Matrícula
La matrícula serveix per formalitzar el teu ingrés al programa i atorgar-te els drets al títol o certificat corresponent en la mesura que el superis. Per evitar-te ensurts amb la documentació requerida, et recomanem que et matriculis en els primers dies del període previst.
El procés de matrícula pot ser diferent en funció de si el curs d’especialització que t’interessa es gestiona a la UAB o a través d’un centre adscrit. Et recomanem que segueixis les instruccions que trobaràs a l’apartat “Matrícula” de la fitxa del curs d’especialització que t’interessa. Consulta tota l’oferta de cursos d’especialització.
Si superes l'admissió, rebràs les instruccions per matricular-te per correu electrònic. Recorda que no et pots matricular sense, prèviament, haver fet la inscripció i haver estat admès al programa (consulta l'apartat Admissió).
Pots matricular-te online o presencialment:
-
Matrícula online:
La matrícula online es fa mitjançant l’aplicació que trobaràs a l’apartat “Matrícula” a la fitxa del programa i, per fer-la, has de tenir en compte els següents passos:
L’aplicació et demanarà que especifiquis l’estudi al que vols matricular-te. Per fer-ho, has d’introduir el codi i l’edició de l'estudi que vols realitzar. Trobaràs aquestes dades a la fitxa del programa.
Per matricular-te necessites un NIU (Número d'Identificació Universitària de la UAB). Tria l'opció que correspongui al teu cas:
- Matrícula amb NIU: si ja ets o has estat estudiant de la UAB i recordes el teu NIU i contrasenya, accedeix directament a la matrícula.
- Matrícula sense NIU: si no ets estudiant de la UAB, o ets estudiant però no recordes el teu NIU i contrasenya, primer hauràs de crear o recuperar el teu NIU i després ja et podràs matricular.
Si tens cap dubte, envia’ns un correu electrònic a ep.automatricula@uab.cat indicant el teu nom complet i el codi de l'estudi que vols cursar.
Recorda que si fas la matrícula online, caldrà que després portis la teva documentació compulsada o l’original i una còpia (i te la compulsarem nosaltres) a la Unitat d’Atenció a l’Usuari, Escola de Postgrau o bé que l’enviïs per correu postal. Veure mapa i horaris.
-
Matrícula presencial:
La matrícula presencial es realitza a la Unitat d’Atenció a l’Usuari de l’Escola de Postgrau del Campus UAB (veure mapa i horaris).
Si fas la matrícula presencial, recorda que has de portar:
- DNI, TIE o passaport vigent
- En el cas de que el teu estudi ho requereixi. també hauràs de portar la documentació complementària degudament compulsada (títol universitari, currículum vitae, carta de motivació...) o bé enviar-la per correu postal. Pots portar l'original i una còpia i t'ho compulsarem nosaltres.Veure mapa i horaris.
Davant de qualsevol dubte, consulta la coordinació del programa emplenant el formulari que trobaràs a la fitxa de cada curs d'especialització (consulta l’oferta de cursos de especialització).
En casos excepcionals es podrà sol·licitar la modificació o anul·lació de matrícula d’un màster de formació permanent, d'un diploma o d'un curs d'especialització.
Els casos en què es pot sol·licitar la devolució de l’import proporcional que s’hagi satisfet en concepte de matrícula són els següents:
a) Per causes que no siguin imputables a l’alumne, per exemple, que s’anul·li l’estudi.
b) Per malaltia greu o accident.
c) Qualsevol altra circumstància excepcional (denegació visat, etc.), justificada documentalment.
Per presentar-la, cal que emplenis la teva sol·licitud i l’entreguis acompanyada de tota la documentació necessària per fonamentar la teva petició a través del següent enllaç:
En el moment en que l’anul·lació de la matrícula sigui concedida, l'expedient acadèmic també es veurà afectat i, per tant, es mostrarà com si mai t’hi haguessis matriculat. En aquest punt no es podrà renunciar a l’anul·lació ja efectuada.