Vés al contingut principal

Xerrada de Sylvaine Peruzzetto, magistrada de la cort de cassació francesa, a la Facultat de Dret

10 des. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
La cort de cassació és el tribunal de més alta jerarquia a França. Sylvaine Peruzzetto, magistrada de la cort de cassació i catedràtica de dret internacional privat, impartirà la conferència "The judge and the comparative law" l'11 de desembre, a les 16 h, a la Facultat de Dret.
Facultat de Dret
El proper 11 de desembre, a les 16 h, a la sala de juntes de la Facultat de Dret, Sylvaine Peruzzetto, catedràtica de dret internacional privat de la Universitat de Toulouse i magistrada de la cort de cassació francesa, impartirà la conferència "The judge and the comparative law" en el marc del Màster d'Integració Europea de la UAB.

A França, la cort de cassació s'encarrega dels recursos de cassació (anulació de decisions jurídiques preses per desconeixement de la llei) i és el tribunal de més alta jerarquia, equivalent al nostre Tribunal Suprem. Té una cambra penal i cinc de civils, i té la seva seu al palau de justícia de París.

Peruzzetto en forma part des de fa un any i mig. Està llicenciada en lletres i ha rebut distincions com ara les Palmes académiques (2007) o l'European Young Programme Certificate del King's College de Londres. Ha exercit també l'advocacia i ha estat jurista de la Société Michelin. A més de Toulouse, ha impartit classes a altres universitats de França, Regne Unit, Tunísia, Bèlgica, República Txeca i Estats Units. La seva docència ha versat sobre dret de la competència, dret comunitari i dret internacional privat. Pertany a l'Institute for Advanced Study in Toulouse, a diverses associacions professionals franceses, al Solicitor's European Group de Londres i a l'European Lawyers Association de Bèlgica. És, a més, autora de nombroses monografies i articles sobre, entre d'altres, temes relacionats amb el dret comunitari.

Dins de