Vés al contingut principal

Una publicació conceptualitza la perspectiva de gènere en l'educació

17 jul. 2020
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Una publicació del Grup d'Educació i Gènere basat en un projecte de millora de la qualitat docent recull els conceptes que intervenen en la perspectiva de gènere en l'educació a partir de quatre preguntes: qui, què, com i on.

Estudiants

El Grup d'Educació i Gènere de la Facultat de Ciències de l'Educació ha publicat Perspectiva de gènere en l'educació. Marc conceptual, document que sintetitza els conceptes que intervenen en la introducció de la perspectiva de gènere en l'educació com a forma de millora de la qualitat docent.

Aquest treball ha estat elaborat a partir de l'experiència i les aportacions de membres de la Facultat de Ciències de l'Educació (alumnat, professorat i personal administratiu) que han treballat per la introducció de la perspectiva de gènere al centre. Al llarg d'una sèrie de trobades des de l'any 2017 s'ha consolidat un projecte de millora de la qualitat docent ampli i inclusiu el resultat del qual està recollit en la publicació del Grup d'Educació i Gènere. El document, a més, ha estat elaborat amb el suport dels projectes per a la Millora de la Qualitat Docent de l'Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.

L'estructura del text consta de quatre apartats titulades amb sengles partícules interrogatives: qui (sobre la subjectivitat i la possible ceguesa dels agents educatius), què (sobre el biaix dels continguts que s'inclouen o que s'obvien en la docència), com (sobre les metodologies docents i a la cura de les relacions en l'espai educatiu) i on (sobre el context i la infraestructura de l'educació).

Com s'explica a la seva introducció, aquesta publicació no és un "manual d'instruccions" sinó una sistematització de conceptes realitzada amb l'objectiu de contribuir a que "la introducció de la perspectiva de gènere no esdevingui quelcom parcial, banalitzat o simplificat, i que realment impliqui un canvi de paradigma educatiu".

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Reducció de les desigualtats