Vés al contingut principal

Valentí Fuster obre el cicle de conferències del centenari del l'Hospital de Mar

05 feb. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El cardiòleg Valentí Fuster pronunciarà la conferència “Malaltia subclínica de cor i cervell: el repte de la dècada” que obre el cicle commemoratiu del centenari de l'Hospital del Mar de Barcelona, Unitat Docent de la Facultat de Medicina de la UAB.
Valentí Fuster
El cardiòleg Valentí Fuster, director del Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars Carlos III (CNIC) i director Mèdic del Mount Sinai Medical Center de Nova York, pronunciarà,  el 6 de febrer a pròxim, a les  9 hores, a la sala d’Actes Josep Marull de l’Hospital de Mar de Barcelona, la conferència “Malaltia subclínica de cor i cervell: el repte de la dècada”.

Amb la seva intervenció, el Dr. Fuster, ferm promotor de la salut cardiovascular, obre el cicle de conferències científiques que se celebren en commemoració del Centenari de l’Hospital del Mar. La conferència de Fuster ha estat promoguda per la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, que comparteixen el Campus Universitari MAR. El rector Ferran Sancho participarà en el acte representant la Universitat Autònoma de Barcelona, que des del 1973 imparteix la titulació de Medicina a l'Hospital del Mar.
Des del curs 2009- 2010, a l’edifici docent del campus Universitari Mar conviuen tres institucions docents de l’àmbit sanitari: Facultat de Medicina de la UAB, que imparteix Medicina i Fisioteràpia, la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, i l’Escola Superior d’Infermeria del Mar (ESIM).

Un hospital al servei de la ciutat de Barcelona

L’Hospital del Mar va néixer el novembre de l’any 1914 fruit de la necessitat de la ciutat de Barcelona davant d'una epidèmia i les instal·lacions temporals habilitades per l’emergència van esdevenir finalment estables per la persistència de les amenaces i per la determinació d’un il·lustre grup de metges de la ciutat. La feina i l’esperit de generacions ha permès que s’adaptés, donant el millor d’ell mateix, a allò que la ciutat ha necessitat, ja fos una epidèmia o uns jocs olímpics.

L’Hospital ha previst celebrar el seu Centenari arropat pel reconeixement d’institucions, entitats i la gent de la ciutat de Barcelona. Diferents activitats obertes a la ciutadania s’aplegaran en un complet programa que inclou des d’activitats científiques amb la participació de convidats de renom internacional, com la conferència del Dr. Fuster, fins a cicles de conferències divulgatives, a més d’una exposició històrica al Museu d’Història de Catalunya, una exposició fotogràfica, una publicació històrica i un documental televisiu. Els actes abasten des de novembre de 2014 a octubre de 2015.

Dins de