Vés al contingut principal

Víctor Gómez Pin, doctor 'honoris causa' per la Universitat del País Basc

10 juny 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Víctor Gómez Pin, catedràtic del Departament de Filosofia de la UAB i destacat expert en ontologia, ha estat nomenat doctor honoris causa per la Universitat del País Basc. La cerimònia d'investidura tindrà lloc el 12 de juny, a les 11,30 h, a Sant Sebastià, i es podrà seguir en directe al web de la UPV/EHU.
Víctor Gómez Pin
El proper 12 de juny, Victor Gómez Pin, catedràtic del Departament de Filosofia de la UAB, serà investit doctor honoris causa per la Universitat del País Basc. La cerimònia tindrà lloc al campus de Gipuzkoa, situat a Sant Sebastià. L'acte, que començarà les 11,30 h, es podrà seguir en directe al web de la Universitat del País Basc. El padrí del doctorand serà Nicanor Ursua, director del Departament de Filosofia.

Víctor Gómez Pin es va formar en filosofia a la Sorbona, a París, on també es va doctorar amb una tesi sobre l'ordre aristotèlic. Va impartir docència a la Universitat de Dijon i a la Universitat del País Basc abans d'esdevenir catedràtic de la UAB el 1993. A més, ha realitzat estades a la Universitat Internacional de Venècia, la Universitat Federal de Rio de Janeiro, l'Escola Normal Superior de París, la Universitat Paris-Diderot o la City Uiversity de Nova York.

És autor de més de trenta llibres i nombrosos articles on intenta replantejar els vells problemes ontològics dels pensadors grecs a la llum del pensament contemporani, tot interrogant-se sobre les implicacions que tenen certes disciplines científiques contemporànies per al concepte heretat de naturalesa. Aquesta preocupació li va portar a promoure la creació del International Ontology Congress, que realitza trobades biennals, des de fa un quart de segle, amb el patrocini de la UNESCO.

Entre altres distincions, Gómez Pin ha rebut els premis Anagrama i Espasa d'assaig i el premi internacional de l'Istituto Veneto di Scienze, Lettere ed Arti. A més, és membre numerari de Jakiunde (Acadèmia de les Ciències, de les Arts i de les Lletres d'Euskadi) i col·labora periòdicament amb el diari El País.

Dins de