Vés al contingut principal

Universitats i administracions presenten la Càtedra Barcelona d'Estudis d'Habitatge

03 març 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i quatre universitats -la UAB, la UB, la UPC i la UPF- han creat una càtedra universitària per abordar les problemàtiques vinculades a l'habitatge a fi de col·laborar en la promoció de polítiques públiques d'habitatge innovadores i basades en l'evidència, mitjançant programes de formació, recerca, avaluació i difusió en aquest camp del coneixement.

Eulàlia de Nadal, Josep Ferrer, Juli Ponce, Josep M. Montaner, Montserrat Pareja i Judith Gifreu

Aquesta iniciativa neix amb la voluntat de donar un enfocament integral al tema des de les diferents disciplines que investiguen i intervenen en la realitat de l'habitatge. Es vol així formar un grup transdisciplinari de persones interessades en aprofundir en l’intercanvi de coneixements, recerques i experiències útils per al disseny de les polítiques i els instruments en matèria d'habitatge. Concretament, a través de la nova càtedra, es crearà el primer màster oficial d’habitatge a tot l'Estat, s’organitzaran postgraus, cursos i tallers, i es participarà en projectes de recerca a escala nacional i internacional. A més, aquest nou òrgan universitari assessorarà les administracions públiques i organitzarà congressos acadèmics.

La càtedra, que va ser presentada en un acte al campus de Ciutadella de la UPF el 28 de febrer passat, tindrà seus en les quatre universitats, essent la de referència la ubicada a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC. Els codirectors són Judith Gifreu, professora de dret administratiu de la UAB; Josep Ferrer, catedràtic de dret civil  de la UPF; Josep Maria Montaner, catedràtic de teoria de l'arquitectura de la UPC; i Montserrat Pareja-Eastaway i Juli Ponce, professora del Departament d'Economia i catedràtic de dret administratiu de la UB. El grup treballarà també conjuntament amb el món acadèmic de la resta d'Espanya i d'altres països.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Reducció de les desigualtats