Vés al contingut principal

Violències masclistes i vida política, conversa en directe per Instagram

18 juny 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'Observatori per a la Igualtat de la UAB va organitzar el dijous, 18 de juny, una conversa en directe a l'Instagram de l'Observatori amb l'ex-diputada al Parlament de Catalunya, Mireia Boya, que va presentar el seu llibre "Trencar el silenci", que aborda la temàtica de violències masclistes i vida política.

MireiaBoyaObservatori
Foto: ACN

L'Observatori per a la Igualtat de la UAB va organitzar una conversa en directe a través del seu Instagram el dijous, 18 de juny, per tractar de violències masclistes i vida política. La conversa la van mantenir l'ex-diputada per la CUP al Parlament de Catalunya, Mireia Boya -que va presentar el seu llibre "Trencar el silenci" (Ara llibres)- i la investigadora a la UAB i activista feminista, Núria Alcaraz.

L’ambientòloga i política occitana Mireia Boya centra el relat del llibre en les violències masclistes dins els moviments socials i els partits polítics. Boya es va llicenciar el 2002 en ciències ambientals per la UAB i és doctora en gestió i ordenació del territori per la Universitat de Mont-real. En l'àmbit professional, és consultora i professora associada del Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra.

A ‘Trencar el silenci’ -el primer llibre de l'autora- Mireia Boya s’enfronta a alguns dels moments crítics que ha viscut des del 2016: la mort de la seva mare -la també exdiputada Maria Pilar Busquets-, i repassa els fets de l’1 d’octubre, les agressions psicològiques que va patir en el si de la formació política CUP o el diagnòstic d’esclerosi múltiple que li ha suposat replantejar-se moltes coses de la seva vida. I tot ho fa des d’una perspectiva feminista, conscient que, si les dones haguessin tingut un paper més rellevant en alguns dels episodis que descriu, potser les coses haurien anat millor.

La conversa es va dur a terme per Instagram Live, en directe, a les 17 hores. És una conversa organitzada per l'Observatori per a la Igualtat de la UAB, amb el suport del Pacto de Estado contra la Violencia de Género, Ministerio de la Presidencia, Relaciones con las Cortes e Igualdad.

Instagram de l’Observatori (@observatori_uab)

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Igualtat de gènere