Sant Julià, Joan Marquès i Casals, Josep Ventalló, Ramón y Cajal, 25 de Setembre, Montessori, Pau Casals i Ramon Llull.

Actualment el programa està cercant estudiants que vulguin formar part de l’equip i viure en primera persona l’experiència de participar en un voluntariat virtual. Les persones interessades poden contactar amb: fas.croma@uab.cat

El programa CROMA 2.0 rep el suport dels ajuntaments dels municipis participants, la Diputació de Barcelona, la Fundació "la Caixa", i la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, de la Generalitat de Catalunya.