Go to main content

Training course on international organisation selection processes now open

16 Dec 2022
Share via WhatsApp Share via e-mail

Registration is now open for the 8th edition of the Preparation Course for Selection Processes in the European Union and International Organisations, mainly addressed to students in their last year of studies or graduates at the UAB interested in discovering and signing up for the selection processes of international organisations.

Imatge bandera UE

El curs, que combinarà la docència presencial i virtual, és una iniciativa del Servei d’Ocupabilitat de la UAB amb la coordinació acadèmica de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia. Començarà el 4 de març i s'impartirà els dissabtes de març i abril, de 9 a 14 h. L’alumnat coneixerà els mecanismes i processos de selecció existents a la UE i altres organismes internacionals i desenvoluparà les competències que s’hi avaluen.

El curs manté el seu enfocament pràctic amb exercicis i tests, simulacres de proves, dinàmiques de grup i la participació continuada de les persones estudiants. La darrera sessió serà una tutoria individual i personalitzada en què el professor lliurarà a l’alumne o alumna un informe sobre el seu rendiment i els resultats de les diferents proves; a més, l’assessorarà sobre oportunitats per a la seva trajectòria específica i quines competències ha de potenciar.

El professor principal serà José Díaz, expert de referència en dret internacional i europeu i relacions internacionals. És professor del Departament de Relacions Internacionals i Història Global de la Universidad Complutense de Madrid (UCM). D'altra banda, també participaran en el curs com a docents experts Olga Serradell , professora del Departament de Sociologia de la UAB, i Oriol Costa, professor de l'Àrea de Dret Internacional Públic i de Relacions Internacions de la UAB.

En l’edició anterior, el curs va obtenir una excel·lent valoració global de 4,56 sobre 5 per part de les persones estudiants; a més, el 94,44% de l’alumnat el va considerar útil per al seu desenvolupament professional i personal i el recomanaria a altres companys i companyes.Enguany, part, s'ha renovat i ampliat el contingut acadèmic fruit de l'anàlisi de les propostes de l'alumnat d'edicions anteriors.

Per matricular-se al curs és necessari omplir el formulari d'inscripció. El 20 de febrer es comunicaran les persones admeses. Més informació a la pàgina web del curs.

A més, el 14 de febrer, el professor i expert José Díaz oferirà la sessió informativa <<Pràctiques i feina a les institucions europees i organismes internacionals>>, que també servirà com a introducció al curs. Serà a les 13.00 h a la sala d’actes de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia.

Within