Programes de Mobilitat i Intercanvi Internacional

Erasmus+ & Exchange Studies Incoming

Presentació

Cofinançat pel programa Erasmus + de la UE

La UAB és una universitat pública amb més de 50 anys d'història, que té el seu principal campus a Bellaterra, a tan sols 35-40 minuts en tren des de Barcelona. Cada any rebem més de 2.000 estudiants d'intercanvi. Si vols estudiar un semestre a la UAB i gaudir del nostre magnífic campus, continua llegint.

Aquí trobaràs tota la informació que necessites per poder venir a través del programa Erasmus+.

Consulta el nostre Fact Sheet 2024/25 per al programa Erasmus+.

Aquesta informació està dirigida a estudiants que vinguin a la UAB a través d'un conveni d'intercanvi Erasmus+. Si la teva universitat d'origen no ha signat un conveni de mobilitat Erasmus+ amb la UAB, tens l'opció de venir mitjançant el programa Study Abroad (pots consultar les diferents modalitats aquí).

Important: En el moment de la matrícula en la UAB hauràs d'abonar el pagament de l'assegurança complementària. (Per als estudiants que es matriculin en centres adscrits, aquesta condició pot canviar a mesura que els centres tinguin els seus propis procediments d'assegurança).

Trobaràs més informació sobre procediments legals i altres qüestions pràctiques en la web del International Support Service (ISS).

Pots llegir també les nostres Preguntes freqüents per a estudiants d'intercanvi.

Encara tens dubtes? Envia'ns un correu a erasmus@uab.cat.

Per a poder venir com a estudiant d'intercanvi Erasmus+ la teva universitat d'origen ha de nominar-te d'acord amb les places i l'àrea d'estudis signades en el conveni.

Si desitges venir a la UAB durant el primer semestre o tot l'any, la teva universitat d'origen haurà d'enviar la teva nominació des del 15 de febrer fins a l'1 de maig. Per a venir durant el segon semestre, hauran d'enviar la nominació des del 15 de setembre fins a l'1 de novembre.

Recorda comprovar les assignatures disponibles en la facultat a la qual has estat nominat/a per a assegurar-te que trobaràs assignatures similars en la teva universitat a l'hora de preparar la teva Learning Agreement.

Rebràs un correu electrònic amb les instruccions per a fer la sol·licitud en línia al sia.uab.es (Mobilitat i intercanvi\ Registre i sol·licitud d'intercanvi IN (Estudiants Entrants). Hauràs d'emplenar la sol·licitud amb la mateixa informació que se'ns va proporcionar en la nominació i en els següents terminis:

• Primer semestre o curs sencer: del 15 de febrer al 15 de maig (inici al setembre)
  • Segon semestre: del 15 de setembre al 15 de novembre (inici al febrer)

És MOLT IMPORTANT que et registris amb el número de document d'identitat del teu país, o amb el teu passaport solament en el cas de nacionalitats de fora de la Unió Europea. Tingues en compte que no podràs modificar aquest número després del registre.

Recorda que, per a cursar assignatures de màster, necessitaràs l'aprovació del coordinador del màster en la UAB. Contacta amb l'Oficina d'Intercanvis de la facultat per a sol·licitar la seva aprovació.

Solament podràs cursar assignatures de màster si l'acord signat amb la teva universitat inclou aquest nivell d'estudis.

Una vegada que hàgim comprovat la teva sol·licitud, si tot està en ordre, t'enviarem la carta d'acceptació. Aquest procés pot portar unes quantes setmanes o mesos, depenent de la data en la qual vas emplenar la sol·licitud i altres detalls de la nominació.

Una vegada hagis rebut la carta d'acceptació, la teva facultat en la UAB contactarà amb tu via correu electrònic i t'informarà sobre el procés per a seleccionar les assignatures. Si el teu centre t'ha indicat que ja pots informar les assignatures que desitges realitzar, hauràs d'accedir a sia.uab.cat, aquí trobaràs un manual de com fer-lo. Si tens algun tipus de dubte sobre això o sobre el Learning Agreement, escriu a les Oficines d'Intercanvi. El Learning Agreement hauràs d'enviar-ho directament a l'Oficina d'Intercanvi de la teva facultat.

En aquesta pàgina trobaràs l'oferta acadèmica general de la UAB. Per a assegurar-te que les assignatures que t'interessen estan obertes a estudiants d'intercanvi, consulta a l'Oficina d'Intercanvi de la facultat o escola corresponent.

El calendari de les assignatures s'estableix al juliol i no hi ha possibilitat de canviar el semestre de les assignatures. D'altra banda, els horaris de les assignatures es fixen al gener i al juny. En cas que hagis de tornar al teu país abans dels exàmens, pots intentar parlar amb el professor que imparteix l'assignatura per a un possible canvi de data, però tingues en compte que normalment només s'accepta en casos molt excepcionals.

Si l'acord signat amb la teva universitat no inclou estudis de màster, podràs cursar assignatures de quart any de grau (en la UAB els graus duren 4 anys).

Et recomanem que arribis a la UAB uns dies abans de l'inici de classes. L'Oficina d'Intercanvis de la teva facultat t'enviarà la informació sobre la matrícula prèviament. Depenent de la facultat, la matrícula es realitzarà de manera presencial a la teva arribada o telemàticament. Simplement segueix les instruccions enviades per la teva Oficina d'Intercanvis.

L'International Support Service (ISS) també contactarà amb tu perquè assisteixis a una sessió de benvinguda en línia a principis de setembre. L'ISS t'enviarà els detalls concrets sobre la sessió. És molt important que assisteixis.

A més, l'equip de Dinamització Comunitària organitza els International Welcome Days, normalment durant la setmana prèvia a l'inici del semestre. Unes setmanes abans de la teva arribada també rebràs un correu sobre com participar en les activitats que organitzen.

Gaudeix de tot el que t'ofereix la UAB!